Mitä mielestäsi on hopeatee? (kiista miehen kanssa...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja frouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hopeatee Muita vastauksia lukematta, linkitän tuon. Köyhät ihmiset Englannissa, joilla ei ollut varaa teehen, joivat kuuman maidon ja veden sekoitusta, joka ei siis sisällä yhtään teetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tässä oikea selitys;25444100:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hopeatee Muita vastauksia lukematta, linkitän tuon. Köyhät ihmiset Englannissa, joilla ei ollut varaa teehen, joivat kuuman maidon ja veden sekoitusta, joka ei siis sisällä yhtään teetä.

Eli muistakaa naiset: jos teiltä on päässyt kahvi loppumaan, niin sekoitatte veteen vain maitoa. Siinä teille kahvia.

kyllä meilläkin hopeatee on mustaa teetä johon laitetaan maitoa sekaan. Ja itse kotoisin lapista, vanhempien juuret kaakossa. Ei olisi tullut mielen viereenkään sekoittaa pelkkää vettä ja maitoa.

Hopeatee on nimitys juomalle, joka on sekoitus maitoa ja vettä. Nimet ovat nimiä. Jos jonkun nimi on Orava, ei se tee hänestä oravaa. Turha repiä hihoja siitä, että jotain juomaa kutsutaan teeksi, vaikka se ei teetä sisällä. Ei kuumat yrttijuomatkaan ole teetä, mutta silti niitä sanotaan yrttiteeksi.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Siis miten kukaan pystyy tollasta juomaan :x

Mun mielestä tavallinenkin tee on tosi pahaa, aivan sama mikä maku niin se jälkimaku on uskomattoman pahaa :x

Kahvia juon mut teetä ei pysty kyllä juomaan

Itä-Suomessa asuessani en koskaan ollut moisesta kuullutkaan.
Täällä pääkaupunkiseudulla mua on valistettu, että se on kuumaa vettä, johon lisätään maitoa ja halutessa sokeria. Eli siis ilman teetä. Omituista juomaa mun mielestä...

Muistan, että muinoin Englannissa kielikurssilla 1970-luvulla juotiin kyllä teetä mihin lisättiin maitoa ja sokeria. Mutta miksiköhän sitä kutsuttiin? Silver tea se ei ainakaan ollut. Ehkä vain kysyttiin, haluaako teensä "with milk"..?

Minunkin mielestäni hopeatee kyllä on vain kuumaa vettä, maitoa ja sokeria. Länsi-Suomesta olen.

Kuuma vesi + maito, itse laitan lisäks hunajaa. Ja tätä juon yleensä sairaana kun ei mikään oikeen maistu.
Mulla ei oo tullu vastaan ihmistä joka ei tietäis mitä hopeatee on vaikka oon asunu ympäri Suomea ja Ruotsissakin..

Yhteistyössä