mitä mä teen...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävä sinua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikävä sinua

Vieras
olen elänyt parisuhteessa n. reilut 6v, meillä on miehen kanssa 2 yhteistä lasta ja minulla 2 lasta aiemmasta suhteesta. Kaiketi meillä on miehen kanssa mennyt ihan ok, kunnes minä "tajusin" rakastavani toista ja tällä ko. henkilöllä on samat tunteet minua kohtaan, toisiamme emme pysty kuitenkaan koskaan saamaan (se on ihan molempien tiedossa). Tämä rakkauteni pyörii minun mielessäni kokoajan.
Mitä mä teen? tää asia painaa mun mieltä en jaksaisi itse petosta enään ja enkä tahdo loukata miestäni tai tätä rakkauttani.
Jätänkö miehen ja otan välimatkaa näihin asioihin vai koitanko vain jatkaa miehen kanssa eteen päin ja koittaa unohtaa nämä rakkauden tunteet sitä toista kohtaa (vaikka tiedän että tunteeni eivät tähän ko. henkilöön viilene)

Otat järjen käteen ja unohdat moiset haihattelut. Välillä voi unelmoida, mutta pidä järki päässä ja jalat maassa. Mitä saavutat rikkomalla liittonne miehen eteen jota et sanojesi mukaan voi edes itsellesi kumppaniksi saada?

Varsinkin, kun sinusta ja tuosta rakkautesi kohteesta ei voi koskaan kerta edes tulla mitään, niin keskity nykyiseen suhteeseesi! Vaali ja helli sitä, panosta siihen.

Sen kanssa oppii elämään, että pala sydäntä on jossain muualla. Siitä tulee kaunis juttu jonnekin mielesi sopukoihin. Siihen voi mennä pitkä aika, mutta kun tässä maailmassa ei voi kaikkea saada, niin vaali sitä, mitä sulla on.

Kuinka kauan olet tätä toista ihmistä rakastanut?

Ihmiset usein sekoittavat intohimon rakkauteen ja pitävät turvallista kiintymistä rakkauden kuolemana (koska se ei ole kiihkeää ). Todellinen onni löytyy seesteisestä elämästä luotetun ihmisen rinnalla ilman jatkuvaa draamaa. Karikkoja on ylitettyävä ennen kuin se rauhainen poukama löytyy ja pääsee vain nauttimaan siitä, että tuntee toisen hyvin ja voi uskoa hänelle kaiken. Partneria vaihtamalla siihen ei pääse koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Varsinkin, kun sinusta ja tuosta rakkautesi kohteesta ei voi koskaan kerta edes tulla mitään, niin keskity nykyiseen suhteeseesi! Vaali ja helli sitä, panosta siihen.

Sen kanssa oppii elämään, että pala sydäntä on jossain muualla. Siitä tulee kaunis juttu jonnekin mielesi sopukoihin. Siihen voi mennä pitkä aika, mutta kun tässä maailmassa ei voi kaikkea saada, niin vaali sitä, mitä sulla on.

Rakkautta on ollut ilmassa tähän toiseen varmaan kolmisen vuotta...ja tunteet ovat tulleet vaan pikku hiljaa häiritsevän voimakkaiksi...

Reilua ei ole kenenkään kannalta haikailla toista miestä. Mitä jos nykyisellä miehelläsi olisi joku nainen, niin hyväksyisitkö sen? Yrittäisin keskittyä omaan mieheen ja yrittää saada yhteistä aikaa ja tekemistä hänen kanssaan. Mihin rakastuit aikoinaan nykyisessä miehessäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja S:

Rakkautta on ollut ilmassa tähän toiseen varmaan kolmisen vuotta...ja tunteet ovat tulleet vaan pikku hiljaa häiritsevän voimakkaiksi...
Puhun nyt yli kymmenen vuoden tunteista itse. Ne tunteet saa aisoihin ja täysipainoisen elämän eläminen toisen kanssa on mahdollista. Siis ihan niin, että on rakkautta, kumppanuutta ja mukavaa yhteistä arkea. On mahdollista keskittyä siihen rinnalla olevaan ihmiseen. Se vaan vaatii keskittymistä ja tällä tosielämän tasolla niistä toisista rakkauden tunteista luopumista. Ei ole helppoa ja vie aikaa, mutta kannattaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Reilua ei ole kenenkään kannalta haikailla toista miestä. Mitä jos nykyisellä miehelläsi olisi joku nainen, niin hyväksyisitkö sen? Yrittäisin keskittyä omaan mieheen ja yrittää saada yhteistä aikaa ja tekemistä hänen kanssaan. Mihin rakastuit aikoinaan nykyisessä miehessäsi?

kuten aloituksessa kirjoitin en tahdo loukata ketään...en edes itseäni. ja jos miehellä ois mielessä joku toinen nainen niin antaisin mennä sen perään (en alkaisi kilpailla)
Aikoinani rakastuin miehessäni siihen että hän on hauska,huomaavainen, hellä ja aito meillä synkkasi kaikki hyvin...ja mies on edelleen samanlainen.