Mitä mieltä naisesta, joka ei osaa / halua laittautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuhkimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuhkimo"

Vieras
Olen reilusti yli 3kymppinen kolmen lapsen yksinhuoltajaäiti. Aina olen arvoiltani ollut vihertävä ja tyyliltäni (jos sellaista edes on) luonnollinen, ehkä vähän hipahtava, urheilullinen, kenties sitten myös persoonallinen. Käytän kirppiksiä ja harvoin edes ostan itselleni mitään. Vaikka minulla olisi rahaa käytettävänä, en kokisi luontevaksi mennä vaatekauppaan "shoppailemaan". En koe tarvitsevani mitään ja vierastan hienoja, minulle "epäkäytännöllisiä" vaatteita.

En ole koskaan tykännyt juhlatilaisuuksista, joihin pitäisi laittautua, en omista juuri mitään hienompia vaatteita, vaan ainoastaan joitakin siistimpiä, jotka juuri ja juuri saan silitettyä arvostaakseni juhlassa tai vastaavassa olevia ihmisiä. Kovin paljon ei juhlia onneksikaan ole ollut ja "juhlimassa" en ole käynyt nuorenakaan enkä nykyään edes totaali-yh:na pääsisikään.

Meikata osaan ripsarin verran, mitään muita meikkejä en osaa käyttää lainkaan. Kampaajalla käyn ehkä kerran puolessatoista vuodessa. Hiukset ovat vähän luonnonkiharat ja malli kai aina-vähän-ylikasvanut. En osaa niitäkään laittaa mitenkään.

Sain kuulla kuitenkin juuri olevani negatiivisessa mielessä poikkeuksellinen. On normaalia haluta laittaa itsensä kauniiksi ja "kutsuvaksi" vastakkaiselle sukupuolelle. Minussa täytyy olla jotakin vikaa, kun en osaa toteuttaa tällaista luonnollista viettiä. Minusta se vain tuntuu vieraalta. En itsekään halua tutustua miehiin, jotka eivät ole aidosti omia itsejään ja itsekin olen sekä sisäisesti että ulkosesti tavallaan vilpitön ja aito minä. Hyväksyn kyllä täysin naisten pukeutumiset ja laittautumiset, mutta koen, ettei se ole minua.

Mitä mieltä?

Mä oon samanlainen, vaikka en ole mikään hipahtava vihertäjä. Mutta mua ei vaan kiinnosta..Aikoinaan värjäsin aina hiuksia, ja meikkasin kokoajan. Mutta en ole värjännyt vuosiin enää, ja meikkaaminen tuottaa äärimmäsitä tuskaa.

Shoppailu on toinen, joka tuottaa tuskaa. Ja en tee sitä kun vain hädässä. Käytän "puhki" entisiä vaatteitani. Mua ei kiinnosta tehdä mitään vaikutusta kehenkään

Aika lailla samoilla linjoilla. Itse myös en juurikaan meikkaa, tosin jos olen esim ravintolaan lähdössä meikkaan mutta en esimerkiksi meikkaa päivittäin. Kampaajalla käyn ehkä noin kahden kuukauden välein. Tällä hetkellä lyhyet hiukset niin on vähän pakko käydä että hiukset näyttävät edes vähän joltain. Mulla myös vaatekaapin sisältö sellainen että eipä tuolla juuri mitään ns. juhlavaa ole. Kaupoissa tykkään kyllä kierrellä mutta tosiaan harvemmin tulee itselle ostettua mitään. Vaatteet mitä itsellä on ovat lähinnä jotain markettikamaa, en oikein osaa käydä missään pikkuputiikissa.

En usko, että ihminen muuttuu jotenkin toiseksi vaikka välillä meikkaisikin. Itse olen kyllä kuullut huomautusta esim. siitä, että toisten häissä pitäisi olla kampaajan laittama juhlanuttura (toiselta naiselta), että huomautettavaa löytyy kyllä aina jos joku haluaa huomautella.

