Mitä mieltä asiasta, kehitysvammainen saa lapsen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Raskaus on itsessään aina riski, joten holhottavalla vammaisella on oikeus joutua keskeyttämään raskaus, jottei joudu itse vaaraan!! Monella on vammaisuudesta johtuen heikko yleiskunto tms. joten raskaus ja synnytys olisi äidillekin todellinen riski. Joten sille joka voivottelee, että "ei saa tappaa syntymätöntä lasta", kommenttina vaan, että tapetaanko sitten vammainen äiti synnytykseen??
Jos vamma on geneettinen, on suuri todennäköisyys, että se siirtyy myös lapseen. Itse olen kuullut, että laitoksissa syötetään e-pillereitä vammaisille, koska henkilökunta ei yksinkertaisesti pysty vahtimaan koko ajan, harrastaavatko asukin seksiä vai ei. Ja seksuaalisuuteenhan vammaisella on täysi oikeus. Ja kaikella kunnioituksella vammaisia kohtaan, niin mielestäni syntymättömällä lapsella on lähtökohtaisesti oikeus terveisiin vanhempiin. Myös alkoholistien ja huumeongelmaisten kohdalla - viidettä lasta huostaanottoon synnyttävä alkoholisti nainen pitäis mielestäni steriloida vaikka niillä klipseillä, jotka voidaan poistaa muutaman vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja no onhan heitä:
Jos ei nyt ihan kehitysvammaisia, niin ainakin erittäin heikkolahjaisia vanhempia aina ollut. Kehitysvamma ei aina periydy, joten syntyvä lapsi voi olla aivan terve. Tuettuna saattavat kyetä kasvattamaan lapsen ja jos eivät kykene, niin tilanteeseen on helppo puuttua kun ovat kerta tuen piirissä. Tällöinhän lapsi lähtee toiseen perheeseen kasvamaan.

Mutta harvapa heistä seksin päälle mitään ymmärtää, ihan oikeasti. Mä tunnen aika monta kehitysvammaista miestä, heitä pessyt ja puhtaaksi hinkannut. Jollakulla saattaa viisari vähän mielihyvästä värähtää, mutta eivät edes itse tajua sitä. Että aika kuutamolla pitää senkin olla, joka jotakin nautintoa saa kehitysvammaista kuksiessaan, olipa sit kyseessä mies tai nainen.

Sama kuin lammasta panisi...

Tiukkapipo?? Ehkä. Mutta musta toi viimeinen komentti on täysin asiaton.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En ymmärrä miks alkoholistit piti vetää keskusteluun.
Alkoholistit lienee yleensä ihan itsenäisiä aikuisia ihmisiä, ei holhouksen alasia, kuten lapsenasteella olevat kehitysvammaset.
Aaargh.

Jos pilkkua nussitaan, minä en alkoholisteja vetänyt keskusteluun, ja sinäkös sen saat päättää, mitä keskusteluun vedetään, ja mitä ei.... :D

Holhouksen alaisuusko on ainut este, lasten hankkimiselle? Periaatteessa alkkis, joka mitä todennnäköisimmin ei ole holhouksen alainen, on kykenevä vanhemmuuteen?

Kuten myös ylipainoisilta pitäisi lastenteko kieltää!Hienoa että yhteiskunnassamme ollaan jo menossa hiljalleen holhoukseen.esimerkkinä SAS mikä puuttunut ylipainoisten lentokoneella lentämiseen!:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä miks alkoholistit piti vetää keskusteluun.
Alkoholistit lienee yleensä ihan itsenäisiä aikuisia ihmisiä, ei holhouksen alasia, kuten lapsenasteella olevat kehitysvammaset.
Aaargh.

Jos pilkkua nussitaan, minä en alkoholisteja vetänyt keskusteluun, ja sinäkös sen saat päättää, mitä keskusteluun vedetään, ja mitä ei.... :D

Holhouksen alaisuusko on ainut este, lasten hankkimiselle? Periaatteessa alkkis, joka mitä todennnäköisimmin ei ole holhouksen alainen, on kykenevä vanhemmuuteen?

Kuten myös ylipainoisilta pitäisi lastenteko kieltää!Hienoa että yhteiskunnassamme ollaan jo menossa hiljalleen holhoukseen.esimerkkinä SAS mikä puuttunut ylipainoisten lentokoneella lentämiseen!:)

Näimpä!Ja tämän jälkeen laajennettaisiin holhousta niin että esim.diabetesta,sydänsairaita jne. eivät saisi tehdä lapsia!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti ehdittäisiin keskeyttää.
Näen melkein päivittäin kehitysvammasia linkkarissa, ja niistä ei kyllä millään muotoa olis vanhemmiksi, lanttu leikkaa heikommin kuin 4v-tytölläni. Ja reippaasti. :(

Että mua satuttaa nää sun kommentit: Pitääkö käyttää ilmaisua "lanttu leikkaa", oma lapseni on erityislapsi, ja minulla siitä henk.koht suru. Muuten olen kyllä nyt kanssasi samaa mieltä.

Anteeksi. Halusin vain ilmasta asian suoraan. Mutta anteeksi. Kuitenkaan en väärässä ole, sehän siinä on ongelmana ko.ihmisryhmällä, ettei leikkaa.:(

Olen taas huumorintajuton tosikko, mutta ihan kauttalinjan voisit kehitysvammisista puhuessasi miettiä vähän miten asiat ilmaiset. Uskon että sinusta on kiva olla ilkeä ja satuttaa, mutta keskustelu voisi silti olla hedelmällisempää jos sen kävisi asiallisesti. Minun korvissani tuollaiset kommentit pistävät vaan epäilemään mitä kirjoittajansa korvien välissä liikkuu, eikä mitenkään positiivisessa mielessä (enkä siis tarkoita vain tätä ketjua ja tuota ilmaisua). Ikävä kyllä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja purnukka:
sittenhän alkoholisteilta ja huumeriippuvaisiltaki pitäis kieltää lapset??? eikö se ole vähän sama juttu

Kaikilta noilta kolmelta ihmis"ryhmältä" pitäisi lasten saaminen kieltää.

Mutta alkoholistit lienee sentään normaaleja aikuisia ihmisiä, kehitysvammaiset ovat kuin lapsia, tai taaperoita.

Heidän lapsensa sitten eivät ole. Suomessa pitäisi kriminalisoida runsas päihteiden käyttö raskausaikana.

Mun mielestä lastenteko-oikeutta ei pitäisi kieltää kokonaan miltäkään ihmisryhmältä, mutta jatko onkin sitten eri asia.

Yhteistyössä