mitä mieltä äidistä joka ostaa vaatteita lapsen kaverille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viuras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viuras

Vieras
haluaisin kuulla mielipiteitä tilanteeseen, joka minun mielestäni ei ole normaali, ja ihmettelen tämän naisen tarkoitusperiä..

eli tämä äiti ostaa vaatteita lapsensa kaverille ja jopa lapsen kaverin pikkusiskolle. jatkuvasti.. ei ole mielestäni normaalia! mutta mitä tämä tarkoittaa, pitääkö hän perhettä niin köyhänä, että avustaa heitä vai yrittääkö hän ostaa lapselleen kaverin?! ja voiko tämän kaverin äiti - siis jolle niitä vaatteita ostetaan- ottaa vastaan tuotteet vai kuuluuko hänen kieltäytyä ottamasta niitä vastaan ja sanoa, ettei tuollainen käy laatuun?

lisäksi tämä äiti antaa rahaa samalla lapsen kaverille kun antaa omalle lapselleen. tuosta vaan - ottakaa kympit ja menkää prismaan shoppailemaan! ja lisäksi tämä äiti on luvannut ottaa lapsen kaverin jonnekin ulkomaille, ja siis maksaa matkan yms!

musta on todella outoa käytöstä! kertokaa mielipiteitä ! voi olla että on huonosti selitettyä tekstiä, mutta kysykää jos jokin asia jäi epäselväksi! :)

Kuulostaahan tuo vähän oudolta. Kyllä mä ainakin olisin ihan ihmeissäni, jos joku mun lapseni kaverin äiti alkais meille uusia vaatteita kantamaan. Jonkun yhden vaatteen ymmärtääkin, jos on sattunut vaikka ostamaan liian pienen tai oma lapsi ei ole huolinut, ja antaa sen eteenpäin, mutta jos aina niitä tuo..

niin , mutta kun kyse ei ole näistä "vahinko-ostoista" tai normaalista kierrätyksestä vaan aivan ihkauusia vaatteita ostaa tälle lapsen kaverille. tyyliin samat, mitkä ostaa omalle lapselleen.

eikä ole aino lapsi hänellä tämä - hänellä on muistaakseni 5 lasta.

ja siis - mitä tämän lahjontaa saaneen lapsen äidin kuuuisi tehdä?

Mä annan usein vaatteita lasteni hoitokavereille ja heidän pikkusisaruksilleen...siis meidän lapsille pieneksi jääneitä. Mutta en kyllä ala ostamaan kaupasta uutta vaatetta lasten kavereille ihan tarkoituksella.
Se, että lupaa ottaa lapsen kaverin ulkomaille mukaan ja maksaa matkan, on ihan normaalia mun mielestä. Nauttii meinaan vanhemmatkin lomasta kun lapsella on kaveri, sen sijaan että lapsi ruikuttaisi tylsyyttä koko loman ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
No jos ei kerta oo rahasta kii, niin eikös se oo vaan mukavaa?? Kyllä minäkin ostaisin mulle tärkeille ihmisille vaikka mitä jos sitä pätäkkää ois millä ostaa...

no, sehän opettaa tälle lapsen kaverille vähän erilaista rahankäyttöä ja shoppailukulttuuria kuin mitä hänen omassa perheessään toteutetaan! en minä ainakaan hyväksyisi tuollaista - ihmettelen vaan miksei tämä lahjusten saaneen äiti sano mitään , vaan ottaa vaan vastaan - ihmetellen tosin..

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mä annan usein vaatteita lasteni hoitokavereille ja heidän pikkusisaruksilleen...siis meidän lapsille pieneksi jääneitä. Mutta en kyllä ala ostamaan kaupasta uutta vaatetta lasten kavereille ihan tarkoituksella.
Se, että lupaa ottaa lapsen kaverin ulkomaille mukaan ja maksaa matkan, on ihan normaalia mun mielestä. Nauttii meinaan vanhemmatkin lomasta kun lapsella on kaveri, sen sijaan että lapsi ruikuttaisi tylsyyttä koko loman ajan.[/quote

niin - vanhoja vaatteita ok. mutta nämä ovat siis uusia.

ja mun mielestä kuuluu kyllä neuvotella ulkomaanmatkasta ensin lapsen äidin kanssa, ennekuin lupaa mitään!??

Minusta vaikuttaa siltä, ettei äidillä ole ollenkaan rahankäyttö hallinnassa. Jos esimerkiksi rahan jakelu lasten kavereille on jatkuvaa, niin pitää olla joko todella hyväpalkkainen / voittanut rahapeleissä / saanut ison perinnön, jotta rahan jakamista voi harrastaa pitemmän päälle. Jos näin ei ole, niin äiti saattaa elää velaksi ja ostella vaatteita luotolla.

Tottakai ensin kysytään lapsen vanhemmilta ennen kun luvataan ulkomaanmatka lapselle! =)

juu, mutta tämä äiti ei ollut kysynyt! lapsi vaan kertoi kotona, että "hänjahän" on luvannut viedä meidät sinne ja sinne kesällä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tottakai ensin kysytään lapsen vanhemmilta ennen kun luvataan ulkomaanmatka lapselle! =)

juu, mutta tämä äiti ei ollut kysynyt! lapsi vaan kertoi kotona, että "hänjahän" on luvannut viedä meidät sinne ja sinne kesällä!

Onko nyt kyse omasta lapsestasi kun tiedät tilanteen näin tarkkaan?

Lasten vanhemmat eivät ole pidempiaikaisia tuttuja, vaan tutustunut lasten ystävyyden kautta.

no hänellä varmaan on vähän "ylimääräistä" rahaa, eli ovat hyvin toimeentulevia, mutta saako hän pilata tämän lapsen kaverin kulutustottumukset ja opettaa aivan toisenlaisia rahankäyttötapoja kuin mihin tämän kaverin kotona on totuttu??

mun mielestäni ei. ja miten tohon pitäisi reagoida?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko nyt kyse omasta lapsestasi kun tiedät tilanteen näin tarkkaan?

ei , vaan yhden kaverini lapsesta. hän vain hyväksyy tämän asian, mutta minä tolkutan koko ajan että ei ole normaalia!!

Silloin kun mä olin 10-15 v niin mun vanhemmat otti melkein aina reissuun mukaan jonkun mun kaverin, en oo kyllä koskaan kysynyt että kuka niiden matkat ja muut maksoi. Mutta lähinnä siksi että mulla oli seuraa kun olin ainokainen.
Pari parasta kaveria kulki usein Lapissa tai ulkomailla mukana. Ja ne on vieläkin kavereita joten tuskin niitä "ostettiin" tai en oo itse ainakaan mitään niille maksanut

Yhteistyössä