Mitä mieltä, mies käski kysyä täältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ämmä(kö?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27984365]Minkä takia miehen pitäisi olla paikalla nukuttamassa poikaa? Kai sä sen yksinkin osaat tehdä?[/QUOTE]

mähän sanoin ettei tarvitse jäädä nukuttamaan, vaan siksi aikaa että hammaspesut ja muut iltasadut jne. on saatu hoidettua. Minä hoidan nukuttamisen. Ja siksi musta tää järjestely ois ollut kohtuullista että mä olen ollut koko päivän aivan helvetin väsynyt todella rankan viikon takia. Sekä töissä että muuten kaikki on mennyt pieleen, mummo sai sydänkohtauksen ja toinen mummo roudattiin vanhainkotiin ja suunnilleen kaikkea mahdollista muutakin.

Mutta tosiaan sanoin jo miehelle että senkun menee mutta tuolla tuo mököttää edelleen.

[QUOTE="vieras";27984416]No eiköhän sopimuksia voi muuttaa VAIN kummankin osapuolen niin halutessa? Mies olisi toki voinut ehdottaa sitä, että lähtee aikaisemmin, mutta koska aloittaja haluaa pitää alkuperäisestä kiinni, niin todella kakaramaista miehen alkaa siitä kiukuttelemaan![/QUOTE]

Mun mielestä kakaramaista ap:n alkaa kiukuttelemaan. Mies on kuitenkin lähdössä eli ilta tulee kuitenkin vietettyä yksin, mitä väliä yhdellä tai kahdella ylimääräisellä tunnilla on?

[QUOTE="vieras";27984409]Meillä taas katsotaan tilanteen mukaan miten sopimuksista pidetään kiinni. Jos mies on ensin sanonut, että lähtee kahdeksalta ja sitten sanookin, että "eiku kyllä mun tekiski mieli lähteä jo nyt, eihän meillä ollu mitään ihmeellisempiä suunnitelmia" niin totta kai voisi mennä. Ei sopimuksista tarvitse mielestäni pitää kiinni vaan sen periaatteen vuoksi, että ne on sopimuksia. Joustovaraa löytyy.[/QUOTE]

Eli sun mielestä joustovaraa pitää löytyä vain naiselta? Entäpä, jos aloittaja olisi sanonut, että ei vaan, en mä halua sun lähtevän ollenkaan vaan haluan itse lähteä tyttöjen kanssa kaljalle, niin silloinhan miehen olisi pitänyt suostua tähän, koska "joustovaraa löytyy"?

[QUOTE="vieras";27984374]Meillä mies yleensä itse sanoo, jos on lähdössä johonkin (käy todella harvoin ulkona), että lähtee vasta sitten, kun lapset on viety nukkumaan. Se sopii toki minulle oikein hyvin eikä koskaan ole tarvinnut sopia asiasta sen kummemmin. Meilläkin lapset menevät nukkumaan kahdeksain aikoihin eikä se ole mitenkään myöhään, jos silloin vasta lähtee. Ei myöskään mieheni mielestä.[/QUOTE]

näin meilläkin on yleensä toimittu, aina ennen on ollut ihan ok että lähtee pojan mentyä nukkumaan, mutta tänään näin...

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27984429:
mähän sanoin ettei tarvitse jäädä nukuttamaan, vaan siksi aikaa että hammaspesut ja muut iltasadut jne. on saatu hoidettua. Minä hoidan nukuttamisen. Ja siksi musta tää järjestely ois ollut kohtuullista että mä olen ollut koko päivän aivan helvetin väsynyt todella rankan viikon takia. Sekä töissä että muuten kaikki on mennyt pieleen, mummo sai sydänkohtauksen ja toinen mummo roudattiin vanhainkotiin ja suunnilleen kaikkea mahdollista muutakin.

Mutta tosiaan sanoin jo miehelle että senkun menee mutta tuolla tuo mököttää edelleen.

On se kumma miten näille tarinoille käy joka jumalan kerta näin. Kun vastaukset eivät miellytäkään ap:ta yhtäkkiä mummo onkin saanut sydänkohtauksen, lapsi on erityislapsi, mies on alkoholisti ja äiti ei ole päässyt kotoaan minnekään kuuteen vuoteen.

[QUOTE="vieras";27984394]Eikö sopimuksia voi muuttaa myöhemmin? Ois kamala elää niin joustamattomassa parisuhteessa, että kaikki pitää tehdä tismalleen just niin kun on etukäteen sovittu vaikka ei mitään syytä ole sille miksi ei voisi muuttaa suunnitelmia.[/QUOTE]

no mulle se on vähän kummallista että suunnitelma muuttuukin tunnin sisällä, eikä tuo oikeasti edelleenkään edes tiedä minne se on menossa, kelle kaverilleen siis.

