Mitä mieltä kauneusleikkauksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkea

Vieras
En nyt osannut tätä muuallekaan laittaa, joten kysyn täällä.

Jokaisella meistä varmaan on joku sellainen kohta omassa kehossamme, jonka haluaisimme muutta. Varsinkin raskauden ja synnytyksen jälkeen voi olla hankala hyväksyä itseään sellaisena kuin on.

Minulla ainakin. On masentavaa, kun vaatteet eivät sovi päälle. Voisin ostaa vaatteeni suoraan lastenosastolta ja naisten alusvaateosastolle minulla ei ole mitään asiaa. Varmaan jo arvaatte, mistä kehon osasta on kyse, aivan, rinnoista. Ne kirotut rinnat. Tuntuu niin epäreilulta, että joillekin niitä ei kasva ollenkaan. Raskaana ollessani ehdin jo hetken riemuita, että vihdoinkin! Mutta kai ne olivat vain osa raskaudenajan turvotusta, ainakin yhtä nopeasti ne hävisivät. Ja kun monta muuta ongelmaa ja "epäkohtaa" omassa itsessä ihminen pystyy muuttamaan, niin on masentavaa, kun ei voi tuntea itseään naiseksi vain sen takia, koska siihen tarvittaisiin leikkausta johon vain harvalla on varaa.

Tästä nyt tuli tällainen vihaan-omaa-ulkonäköäni -tilitys, mutta saa kommentoida.

No eipä ole minullakaan. Tosin synnytyksen jälkeen heti oli todella kova turvotus, kuulemma juuri pienirintaisilla näin) ja näky upea, mutta kipeä...Ja imetysaikana oli tietysti kauniit, mutta nyt taasen olemattomat. Ei sinällään haittaa, olen muuten erittäin hoikka yms. Mutta ensi kesänä sitten geelitäytteiset bikinit...

Nyt on taas vähän parempi olo kuin tuota aloitusviestiä kirjoittaessa. Niin ne mielialat, ja -piteet, itsestä muuttuu.

Mutta ihan pakko liittää tähän linkki, joka kyllä pisti, ainakin minut ajattelemaan!!! www.silikonitieto.net

Mä ajattelen että jos oikeesti tosi pakkotarve leikata itteensä niin ok :) mutta jos niin kuin eräs miehen tuttava teki, että oli kuulemma ihan hyvät c-kupit(ei roikkuneet ei mitään) ja halus vaain isommat :o niin sitä en ymmärrä. Että ei kunnon selkeetä syytä. Tämä äiti siis meni ja pamautti isommat kun "vaan tuntu siltä". Sellasta turhaa leikkaamista en ymmärrä.

Kyllä nuo leikkaukset on aika äärimmäinen keino. Parempi olo tulee kun saa itse muokattua ulkonäköään (vaatteilla ja liikunnalla). Mua itseäni pelottaisi ne arvet leikkausten jälkeen ja myös se turvallisuus. Äitinä joutuu ajattelemaan omaa terveyttään niin paljon enempi.

Nyt en enää laittaisi mitään uusiksi, nuorempana ehkä olisin voinutkin. Mutta kyllä mua nyt harmittaisi jos olisin mennyt vaikka silikonit laittamaan! Haluaa kuitenkin näyttää lapsille sen mallin että ulkonäkö ei ole tärkeintä maailmassa.

Paljon ois mussakin parannettavaa, toisaalta vois ottaa pois liiat ja toisaalle lisätä vähän. Mutta kyllä sitä aika paljon voi vaatevalinnoilla vaikuttaa. Esim. Lindexillä on kauniita ja kohottavia liivejä :heart:
Sitten toisaalta voi pukeutua "lättänäisellä etumuksella" nuorekkaampiin vaatteisiin, esim. nuo muodikkaat ponchot pukee mun mielestä paremmin tällaisia kuin oikein iso povisia naisia :D

p.s. Novitalla ihania ponchomalleja joita voi itse tehdä. Lehdessä on ja netistäkin voi löytyä ;)

Ja onneksi en ole ollut noita "rintaihmisiä", vaan olen oikein tyytyväinen vartalooni muuten ja ei nyt yhdet rinnat häiritse (paitsi katson ne geelitäytebikinit ensi vuonna...). Ja muutoinki omaan olemukseen sopivat pienet kun olen hoikka ja pitkä. Mutta nyt ei siis ole oikeastaan juurikaan mitään.

