mitä mieltä miehestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
kävin treffeillä miehen kanssa, joka teki alussa selväksi haluavansa parisuhteen loppuelämäksi. miehellä on jo omakotitalo, josta puuttuvat vaimo ja lapset. mies oli kohtelias, avasi ovet kun menimme ravintolaan, auttoi takin päältä ja toi kukkia mutta kun aloimme jutella mies toivoi naiselta..
* kaksi tervettä lasta ja nämäkin pitää syntyä avioliitossa
* nainen saa käydä töissä siihen asti kunnes ensimmäinen lapsi syntyy
* ei saa tupakoida ja jos käydään viihteellä siellä käydään vain yhdessä ja tyttökaverit käyvät vain kylässä
* mieheltä pitää kysyä lupa suuriin asioihin
* mies päättää missä ja milloin seksiä harrastetaan, kuuntelee kyllä naisenkin toiveita mutta mies tekee ne suuret päätökset

Mies lähetti jälkeenpäin viestin että haluaa tavata jatkossa.

Onneksi päätös on helppo - eikö? Laitat ystävälliset pakit standardivastauksella. Mitä niihin nyt on tapana kirjoittaa, "oli kiva ilta, mutta..."

Itse varmaan kirjoittaisin suoraan, että "sun toiveiden ja kriteerien perusteella mä en taida olla se, jota etsit". Toisaalta olisin kyllä sanonut sen jo tapaamisessa suoraan. Ja olisin sanonut myös, että näköjään meidän käsitykset parisuhteesta eroaa aika paljon. En mä kyllä hymyilisi ja nyökyttelisi, jos joku lataa tiskiin noin älyttömiä juttuja.

No onpas "uros"
Hävettää joskus olla mies

tuon vähän toista näkökulmaa. jos mies vaikutti kaikin puolin normaalilta eikä miltään kontrollifriikiltä, niin nuo kriteerit nyt saattoivat puoliksi olla läppääkin. siis joo, tottahan tuo saattaa olla miehen ihanne-elämä, mutta eipä elämä aina mene niinkuin ihannoi!

olen tosi onnellinen, ettei oma mieheni jättänyt minua kuukauden seurustelun jälkeen. tuohon mennessä hän oli minun puheistani saanut jo käsityksen, että haluan:
-muuttaa maatilalle ja kasvattaa eläimiä omavaraisesti
-ainakin 6 lasta
-koirakennelin
-elää ilman turhia lääkkeitä, ja näihin lukeutuvat esim. rokotteet ja antibiootit (esim. korvatulehdukseen, koska mahdollista parantaa luonnollisin keinoin)
-viljaton ruokavalio koko perheelle
...jne

Nyt me asumme kahden korvakierteisen lapsen kanssa kerrostalossa. Koirasta jouduttiin luopumaan. Leipä ja puuro päivittäisessä käytössä. Ja lapset rokotettu tottakai!

Tee sinä oma toivelista. Jos nuo ovat toiveita, niin ei niiden tarvitse toteutua. Kaikki toiveet eivät toteudu, vaikka molemmat haluaisivat niitä. Esimerkiksi kaksi tervettä lasta voi olla sellainen. Mutta miksi sitä ei voisi toivoa. Mies ajattelee turhan yksioikoisesti, kun latelee tuollaisia listoja eka treffeillä. Luultavasti hän on pettynyt aiemmin toiveitensa suhteen ja siksi on ajatellut, että on parmpi kertoa heti, niin ei päädy ainakaan sellaisen naisen seuraan, joka ei edes halua lapsia.

Onneksi päätös on helppo - eikö? Laitat ystävälliset pakit standardivastauksella. Mitä niihin nyt on tapana kirjoittaa, "oli kiva ilta, mutta..."

Itse varmaan kirjoittaisin suoraan, että "sun toiveiden ja kriteerien perusteella mä en taida olla se, jota etsit". Toisaalta olisin kyllä sanonut sen jo tapaamisessa suoraan. Ja olisin sanonut myös, että näköjään meidän käsitykset parisuhteesta eroaa aika paljon. En mä kyllä hymyilisi ja nyökyttelisi, jos joku lataa tiskiin noin älyttömiä juttuja.

Hyvä että mies on rehellinen..emme halua samoja asioita.

Harvinaisen rehellistä toimintaa. Aika moni taitaa seurusteluvaiheessa esittää tarpeen vaatiessa ihan muuta kuin mitä on, ja sitten myöhemmin ihmetellään kun sukset menevät ristiin.

Miehen lista on toki hyvin konservatiivinen ja sillä tavalla kontrollihaluinen, että epäilisi hänen olevan jotakin muuta kuin syntyperäinen Suomen kansalainen, vaikka tuo omakotitalo ihmetyttääkin. Onko tiukan linjan kristitty - jokin herätysliike?

puuttumatta kenenkään tulevaisuudentoiveisiin ja haaveisiin mutta tuollainen luettelo molempien pitäisi laatia ja tutkiskella rauhassa että voiko ne laittaa yhteiseen mappiin vai kumpikin omansa takkaan

Harvinaisen rehellistä toimintaa. Aika moni taitaa seurusteluvaiheessa esittää tarpeen vaatiessa ihan muuta kuin mitä on, ja sitten myöhemmin ihmetellään kun sukset menevät ristiin.

Miehen lista on toki hyvin konservatiivinen ja sillä tavalla kontrollihaluinen, että epäilisi hänen olevan jotakin muuta kuin syntyperäinen Suomen kansalainen, vaikka tuo omakotitalo ihmetyttääkin. Onko tiukan linjan kristitty - jokin herätysliike?

Suomenruotsalainen mies, 30-vuotias...ei ole uskossa.

Yhteistyössä