MIEHESI ON ÄMMÄ, kun edes ehdottaa sinulle tuollaisen viikon jälkeen ex tempore poikien iltaa!

Meillä mies sillon harvoin kun lähtee niin lähtee kyllä aina ajoissa, siis helposti vaikka iltapäivällä jo viideltä. Mulle se on ihan yks ja sama lähteekö sillon vai vasta sen jälkeen kun meijän lapset on nukkumassa. Mun mielestä vähän turhaa nipotusta sulta, mitä sillä tunnilla parilla nyt oikeesti on merkitystä? ja joo vaikka olis sovittu niin en ymmärrä miks tollanen suunnitelmien muutos olis niin iso juttu.

[QUOTE="vieras";27984438]Eli sun mielestä joustovaraa pitää löytyä vain naiselta? Entäpä, jos aloittaja olisi sanonut, että ei vaan, en mä halua sun lähtevän ollenkaan vaan haluan itse lähteä tyttöjen kanssa kaljalle, niin silloinhan miehen olisi pitänyt suostua tähän, koska "joustovaraa löytyy"?[/QUOTE]

Ei vaan joustovaraa pitää löytyä tilanteen mukaan. Jos mies on jo menossa niin se tunti sinne tai tänne ei hetkauta ap:n iltaa mitenkään. Ja ihan sama jos ap olisi lähdössä ja mies olisi kotona lapsen kanssa. Se mies olisi kuitenkin illan yksin kotona lapsen kanssa niin ihan hyvin voi olla tunnin kauemmin.

[QUOTE="vieras";27984416]No eiköhän sopimuksia voi muuttaa VAIN kummankin osapuolen niin halutessa? Mies olisi toki voinut ehdottaa sitä, että lähtee aikaisemmin, mutta koska aloittaja haluaa pitää alkuperäisestä kiinni, niin todella kakaramaista miehen alkaa siitä kiukuttelemaan![/QUOTE]

Sitä mäkin sanoin miehelle että miksi sä kysyt asiaa jos kuitenkaan kieltävä vastaus ei kelpaa, miksei vaan ilmoita että lähtee siihen ja siihen aikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27984447:
no mulle se on vähän kummallista että suunnitelma muuttuukin tunnin sisällä, eikä tuo oikeasti edelleenkään edes tiedä minne se on menossa, kelle kaverilleen siis.

Mun mielestä tuossa ei ole mitään kummallista. Kyllä mäkin olin tunti sitten vielä sitä mieltä, että halusin lähteä kaupungille mutta ei mua enää huvitakaan.

Minkä takia pidät miestäsi vankina omassa kodissaan? Kai nyt aikuiset ihmiset voivat sopia menemisistään niin ettei tarvitse ruinata mitään helvetin "lupia" poistua omasta kodistaan.

Mieshän tuossa pitää aloittajaa vankilassa. Hän haluaa kulkea miten vain, aloittajan pitää hoitaa lasta kotona. Jos mies olisi esim. yksinhuoltaja, niin eipä siinä paljoa "vapauksia" olisi poistua omasta kodistaan miten huvittaa.

Mutta "naisen osa on karu, mutta oikeudenmukainen"...

Luulis, että noin rankan viikon jälkeen ei jaksaisi tapella tällaisesta pienestä asiasta. Enemmän siinä energiaa kuluu kuin lapsen iltatoimien tekemisessä, eikö?

Viis muitten mielipiteistä, mutta multa voit kertoa mielehllesi sellaisia terveisiä, että ikäänkuin hänen nyt pitäisi saada säästösyistä kännättyä enemmän....

Phah!

Sitä viinaa ehtii imeä sisäänsä kuitenkin liikaa, lähti rientoihinsa sitten kahdeksalta tai aikaisemmin. Eikä ikinä, koskaan eikä milloinkaan, yksikään porukka pääse lähtemään baariin ennen puoltayötä, se on niin nähty.

Tässä vastaukseni, mitäs kysyi.

[QUOTE="vieras";27984444]On se kumma miten näille tarinoille käy joka jumalan kerta näin. Kun vastaukset eivät miellytäkään ap:ta yhtäkkiä mummo onkin saanut sydänkohtauksen, lapsi on erityislapsi, mies on alkoholisti ja äiti ei ole päässyt kotoaan minnekään kuuteen vuoteen.[/QUOTE]

vai niin. No ajattelin vastata kun joku kysyi miksen voi/jaksa itse sitä lasta laittaa nukkumaan. Mun mies käy parin kk välein viihteellä, lapsi on ihan normaali ja minä en käytä alkoholia lainkaan joten tapaan ystäviäni yleensä päiväsaikaan.

Mun mielestä tuo kuulostaa lähinnä siltä että miehen pitää ensin "ansaita" menonsa laittamalla lapsi nukkumaan ja huolehtimalla iltarutiineista.
Eli anna miehen mennä ilman ehtoja, saat sen lapsen nukkumaan itsekin.

• Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
Jos mies harvoin käy missään niin jostain tunnista ja sopimuksista nipottaminen on turhaa. Eihän tossa nyt ole kyse kuin siitä että mies lähteekin tuntia aikaisemmin kuin alun perin oli puhe. Riitelemällä ja vaatimalla jäämään kotiin pilaat vain teidän kummankin illan, miehestä on ikävä lähteä lainkaan ja sinusta on ikävää kun mies riitelee kotona sen pakollisen tunnin

Vaikka se mies nyt oliskin ihan paska niin eikö olis kaikkien illan kannalta mukavampaa vaan antaa pikkuasioiden olla? Miten jotkut jaksaakin tehdä omasta elämästään niin vaikeaa. Nyt olette pilanneet teidän molempien illan ja kuluttaneet hirveänä turhaa energiaa asiasta riitelyyn. Kun oikeasti se yksi tunti yhtenä iltana ei sun maailmaa kaada vaikka oiskin kuinka epäreilua.

jos nyt unohdetaan se, että jotain ajankohtaa on ylipäätään sovittu, niin voitko ap kertoa, että MIHIN IHMEESEEEN sä sitä miestä tarvitset yhden lapsen hampaiden pesussa ja iltasadun lukemisessa? Eikö siinä päin vastoin ole se toinen aikuinen vaan haittana ja tien tukkona?

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27984460:
Sitä mäkin sanoin miehelle että miksi sä kysyt asiaa jos kuitenkaan kieltävä vastaus ei kelpaa, miksei vaan ilmoita että lähtee siihen ja siihen aikaan?

Ehkä siksi, että olisi luullut tuollaisen asian menevän läpi helposti ja tuntuisi ainakin minusta hölmöltä, jos oma puolisoni alkaisi parista tunnista tuolla tavalla nipottamaan. Luuletko, että tuollaisen nipotuksen jälkeen saat itse joustoa seuraavan kerran, kun sinä sitä tarvit ta haluat? Meillä ainakin homma toimii niin, että molemmat joustavat aina toisen eduksi, jos suunnitelman muuttaminen ei kohtuuttomasti itseltä vaadi.

Sulla on raskas viikko takana. Saat onneksi levätä sitten, kun lapsi nukkuu.
Sopimus on sopimus. Mies pitäköön turpansa kiinni.
Jos haluaa rikkoa sen niin voisi ehdottaa kompromissiä. Voisi hakea sinulle jotain herkkuja illaksi ja jonkin lehden ja sitten hävitä ryyppäämään.
Miksi aina naisten pitäisi joustaa? Häh?
Meillä miehellä on enemmän kaikenlaisia menoja ja minä olen kotona kuuden lapsen kanssa. Mies vastaavasti järkkää mulle kotiin kaikkea kivaa. Hieroo esim. niskaa ja selkää tunnin, ostaa lehtiä tms ja SIIVOAA oma-aloitteisesti ennen lähtöään.

[QUOTE="vieras";27984511]Sulla on raskas viikko takana. Saat onneksi levätä sitten, kun lapsi nukkuu.
Sopimus on sopimus. Mies pitäköön turpansa kiinni.
Jos haluaa rikkoa sen niin voisi ehdottaa kompromissiä. Voisi hakea sinulle jotain herkkuja illaksi ja jonkin lehden ja sitten hävitä ryyppäämään.
Miksi aina naisten pitäisi joustaa? Häh?
Meillä miehellä on enemmän kaikenlaisia menoja ja minä olen kotona kuuden lapsen kanssa. Mies vastaavasti järkkää mulle kotiin kaikkea kivaa. Hieroo esim. niskaa ja selkää tunnin, ostaa lehtiä tms ja SIIVOAA oma-aloitteisesti ennen lähtöään.[/QUOTE]

Kuka on sanonut, että naisten aina pitäisi joustaa? Molempien pitää ja nyt vaan oli naisen vuoro.

[QUOTE="vieras";27984496]Vaikka se mies nyt oliskin ihan paska niin eikö olis kaikkien illan kannalta mukavampaa vaan antaa pikkuasioiden olla? Miten jotkut jaksaakin tehdä omasta elämästään niin vaikeaa. Nyt olette pilanneet teidän molempien illan ja kuluttaneet hirveänä turhaa energiaa asiasta riitelyyn. Kun oikeasti se yksi tunti yhtenä iltana ei sun maailmaa kaada vaikka oiskin kuinka epäreilua.[/QUOTE]

Minäkö tän riidan nyt aloitinkin? Mies kysyi, mä vastasin, ja mies suuttui ja alkoi kiukkuamaan. Nyt se jo ilmoitti ettei mene ollenkaan, joten mulla on TODELLA hilpeä ilta tiedossa. Oisin mielummin jättänyt vaikka kokonaan vastaamatta...

Yhteistyössä