Mitä mieltä asiasta, kehitysvammainen saa lapsen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mitä mieltä olet jos sattuu käymään niin, että kehitysvammainen nainen olisi raskaana!?
Esim älyllisesti n 4 vuotiaan tasolla, mutta fyysisesti tietenkin aikuinen.
Asuisi asuntolassa, jossa myös miehiä ja joku hieman " fiksumpi" olisi käyttänyt hyväksi!
Käytännössähän lapsi ei voi hoitaa lasta!
Tuli vaan tämmönen mieleen, koska näin voisi käydä!

Toivottavasti ehdittäisiin keskeyttää.
Näen melkein päivittäin kehitysvammasia linkkarissa, ja niistä ei kyllä millään muotoa olis vanhemmiksi, lanttu leikkaa heikommin kuin 4v-tytölläni. Ja reippaasti. :(

Naapurissa on 6vuotiaan tasolla oleva nainen, joka tosin ei asu kotona vaan juuri asuntolassa. Nainen rakastaa vauvoja ja olisi varmasti helposti ylipuhuttavissa vauvan tekoon. Joskus olen asiaa ajatellut ja ollut huolissani, mutta eipä siinä mun huolehtimiseni mitään auta. JOs raskakksi tulisi, niin en todellakaan tiedä, mitä siitä seuraisi. Hän ei olisi kykenevä hoitamaan oikeaa lasta.

Meidän asiakkaista yksikään ei kykenisi hoitamaan lasta, ei myöskään ns. parempitasoinen suojatyöntekijämme.
Ja juu, tiedän että näin on käynyt, lapsi huostaanotettiin ja mikä suru siitä syntyikään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Näen melkein päivittäin kehitysvammasia linkkarissa, ja niistä ei kyllä millään muotoa olis vanhemmiksi, lanttu leikkaa heikommin kuin 4v-tytölläni. Ja reippaasti. :(

Mutta voiko sellaistakaan pakottaa aborttiin?

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Mutta voiko sellaistakaan pakottaa aborttiin?

No luulis että voi, ovathan he kuitenkin jonkun holhotteja.
Aika oudolta tuntuu jos ei voisi.
Pahalta tuntuu, että monia kehitysvammasia takuulla käytetään seksuaalisesti hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja purnukka:
mun mielestä heilläkin on oikeus saada lapsia, tietenkin riippuu kuinka kehitysvammanen on

Heitänpä kysymyksen että eikö lapsellakin ole oikeus turvalliseen ja normaaliin elämään, jossa vanhemmat kykenevät huolehtimaan ja vastaamaan lapsen kaikkiin tarpeisiin?

kehitysvammainen joka on 4 vuotiaan tasolla on täysin holhouksen alainen ja riippuvainen hoitajastaan. Tällaisella ei mielestäni ole mitään oikeuksia tehdä lasta kun ei pysty siitä huolehtia, vai pitääkö hoitajan kaiken lisäksi vielä huolehtia myös tämän jälkikasvusta. Eihän se voi oikein olla mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja purnukka:
mun mielestä heilläkin on oikeus saada lapsia, tietenkin riippuu kuinka kehitysvammanen on

No eikä ole.
Sama jos sanois että pikkulapsilla on oikeus tehdä lapsia.

varmaankin tällä tarkoitettiin että jos on lievästi kehitysvammainen...

Lievästi kehitysvammainen, ok, joka ehkä osaa lukea, laskeakin jonkin verran, kaupassa osaa käydä. Mutta eihän se riitä, ei millään! Tietysti jos on valtavan hyvä tukiverkko niin voi onnistua jotenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Mitä sitten,jokainen nainen halua tulla äidiksi!
Mutta nainen, joka on lapsen tasolla itsekin, ei ole kykenevä äidiksi. Iso lapsi,joka leikkii nukeilla ja haluaa oman vauvan, mutta kyllästyy nukkeleikkiinkin alle tunnissa. Miten sellainen hoitaisi lasta ympäri vuorokauden "koko loppuelämänsä"? Oikea vauva kuitenkin tarvitsee huomattavasti enemmän hoitoa ja huolenpitoa, kuin pelkkä nukke.

Jos ei nyt ihan kehitysvammaisia, niin ainakin erittäin heikkolahjaisia vanhempia aina ollut. Kehitysvamma ei aina periydy, joten syntyvä lapsi voi olla aivan terve. Tuettuna saattavat kyetä kasvattamaan lapsen ja jos eivät kykene, niin tilanteeseen on helppo puuttua kun ovat kerta tuen piirissä. Tällöinhän lapsi lähtee toiseen perheeseen kasvamaan.

Mutta harvapa heistä seksin päälle mitään ymmärtää, ihan oikeasti. Mä tunnen aika monta kehitysvammaista miestä, heitä pessyt ja puhtaaksi hinkannut. Jollakulla saattaa viisari vähän mielihyvästä värähtää, mutta eivät edes itse tajua sitä. Että aika kuutamolla pitää senkin olla, joka jotakin nautintoa saa kehitysvammaista kuksiessaan, olipa sit kyseessä mies tai nainen.

Sama kuin lammasta panisi...

Yhteistyössä