Mutta jos tosiaan on noin vaikea ongelma, niin vaikea sanoa mitään. Itse en silikoneja ottaisi, koska en pidä rintoja niin tärkeänä osasena ulkonäköä/elämää enkä sen rahan arvoisena itselleni.

Sitä paitsi, miehet eivät juuri stressaa ulkonäköasioilla vaan tuntuvat olevan aina tyytyväisiä.

Hmm...
Olen sitä mieltä että jos on masentunut rintojen takia ja kantaa tunettaa kuukausi tolkulla, seksi ei suju koska on kompleksi, ei tunne itseään naiselliseksi ymym. ei kun vaan keittosuola täytteet rintoihin (ei tarvitse aina olla silikonit..)
Olen asunut itse ruotsissa 3v ja monet ystävättäristäni on laitattanut rintansa uuteen uskoon kompleksinsa takia. Nyt he nauttivat kropastaan aivan eri lailla ja on paljon itsevarmempia. Tottakai itsevarmuuden pitäisi lähteä muualtakin kuin rinnoista mutta niin se vaan on meillä naisilla että tissit pitäsi olla jos haluaa vaatteidenkin istuvan nätisti! Tuntuu naurettavalta tunkea rintaliiveihin kaikennäköistä täytettä ja saa kulkea koko illan siinä pelossa että tuleeko ulos..?!
Ruotsissa ollaan paljon paljon enemmän edellä plastiikka kirurgian alueella. Sielä rintojen suurentaminen on vain olan kohotus ai jaa, tosi kiva ja se siitä. Suomessa naiset on vielä arkoja ja eivät uskalla/saavat paljon kritiikkiä ja se on todellä ärsyttävää Suomessa. Se kateus on niin silmiin ja korviin pistävää.
Kaikki jotka ovat imettäneet tietävät että alussa sitä heittää kärrynpyörää mutta jälkeen on näky vielä lättänämpi....se on harmi sinäänsä, mutta kaikilla joilla vain varaa on ja siltä tuntuu, ei ku menox. Urheilemalla ei saa rintoja, sillä pystyy vain muokkaamaan kroppaa.
:wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 11:11 Agapi kirjoitti:
...Urheilemalla ei saa rintoja, sillä pystyy vain muokkaamaan kroppaa.

Voi olla, mutta silikoneilla/keittoliuoksillakaan ei muokata kroppaa kuin yhteen kohtaan ja sittenpä sitä on kuin kyttyräinen kameli - pahkurat vain etupuolella :laugh:

Kyllä se liikunta tekee vaan ihmisestä paljon kauniimman kuin parhainkaan veitsenkäsittelijä.

En ole kateellinen niille joilla on silikonit, kukin tavallaan... Kunhan muistaa että se kauneus tosiaan lähtee sisältä eikä sitä koskaan ole tyytyväinen peilikuvaansa jos se tunne ei kasva sieltä syvältä (huom. tyypit jotka jäävät koukkuun siihen itsensä korjailuun) :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 13:37 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 11:11 Agapi kirjoitti:
...Urheilemalla ei saa rintoja, sillä pystyy vain muokkaamaan kroppaa.

Voi olla, mutta silikoneilla/keittoliuoksillakaan ei muokata kroppaa kuin yhteen kohtaan ja sittenpä sitä on kuin kyttyräinen kameli - pahkurat vain etupuolella :laugh:

Kyllä se liikunta tekee vaan ihmisestä paljon kauniimman kuin parhainkaan veitsenkäsittelijä.

En ole kateellinen niille joilla on silikonit, kukin tavallaan... Kunhan muistaa että se kauneus tosiaan lähtee sisältä eikä sitä koskaan ole tyytyväinen peilikuvaansa jos se tunne ei kasva sieltä syvältä (huom. tyypit jotka jäävät koukkuun siihen itsensä korjailuun) :wave:

