Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kännirällätykset eivät tietenkään ole lasten paikkoja, mutta minusta on surullista, jos lapsilla ei ole koskaan juhlaa omien vanhempiensa kanssa. Siis että aina vaput ja juhannukset ja muut "iloisemmat" juhlat lapset laitetaan jonnekin säilöön...
Eikö aikuiset sitten osaa juhlia ilmaa viinaa jos vaikka vapusta on kyse ja siitä että lapsillakin on juhlaa?
Meillä on varattuna simaa ja limsaa ja aikuisille kotikaljaa ja 4olutta illaksi (sitten kun lapset nukkuu)
Käyn jokavuosi oman äitini kanssa juhlapyhinä tappelua siitä kun
Äitin mielestä kasvatan lapseni pumpulissa ja en minäkään mennyt rikki kun joka juhlissa ne vanhemmat viinaa veti.Kun en hyväksy omien lasteni nähden ryyppyjuhlien pitoa :kieh:
Minulla itsellä kesti henk.kohtaisesti monta vuotta ennenkuin osasin nautttia joulusta uudeestavuodesta jne. minun lapsuusmuistoni oli se että vanhemmilla oli viinaa ja hauskaa ja me muksut pyörittiin ympärillä ja menimme omine aikoine nukkumaan.
Ja monasti näihin juhliin kuuluin perinteenä vanhempieni tappelu johon heräsinkin keskellä yötä,ja aina sitä uhoa kumpa jättää kumman :'(
Lopulta erosikin mutta valitettavasti sitten kun olin jo aikuinen.Ja tätä suvun perinnettä en siis halua jatkaa ja siksi en ymmärrä miksi ei aikuiset osaa ilman viinaa juhlia lasten kanssa.
Mutta en minä saarnaamaan ala jos nyt naapuritalon pihassa näen vastaavaa,katson lähinnä sivusta että lapsista huolehditaan,vaikka en millään hyväksy ihan edes nousuhumala tarkoituksessa.