mitä mieltä olet minun päivän syömisistä?

kipinäinensääri

Aktiivinen jäsen
21.02.2008
15 468
1
36
Aamupala 2 mukia pannukahvia maidolla mukillinen mansikkarahkaa

Lounas paistettua lohta, vadillinen salaattia, appelsiini, 2 mukia kahvia, 1 l light kolaa

Päivällinen ( tulossa ) nakkimunakas

Lisäksi vettä vettä ja vettä

Miksi noin paljon limsaa? Olkoonkin lightiä, ei se tee siitä "hyväksyttävää". Vaihda limsa edes vissyyn.

Tosi yksipuolinen ruokavalio ja syöt ihan liian vähän. Ei näin...

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
varmaan muuten ihan ok, mut kolme ateriaa on kyllä liian vähän.

sanoo kuka...?

Miksei kannata kuulla ennemmin omaa kehoaan siitä mitä tarvitsee ja koska on nälkä, eikä jotain virallisia suosituksia?

Sanoo ravitsemusterapeutit. En sano, että pitäs syödä enemmän, mut eikö appelsiinin voi siirtää esim välipalaksi tai iltaan, jolloin ruokavälit ei tulis niin pitkiksi. Sinä kysyit ja minä kommentoin, ei siitä kiihtyä tartte!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi noin paljon limsaa? Olkoonkin lightiä, ei se tee siitä "hyväksyttävää". Vaihda limsa edes vissyyn.

Millain yksipuolinen ruokavalio? :o

Voitko tarkentaa

Mitä SINÄ olet syönyt tänään? =)

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
varmaan muuten ihan ok, mut kolme ateriaa on kyllä liian vähän.

sanoo kuka...?

Miksei kannata kuulla ennemmin omaa kehoaan siitä mitä tarvitsee ja koska on nälkä, eikä jotain virallisia suosituksia?

Sanoo ravitsemusterapeutit. En sano, että pitäs syödä enemmän, mut eikö appelsiinin voi siirtää esim välipalaksi tai iltaan, jolloin ruokavälit ei tulis niin pitkiksi. Sinä kysyit ja minä kommentoin, ei siitä kiihtyä tartte!

Sä huomaat kun mä kiihdyn

hammaslääkärit ei tykkää kun napostelee joka väliin, olkoonkin sitten vaikka appelsiini :saint:

niin hampaiden takia. muuten colassa ei oo mitään pahaa.

Mun (laihtua koitan myöskin) päivän syömiset
Kahvi+maito
Ykkösviili, ruisleipä (päällä juusto+ tuorekurkku)
Lämmin ruoka kruunuvihanneksia ja kinkkusuikaleita
Välipalana mandariini

Reilusti vettä

Alkuperäinen kirjoittaja Heitänpä bensaa liekkeihin :
Mun (laihtua koitan myöskin) päivän syömiset
Kahvi+maito
Ykkösviili, ruisleipä (päällä juusto+ tuorekurkku)
Lämmin ruoka kruunuvihanneksia ja kinkkusuikaleita
Välipalana mandariini
Illalla vielä toinen ruisleipä (juusto+kurkku)

Reilusti vettä

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mä en pärjäis tolla :ashamed: . mä olen syönyt kaurapuuroa ja marjoja, lihasoppaa ja piimää, banaanin ja kohta makaronilaatikkoa ja salaattia, illalla vielä hedelmiä ja ruisleipää

Mä olen hienosti pärjännyt 2 vuotta tälläsillä syömisillä :D

Mä kai outo mutta musta ihana tunne kun on nälkä. Luulen että nyky aikana monikaan ei edes tunnista sitä itsessään kun syödään se kuus kertaa päivässä

Ei toi kerro vielä mitää.. siis lohta 100g vai 400g, siinä suuri ero ym. Vaikuttaa hirveen yksipuoliselta ja lisää vihanneksia, marjoja ja hedelmiä.

no olisko ollut joku 250g

Tottakai syön marjoja, mutta ei nyt joka päivä, tää oli vaan yksi esimerkki. Väitän esim että vihanneksia, marjoja ja juureksia syön enemmän kun ns keskiverto suomalainen

Jos jo lounaalla tulee se puoli kiloa salaattia?

Alkuperäinen kirjoittaja hammas:
Jännä, että itse otat puheeksi nuo hammaslääkärien "toiveet", mutta silti juot litran limukkaa, joka on todella paha hampaille.

No johan mä myönsin että se mun pahe :saint:

Lähinnä se oli piikki siitä että ennemmin sokeesti uskotaan mitä joku sanoo miten sinun pitäis syödä, mutta unohdetaan kuunnella itseensä, että onko edes nälkä

mä en pärjäis tolla :ashamed: . mä olen syönyt kaurapuuroa ja marjoja, lihasoppaa ja piimää, banaanin ja kohta makaronilaatikkoa ja salaattia, illalla vielä hedelmiä ja ruisleipää

Mä kai outo mutta musta ihana tunne kun on nälkä. Luulen että nyky aikana monikaan ei edes tunnista sitä itsessään kun syödään se kuus kertaa päivässä

kyllä mulle nälkä tulee. mutta jos en syö säännöllisesti saan järkyttävän päänsäryn ja työ on sellaista että siinä kuluu energiaa =)

kyllä mulle nälkä tulee. mutta jos en syö säännöllisesti saan järkyttävän päänsäryn ja työ on sellaista että siinä kuluu energiaa =)

Juu, mulla kanssa aika rankka ja fyysinen työ =)

Yhteistyössä