Mitä mieltä olet ihmisistä jotka eivät halua lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä olisi pari kysymystä.

1. Mitä mieltä olet miehestä, joka ei halua lapsia?
2. Mitä mieltä olet naisesta, joka ei halua lapsia?

Vastaanpa nähin kysymyksiin myös itse.

1. En ajattele mitään sen kummempaa miehestä, joka ei halua lapsia. En myöskään rupea kyselemään syitä, että miksi hän ei halua lapsia, koska mielestäni tuo on jokaisen oma asia.

2. En myöskään ajattele mitään sen kummempaa naisestakaan, joka ei halua lapsia. En myöskään rupea tässäkään tapauksessa kyselemään syitä, koska se on mielestäni jokaisen oma asia.

Siihen voi olla monta syytä, miksi ihminen ei halua lapsia. Vaikka ihminen ei haluaisi lapsia, niin ei se välttämättä tarkoita kuitenkaan sitä, että ihminen ei pitäisi lapsista tai vihaisi lapsia. Kyllä sellaisetkin ihmiset saattavat pitää lapsista, mutta eivät kuitenkaan halua syystä tai toisesta omia lapsia. Lisäksi omasta mielestäni on kaikkien kannalta paljon parempi ja viisaampi tunnustaa asiat, että ei halua lapsia tai ei ole valmis vanhemmaksi, kuin olla tunnustamatta noita asioita, kuin esimerkiksi yrittää olla sellaisessa suhteessa, että "minun pitäisi nyt saada lapsia, koska kumppaninikin niitä haluaa" tai että "minun pitäisi saada lapsia, koska kaikilla muillakin on ja koska tämä yhteiskunta kummaksuu ihmistä, jolla ei ole lapsia".

No, niin kuin aloittajakin sanoi, voi olla useita syitä, miksi ei halua lapsia. On siis aika tyhmää ruveta tekemään ainoastaan tuon tiedon perusteella minkäänlaista mielipidettä kyseisestä ihmisestä.

Jännää miten yleensä pitää perustella jos tekee jotain valtavirran vastaista, mutta valtavirran mukana olemista ei tarvitse koskaan perustella. Jos ei lapsia halua, se pitää yleensä perustella. Koskaan en ole kuullut kysyttävän perusteluja miksi haluaa lapsia.

Oma vastaukseni kumpaankin: En muodosta mielipidettä ihmisestä vain yhden asian perusteella.

eiköhän tuo lie jokaisen oma valinta haluaako lapsia vai ei. eikä se riippune sukupuolesta. mutta on toki rehellistä kertoa heti toiselle, kun suhde näyttää syntyvän, että ei sitten halua lapsia, jos vaikka se toinen niitä haluaa. niin voi heti alkuunsa sitten sellaisen suhteen lopettaa, eikä sitten kun ollaan jo vaikka kihloissa

ajattelen että ok. joissain tapauksissa tämä voi olla hyvä juttu..jos ihminen suuntautuu jotenkin erilailla ja kasvatus on kuitenkin hyvin hyvin haastava juttu. vanhemmaksi pitää haluta tosi paljon että jaksaa sen kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24404484:
eiköhän tuo lie jokaisen oma valinta haluaako lapsia vai ei. eikä se riippune sukupuolesta. mutta on toki rehellistä kertoa heti toiselle, kun suhde näyttää syntyvän, että ei sitten halua lapsia, jos vaikka se toinen niitä haluaa. niin voi heti alkuunsa sitten sellaisen suhteen lopettaa, eikä sitten kun ollaan jo vaikka kihloissa

Peesi. Tosin tiedän muutaman pariskunnan, joissa toisen mieli on muuttunut sitten muutaman vuoden kuluttua. Yksi pariskunta erosi sen vuoksi, toinen pariskunta teki lapsen ja kolmas miettii että mitähän tehtäisiin.

usein minusta kuitenkin tuntuu suurin osa ihmisistä suhtautuu hyvin mutkattomasti ihmisiin jotka eivät halua lapsia, mutta useat lapsettomat jotka tunnen ovat liittyneet olen vapaasta tahdosta lapseton - tapaiseen järjestöön ja toitottavat ylenmäärin kuinka he ovat lapsettomia ja muut eivät tätä voi hyväksyä. ehkä siellä lienee joku lipsahdus joltakulta tai sitten harva sukulainen joka ei päätöstä ymmärrä, mutta en millään usko että tällä nyt voi olla suurta merkitystä juuri muille ehkä isovanhemmiksi toivoneilla...ketään muuta ei kiinnosta se että ei halua lapsia. Lapseton tai ei, onko muka niin suuria paineita että pitäisi olla lapsia? Itse en tiedä tätä.