Niin ja en minäkään sen takia laittaudu että tekisin vastakkaiseen sukupuoleen vaikutuksen. Muutaman kerran olen työkavereitten kanssa ollut iltaa viettämässä niin pikkasen alko ahdistamaan kun yks työkaveri katsoi asiakseen kohennella minun meikkejä ja vaatetusta. Eri juttu jos olisin pyytänyt esim meikkaamaan tai hiuksia laittamaan mutta kun tämä työkaveri tuli ihan pyytämättä lisäämään sitä ja tätä mun naamaan. Pikkasen tuli kyllä sellanen olo että en kelvannut omana itsenäni. Niin ja kun tämä tapahtui kahdella kertaa, toisella kertaa vielä niin oltiin kahtena peräkkäisenä iltana lähdössä niin kumpanakin iltana oli jotain korjaamista tai lisäämistä.

En meikkaa koskaan mutta laittaudun muuten. En osaa meikata, omiin häihin saa ammattilainen laittaa. Kampaajalla en raski käydä, otsatukan lyhennän itse.

Ehkäpä joku päivä kiinnostun kauneudenhoidosta, mutta toistaseksi olkoot näin. Jos ei innosta niin ei innosta.
Miestä ei haittaa meikittömyys ja pitkä tukka on kuulemma hyvä.

Mä kyllä laittaudun aina kun ehdin ja jaksan eli yleensä ihan päivittäin. Mutta eipä mua häiritse jos muut eivät tee niin enkä kiinnitä huomiota siihen. Enemmän mua kauhistuttaa ne jotka meikkaa liikaa ja kulkee arkenakin minihameessa, kiiltävissä sukkahousuissa, paljettitopissa ja korkeissa koroissa.

Sinun tyyliset ihmiset yleensä erottaa kyllä kaupungilla ja minun huomioni kiinnittyy heihin positiivisessa mielessä. He vaikuttavat tyytyväisiltä itseensä ja elämäänsä. Nuorempana itseni laittaminen oli minulle pakkomielle, en voinut kuvitellakaan meneväni ulos meikittä. Värjäsin hiuksiani 7.luokalta lähtien.

Nykyään olen toisenlainen. Lopetin hiustenvärjäämisen ja meikkivoiteenkäytön. Käytän yhä rispiväriä ja poskipunaakin lähtiessäni kaupungille tai kylään, mutta voin liikkua meikittäkin ihmisten ilmoilla ja tunne on vapauttava. Itselleni on siis todella iso asia, että pääsin eroon meikittömyyskammostani ja pidän itseäni kauniina meikittäkin (olen väritön, lähes ripsetön ja minulla on finnejä, eli repikääs siitä itsevarmuutta) . ;) Pidän yhä vaatteista ja niiden ostamisesta, mutta olen muuttunut mukavuudenhaluisemmaksi. Ennen halusin kireitä ja paljastivia vaatteita, muuten en kokenut itseäni kauniiksi. Nykyään valitsen vaatteita joista oikeasti pidän välittämättä siitä pitääkö miehet niistä. Koen olevani kauniimpi nykyään tällaisena, ihan kuin olisi löytönyt itsensä. :)

Niin joo, hiuksista vielä. Annan niiden vana kasvaa, välillä leikkaat itse latvoja jos kuivat. Ja juurikasvuhan on maantienharmaa, värjätty osuus vielä punaruskeaa. ja pidän itseäni silti kauniina! :D

Minusta tärkeintä on että ihminen pitää itsestään huolta ja on niin sanotusti yleissiisti. Eli pitää huolen hygieniasta ja vaikkei päällä olekkaan mitään trendivaatteita tms. niin kuitenkin hieman kurkkaa peiliin töihin lähtiessä että vaikutelma on siisti.

Se että meikkaako ja tällääkö itseään vai ei on sitten jokaisen eri asia. Tässäkin kun voi sitten mennä homma ihan överiksi, ei se hyvä ole sekään jos liikaa meikkaa ja laittaa.

Itse tykkään ehostautua töitä/koulua varten tai jos lähden kaupungille jne. mutta mitään kauppareissuja varten en kyllä jaksa vaivautua. :)

Ollaan ap samiksia. :) mä kyllä osaan meikata mutta kun mua ei huvita. Mä ostan uusia vaatteita vasta sitten kun edelliset on rikki tai muuten pesty piloille tmv. Meikkaan ehkä kerran puolessa vuodessa-vuodessa. Ja mulla on ihan ihana mies joka samoilla linjoilla mun kanssa. Kuulemma kaunein olen ilman meikkiä, saunan jälkeen.

Yhteistyössä