Siitähän tässä onkin just kysymys!!!Rinnoista!!!Tämän ketjun aloittajalla oli just se kompleksi ja sen saa kyllä korjattua rintojensuurennuksella, ei sportilla. Se on kumma että joillekkin on kuin punanen vaate toi silikonien laitto, ollaan niin vastaan että karvat nousee pystyyn. Ei silikonien laittajan tarvii olla pamela anderssoneja, ne voi olla siistit ja sopivan kokoset omaan kroppaan eikä niitä tarvii sen kummemmin mainostella, mutta suomalaisille naisille tulee heti että ai jaa silikoonit, kamalaa, en kyllä laittais, ei käy kateeks, mikä se luulee olevansa la la laaaa...ymymym. Siinä pitäs vaan sanoo että kivat sulle! Tsemppiä!
Jos ihmisellä on järkee päässä ja haluaa fixata rinnat, se jää myös siihen, ne jotka ovat vähemmän tyytyväisiä koko olemukseensa ja haluaa leikellä koko kropan, sitten on asiat huonommin.
Itte henk koht en omista silikoneja jos sitä mietitte kun olen niin puolesta, mutta olen nähnyt niitä äitejä jotka ovat imettäneet 4 lasta ja ovat vasta 32v, itku kurkussa ovat kävelleet ympäriinsä kansallispuvun taskujen kanssa kuukausia ja jopa vuosia, sitten tulee se kiitti nyt riitti, mix kiduttaa itteensä ja suurentavat rintansa, hups!! Tilalla on tyytyväinen, hyvin voiva, henkisesti tasapainoisempi äiti/nainen sekä puoliso.
Sillarit kunniaan!

Jos tosiaan on niin isot ongelmat suhteessa omaan ulkonäköön että täytettä tai rasvaimuja suunnittelee, niin siinä on kyllä toisenlaisen lääkärin tarpeessa, ensisijaisesti...

Ei sillä, varmasti on paljon fiksuja ja tasapainoisia naisia joilla on silikonit - sellaiset ettei edes päälle päin huomaa. Mutta ilmankin pärjää kunhan on tarpeeksi kypsä.

On paljon viehättäviä pienirintaisia naisia, kuten Lara Flynn Boyle, Sela Ward, Gwyneth Paltrow, Jennifer Aniston jne. Ei se tosiaankaan ole rinnoista kiinni vaan siitä miten itsensä kantaa.

:wave: Hei, uutta näkökulmaa tulee tässä!!!

Mitäpä mieltä sitten tällaisesta, kun ennen lapsia rintani olivat kokoa b/c . Mutta nyt lapsien jälkeen rintani ovat oikeasti pelkkää arpista nahkaa, joka roikkuu kylkiä pitkin. Ne saa survoa dd kupin mummoliiveihin, turha haaveilla uimahalli harrastuksesta, kun tissit hipoo napaa.
Enkä varmastikaan ole väärässä siinä, jos sanon että Paljon, Paljon mielummin te rinnattomat ihmiset olette rinnattomia, kuin omistaisitte nämä järkyttävät nahan kappaleet. Miettikäääpä sitä.. olette mielestäni paljon onnellisemmassa asemassa. Ja helpompi teidän on myös "korjauttaa" rintanne. Eikun keittosuolapussit vaan ja se on siinä. En todellakaan usko että näistä rinnoista saa tekemälläkään kauniita. Iho on nimittäin niin heikkoa ja repeytynyttä...
Eli jos saisin valita, olisin mielummin teidän asemassanne. Ehkäpä tämä hiukka lohdutti??:) Vaikka ymmärrän kyllä että ei ole helppoa teilläkään.

Minä olen myös tyytymätön rintoihini. Haluaisin täyteläisemmät, pyöreämmät, suuremmat rinnat. Huonoina päivinä masentaa kovasti kun tiedän ettei mulla ole ikinä varaa toteuttaa haavettani :'( Ei ilman lottovoittoa tms.

Ei rinnat todellakaan ole maailman tärkein asia, mutta kyllä vaikuttaa esim. seksistä nauttimiseen mulla. Tuntuu että tekee mieli peitellä "huonoja" kehonosia :ashamed:

Kerta tähän rinta-asiaan kääntyi niin täälä taas päinvastainen ongelma eli rinnat ns. liian suuret. Ei tietenkään miehen mielestä mut liivien löytämisen ja selän vuoksi. Edessä joskus varmaan pienennysleikkaus ihan terveyden takia. Ei tulis itsellä mieleenkään leikellä ihan kauneuden vuoksi itseäni. Sit taas pistäis silmään joku muu kohta kun yhden sais korjattua... :(