Sukupuoleen katsomatta on mun mielestä ihan ok jos ei halua lapsia. Mutta,sitä en todellakaan ymmärrä että ensin ei haluta lapsia ja sitten lemmikeistä tehdään "lapsia".. Siis esim kun kaveriporukassa muut puhuvat lastensa tekemisistä/oppimisista/sanomisista,niin tää yks kertoo kuinka hänen pupunsa oppi hyppäämään sohvalta alas. Ja onnittelukorteissa on aina nimet,siis tän lapsettoman pariskunnan nimien lisäksi heidän lemmikkiensä nimet. Facessakin luonnollisesti perheeseen kuuluu mies+koira+hamsteri.

[QUOTE="vieras";24404630]Sukupuoleen katsomatta on mun mielestä ihan ok jos ei halua lapsia. Mutta,sitä en todellakaan ymmärrä että ensin ei haluta lapsia ja sitten lemmikeistä tehdään "lapsia".. Siis esim kun kaveriporukassa muut puhuvat lastensa tekemisistä/oppimisista/sanomisista,niin tää yks kertoo kuinka hänen pupunsa oppi hyppäämään sohvalta alas. Ja onnittelukorteissa on aina nimet,siis tän lapsettoman pariskunnan nimien lisäksi heidän lemmikkiensä nimet. Facessakin luonnollisesti perheeseen kuuluu mies+koira+hamsteri.[/QUOTE]

Iskäni laittoi aina heidän kissojensa nimet myös postikortteihin, kun laittoi mulle vaimonsa kanssa esim. joulukorttia. Nyt kissat kumpikin kuolleet. En ole pitänyt outona.

usein minusta kuitenkin tuntuu suurin osa ihmisistä suhtautuu hyvin mutkattomasti ihmisiin jotka eivät halua lapsia, mutta useat lapsettomat jotka tunnen ovat liittyneet olen vapaasta tahdosta lapseton - tapaiseen järjestöön ja toitottavat ylenmäärin kuinka he ovat lapsettomia ja muut eivät tätä voi hyväksyä. ehkä siellä lienee joku lipsahdus joltakulta tai sitten harva sukulainen joka ei päätöstä ymmärrä, mutta en millään usko että tällä nyt voi olla suurta merkitystä juuri muille ehkä isovanhemmiksi toivoneilla...ketään muuta ei kiinnosta se että ei halua lapsia. Lapseton tai ei, onko muka niin suuria paineita että pitäisi olla lapsia? Itse en tiedä tätä.

Et vain ole kävellyt heidän kengissään. Siksi et ymmärrä. Näet vain muutaman palstalaisen kirjoituksen, mutta et sitä mitä vapaaehtoisesti lapsettomat itse käyvät läpi.

Sellasia ihmisiä pitäisi olla enemmän. Maailmassa on jo liikaa ihmisiä, sitä paitsi lapsilla pilaa vain oman elämänsä.

Itse olen lisääntynyt, ja sitä olen monta kertaa katunut, paljon mukavampi olisi elää ilman. Mutta myöhästä se nyt on enää valittaa, ja totta kai rakastan jälkeläisiäni yli kaiken. Mutta ei se rakkaus onnea ole tuonut.

minä olen huomannut, että lapset ja jälkikasvu ovat elämän suola! kuolisin lasteni puolesta ja he tekevät elämästäni elämisen arvoisen. en kuitenkaan ole koskaan halunnut lapsia eikä minulla ole ollut vauvakuumetta. kun kuitenkin mieheni minut lasten hankintaan ylipuhui, niin se oli elämäni hienoin asia!!!!!! elämä olisi köyhää ilman lapsia ja heidän elämääni tuomaa iloa! eli: typeryyttä olla hankkimatta lapsia. jos lapsia ei siunaannu niin sille ei tietysti voi mitään, silloinkin suosittelisin adoptointia!!
mieti vaikka yksinäistä vanhuutta tai lapsenlapsista tulevaa iloa!!!
minulla on myös muuta elämää, harrastan ja matkustan ja pääsen menemään. minulla on myös hyvä työpaikka! silti:lapset ovat elämäni tärkein ja arvokkain asia!
jos sinulla ei ole omia lapsia, et tätä voi täysin ymmärtää....
iloa kaikille!

