Mitä mielestäsi on hopeatee? (kiista miehen kanssa...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja frouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hopeatee = kuumaa vettä ja maitoa. (pirkanmaa+pohjois-savo)

Itse juon oikeastaan pelkästään tätä "hopeateetä", sillä en pidä kahvista enkä yleensä teestäkään...

Veden on oltava kiehuvan kuumaa, muuten juoma maistuu aivan HIRVEÄLTÄ. Hyi hitto... Kuin vedellä laimennettua maitoa...

Mutta kiehuvaan veteen lisätty maito sen sijaan on juomana makeahko ja ihan jotain muuta kuin lämmin vesi ja maito.

Jos ei ole koskaan koittanut, niin kannattaa kokeilla. Saattaa yllättyä.

[QUOTE="Vieras";25444016]Meillä puhutaan hopeateestä kun teehen laitetaan maitoa, väri muuttuu harmaaksi/hopeeksi. Mutta todellisuudessa se lienee pelkkää kuumaa vettä + maitoa. Asumme länsi-suomessa.[/QUOTE]

Näin oli meilläkin, teehen laitettiin maitoa, vaikka se kyllä taitaa olla vain vettä ja maitoa. Pohjois-Suomi

Alkuperäinen kirjoittaja Kaffenlitkijä;25444327:
Siis miten kukaan pystyy tollasta juomaan :x

Mun mielestä tavallinenkin tee on tosi pahaa, aivan sama mikä maku niin se jälkimaku on uskomattoman pahaa :x

Kahvia juon mut teetä ei pysty kyllä juomaan

Tässä ei ole jälkimakua. Eikä paljoa muutakaan makua.. Hieman makeahko juoma (ehkä johtuu jotenkin siitä maidosta, joka laitetaan kiehuvaan veteen... ehkä se jotenkin muuttuu makeaksi??). Usein siihen lisätään myös sokeria. Tulee ihan hyvä juoma.
Itse en kyllä käytä sokeria.

Mutta siis ei voida mitenkään verrata maultaan tavalliseen teehen.

Minä en pidä vahvoista mauista (kahvi, tee), joten minulle tämä hopeatee on sopiva vaihtoehto.
Suosin kaikessa muussakin sitä mahdollisimman miedon makuista (esim vanilijajäätelö jne...)

[QUOTE="vieras";25444537]kuuma vesi, maito ja sokeri, Itä-Suomi ja mummilta opittu hopeatee eli noin 70 vuoden takainen ohje..[/QUOTE]

Ja jatkan vielä että hopeateen kanssahan syödään vanikkaa, korppua tai pullaa

[QUOTE="vieras";25444537]kuuma vesi, maito ja sokeri, Itä-Suomi ja mummilta opittu hopeatee eli noin 70 vuoden takainen ohje..[/QUOTE]

Näin minäkin olen käsittänyt, Itä-Suomi täälläkin.

Yhteistyössä