Mitä mieltä olette kostamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kosto on suloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kosto on suloinen

Vieras
Itse en yleisesti ottaen pidäsitä mitenkään fiksuna. Huomaan kuitenkin usein ajattelevani, että haluaisin kostaa sille naiselle, jonka kanssa miehelläni oli suhde. Miehelleni en halua kostaa, koska silloin kärsivät lapsetkin jollain tavalla varmasti. Ajatus siitä, että tekisin tuon naisen elämästä mahdollisimman hankalaa, on vain niin houkutteleva... Onko muilla samoja ajatuksia ja oletteko tehneet mitään? Mikähän kosto olisi suloisin?

No mä henkilökohtaisesti en usko että tuo nainen olisi kirveen tai muun vastaavan avulla pakottanut miestäsi mihinkään, tiesikö susta edes?
Jos jostakin syystä haluat alentua kostamaan, kohde on miehesi.

Oma mieheni on myös pettänyt minua kerran, mutta en koe kostonhimoa tätä naista kohtaan. Olen antanut anteeksi miehelleni ja olen antanut anteeksi myös tälle naiselle. Olen sitä mieltä, että sinä et ole aidosti antanut anteeksi, jos haudot tuollaisia.

Tiesikö se nainen edes että mies on varattu? Varmasti houkuttaisi kostaa, mutta ei se varmasti palkitse. Mies on kuitenkin se syyllisempi tuossa kuin tämä toinen nainen.

No tietysti koston ajatus on monesti suloinen. Mut yleensä mitä enemmän asiaa ajattelee, nin se jää tekemättä. Enemmänkin kostot tulee tehtyä pikaistuksissaan..

Kuten mä esim... Kun erään miehen vaimo tuli pihelinta pitkin haukkuen ja kiljuen ja uhaten laittaa tappomiehet perääni.. (mulla oli siis suhde sinkkuun mieheen, joka sit olikin varattu. En vaan tiennyt asiaa aikaisemmin)...

Olisinhan voinut puhelimessa olla tyyni ja todeta, että puppua koko sotku.. Sen sijaan kerroin tarkkaan koska mies oli luonani ollut... Ja käskin vielä emäntää tarkastaa kalenteristaan, että olikos se mies tosiaan ollut kotona tuolloin :D

Kostonhimo on tyhmää ja lapsellista ja pilaa vain ja ainoastaan kostajan elämän jollain tavoin. Erityisesti sillä tavoin, että kostajalta menee elämänhalu, koska hän keskittää kaikki ajatuksensa siihen, miten kostaisi sen sijaan että keskittyisi omasta elämästään nauttimiseen. Kostonhimo syö kostonhaluista ihmistä sisältä eikä yleensä vaikuta millään tavoin kostamisen kohteen elämään.

Kostoa on kiva suunnitella päässään, mut ei niitä käytännössä halua toteuttaa. Ainakaan minä. Jos oikeesti kostaa aina toisille kokemansa vääryyden (todellisen tai kuvitellun) on kyllä pikkasen nupin asetuksissa säädän varaa. Silmä silmästä hammas hampaasta. Ei kiitos.

Nainen tiesi, että mieheni on naimisissa. On myös itse naimisissa. Anteeksi en todellakaan ole vielä pystynyt antamaan, yritän kyllä. Välillä nämä ajatukset vain valtaavat mielen...

Kyllähän sitä joskus mielessään kostofantasoita tulee pyöriteltyä, mutta totuus on kuitenkin, että ihmiset tekevät virheitä ja toisaalta ei se kosto pitemmän päälle omaa oloakaan helpota. Huonosti jos käy niin siitä syntyisi vain kostokierre.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nainen tiesi, että mieheni on naimisissa. On myös itse naimisissa. Anteeksi en todellakaan ole vielä pystynyt antamaan, yritän kyllä. Välillä nämä ajatukset vain valtaavat mielen...

No joko asia on lipsautettu sille naisen miehelle?