minä olen huomannut, että lapset ja jälkikasvu ovat elämän suola! kuolisin lasteni puolesta ja he tekevät elämästäni elämisen arvoisen. en kuitenkaan ole koskaan halunnut lapsia eikä minulla ole ollut vauvakuumetta. kun kuitenkin mieheni minut lasten hankintaan ylipuhui, niin se oli elämäni hienoin asia!!!!!! elämä olisi köyhää ilman lapsia ja heidän elämääni tuomaa iloa! eli: typeryyttä olla hankkimatta lapsia. jos lapsia ei siunaannu niin sille ei tietysti voi mitään, silloinkin suosittelisin adoptointia!!
minulla on myös muuta elämää, harrastan ja matkustan ja pääsen menemään. minulla on myös hyvä työpaikka! silti:lapset ovat elämäni tärkein ja arvokkain asia!
iloa kaikille!
jos kuitenkin olet päihderiippivainen tai esim. täysin tunneköyhä/julma/itsekäs hirviö, niin älä hanki lapsia!!!!!!

Minä ajattelen sukupuoleen katsomatta, että hän ei halua lapsia.
Toisaalta kyllä joskus ajattelen, että onkohan päätös lopullinen, voihan mieli jossain vaiheessa muuttua? Se ei ole kuitenkaan minun asia- jokainen tekee itse omat valintansa.

iloa kaikille!

Kyllä vanhukset hyvin yksinäisiä on, vaikka niillä ois ollut kymmenenkin lasta ja 20 lastenlasta. Ihan turha verukse lapsille, että vanhana ei ois yksin, on nähty ettei toimi.

[QUOTE="plääh";24404820]Kyllä vanhukset hyvin yksinäisiä on, vaikka niillä ois ollut kymmenenkin lasta ja 20 lastenlasta. Ihan turha verukse lapsille, että vanhana ei ois yksin, on nähty ettei toimi.[/QUOTE]

jos olet katkera vanhus, niin varmasti jäät yksin. mutta jos pidät välit sukuusi hyvinä, autat ja pidätte kivoja juhlia ja yhteisiä kekkereitä, niin varmasti et jää yksin. lasten kasvatukseen myös kuuluu vanhempien kunnioittaminen ja huolenpito. jos rakastat lapsiasi ja kasvatat heistä älykkäitä rakastavia yksilöitä, et varmasti jää yksin kun apua tarvitset!

eikä se ole mikään veruke vaan yksi miljoonista(!!!!!) hyvistä puolista!

[QUOTE="plääh";24404820]Kyllä vanhukset hyvin yksinäisiä on, vaikka niillä ois ollut kymmenenkin lasta ja 20 lastenlasta. Ihan turha verukse lapsille, että vanhana ei ois yksin, on nähty ettei toimi.[/QUOTE]

Toisaalta, lapsettomankaan ei tartte olla yksin, jos hoitaa asiansa siihen malliin. Täti, jonka etunimen kuopus on perinyt toiseksi nimekseen, oli lapseton. Miehensä kuoltua muutti kaupunkiin maalta. Välimatkaa mummilani ja tämän tädin (isoisoäitini sisko oikeastaan) kodilla n. 700 m. Isoäitini, eli tämän tädin sisarentytär, kävi kylässä ja vei omia lapsenlapsiaan (esim. meikä) mukana.

Täti pääsi myös ulkoilemaan isovanhempieni kesämökille jne. Sai olla suvun seurassa, pientenkin lasten ympäröimänä jne. Muuta ei vaadittu kuin sukurakkautta ja ihmisyyttä. Minustakin on kuvia tädin kanssa, olemme esim. käyneet hänen miesvainaansa hautaa hoitamassa jne. Moni ihminen niin kylmä nykyään, ettei ole aikaa toisille. Itse olen vienyt lapsiani mm. palvelutaloihin vanhuten iloksi laulamaan, virpomaan ja juttelemaan. Yksikin pitkään Venäjällä töissä ollut suomalainen pappa oli vedet silmissä, kun kuopukseni pystyi muutaman sanan hänen kanssaan venäjäksi vaihtamaan.

Palvelutaloissa harvemmin näkee muita vieraita, vaikka epätodennäköistä on, että kaikki olisivat lapsettomia ihmisiä.

Yhteistyössä