Ymmärrän että asioita miettii, toteutuksesta et luultavasti saa kuin pahan mielen itsellesi. :hug: Ei varmasti ole helppo tie kuljettavaksi, voimia vaan. Jatkatteko miehen kanssa yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Kosto elää... Oootelen aina sopivaa hetkee, ku toinen on heikoimmillaan ja sit isken.

Ja kostan mielummin henkisesti ku millään muotoo fyysisesti. Jättää isommat arvet

Kerroppa lisää, olis kiva kuulla! Tuli mieleen, että onkohan ne naiset, jotka eivät pidä kostoa hyvänä ajatuksena, itsekin haksahtaneet ukkomieheen?

Kosto elää... Oootelen aina sopivaa hetkee, ku toinen on heikoimmillaan ja sit isken.

Ja kostan mielummin henkisesti ku millään muotoo fyysisesti. Jättää isommat arvet

Kerroppa lisää, olis kiva kuulla! Tuli mieleen, että onkohan ne naiset, jotka eivät pidä kostoa hyvänä ajatuksena, itsekin haksahtaneet ukkomieheen?

Ainoa ukkomies joka mulla on, on mun oma mieheni :) En ole koskaan pettänyt ketään, minua on kylläkin petetty.

Alkuperäinen kirjoittaja MB:

No joko asia on lipsautettu sille naisen miehelle?

Tietää.Tiesi jo ennen minua.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Ymmärrän että asioita miettii, toteutuksesta et luultavasti saa kuin pahan mielen itsellesi. :hug: Ei varmasti ole helppo tie kuljettavaksi, voimia vaan. Jatkatteko miehen kanssa yhdessä?

Yritämme ainakin. Tämän suhteen jälkeen meillä on mennyt tosi hyvin ja mies katuu tekoaan kovasti. Siinä yksi syy, miksi en halua hänelle kostaa. Yrittää todella kaikkensa.

Mä en usko kostoon...mutta siihen uskon että paha saa kyllä aikanaan palkkansa ja kun niin käy, niin kieltämättä jollakin tasolla nautin.

7v sitten jouluaattona olin sukuloimassa pienen vauvani kanssa. Kaikki oli mennyt oikein kivasti jne. vaikka olinkin jo raskausaikana jäänyt yh:ksi. Eräs sukulaisnainen, alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta paasaamaan siitä miten ensin mennään naimisiin ja vasta sitten tehdään lapset siihen hyvään liittoon jne. Hän paasasi paasaamistaan ja se oli niitä elämäni harvoja hetkiä, kuin olen mennyt hiljaiseksi ja jäänyt vain tuijottamaan haavi auki :o

Kului muutama vuosi, ko. nainen meni naimisiin ja raskautui. Valitettavasti ensimmäinen raskaus meni kesken, mutta seuraava eteni loppuun saakka. Hieman vauvan syntymän jälkeen, ilman pienintäkään ennakkovaroitusta mies otti ja lähti toisen naisen matkaan. Puoli vuotta myöhemmin tälle uudelle parille oli tulossa yhteinen lapsi ja he elävät perheenä edelleen.

Tämä sukulaisnainen sensijaan ei voi parhaalla mahdollisella tavalla. Koska hän on aina ollut passattavana jne. on hän ollut täysin avuton sen lapsensa kanssa ja ajoittain jopa hänen äitinsä on asunut hänen luonaan auttaen häntä lastenhoidossa. Kyseessä on yli kolmekymppinen nainen, eli ei johdu edes nuoresta iästä.

Siinä kohtaa kun kuulin että mies otti ja lähti, olin vahingoniloinen. En tietenkään olisi toivonut että lapsen perhe hajoaa, mutta jos ajattelen vain sitä sukulaisnaista, niin kyllä meni näpäytys niin oikeaan osoitteeseen kuin vain olla voi.

En puhunut mistään yksittäisestä tapauksesta vaan yleisesti kostamisesta. Sekin voi olla pitkä prosessi ja henkisesti suorastaa ryttää toisen eikä toinen ees tajuu sitä. Hitaasti hyvä tulee...
.

Yhteistyössä