mitä mä teen ton miehen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääpee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minna";23087014]sä saat kyllä varmaan soskusta jotain tukea jos päätät muuttaa miehestä erilleen. mulle ne makso vuokran ja takuuvuokran kun erosin miehestäni. sekä asumistukea saat. plus varmaan sitten toimeentulotukea. kyllä sä pärjäät, kun vaan tajuat nyt jättää tuollasen sian joka ei arvosta sua paskan vertaa! tsemppiä![/QUOTE]

täytyy kyllä suunnitella elämä ihan uusiks... en mä tämmöstä jaksa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja aina vaan ihmetyttää;23086959:
Olisiko se mahdotonta lähteä toisen fiksumman miehen mukaan asumaan, se vrmaan fiksuna elättäisi sinua ja lastasi sen mitä tarvii?

Onkos sulla naista ? Tuskin kun vaikutat niin katkeralta ja kuvittelet olevasi kunnon mies. Kenties sussakin on jotain vikaa kun et kelpaa niille näteille ja fiksuille.

T. Ääliö, jolla nätti ja fiksu nainen

voi hemmetti! katselin sivuhistoriaa koneesta ja mies on ollut pankin lainaasiat sivuilla. kunhan ei nyt kuvittele että mä alan nimeä johonkin paperiin kirjoittamaan. en ikinä. :( Siis voiko lainahakemuksen tehdä verkossa? mikä on luottohakemus verkossa? siis eikö pankissa enää tarvitse käydä?

Alkuperäinen kirjoittaja ääpee;23087277:
voi hemmetti! katselin sivuhistoriaa koneesta ja mies on ollut pankin lainaasiat sivuilla. kunhan ei nyt kuvittele että mä alan nimeä johonkin paperiin kirjoittamaan. en ikinä. :( Siis voiko lainahakemuksen tehdä verkossa? mikä on luottohakemus verkossa? siis eikö pankissa enää tarvitse käydä?

No todellakin tarvitsee pankissa käydä.Tuolla nettihakemuksella voi vain pyytää lainatarjouksen ,mutta voipi olla että ette edes saa koko lainaa jos tulot pienet ja laina suuri.
Minä en sinuna mitään lainaa edes harkitsisi.UNOHDA SE kokonaan ja myöskään papin eteen en menisi kuukauden päästä.
Missä on ITSESUOJELUVAISTOSI????!!!

[quote="heh";23087366]no todellakin tarvitsee pankissa käydä.tuolla nettihakemuksella voi vain pyytää lainatarjouksen ,mutta voipi olla että ette edes saa koko lainaa jos tulot pienet ja laina suuri.
Minä en sinuna mitään lainaa edes harkitsisi.unohda se kokonaan ja myöskään papin eteen en menisi kuukauden päästä.
Missä on itsesuojeluvaistosi????!!![/quote]

enhän mä mitään noista ole tekemässäkään!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ääpee;23086873:
Mun "tulot" on tällähetkellä minimi äitiyspv raha, kotihoidontuki 70€(käteen), lapsilisä. nää riittäis ehkä just ja just kolmion vuokraan, ei muuhun...

Jos sun miehes on hyvätuloinen, niin elarit on ainakin jotain 500€ luokkaa (jos ei enemmän?), keskiarvoisesti kahdesta lapsesta. Korotetut lapsilisät 146€/lapsi, eli tuossa on n 800€. Sitten saat asumistukea, tuon kotihoidontuen, äitiyspäivärahan ja tarvittaessa varmaan sossusta lisää. Se on kyllä ihan laskettu mikä on se minimi rahamäärä mikä pitää olla käyttää asumiskustannusten jälkeen. Eli tuskin sulla olis vaikeuksia saada rahallista apua, varsinkin kun sulla on pieniä lapsia.

Rahan vuoksi ei missään nimessä kannata olla kenenkään kanssa, on oma mielipiteeni, ja Suomessa ei onneksi edes tarvitse.

tänään mies jutellut mukavia ja on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan... hohhoijjaa kun ärsyttää. taidan kohta lähteä lapsen kanssa koko päiväksi mummolaan.

lähti juomaan.....siis mitä? ei ole kauheen kypsää,tollasen riidan takia lähti juomaan.
Miten ihmeessä olet vielä raskaana tollaselle,eikö yksi riittänyt ainakin siihen asti että mies kasvaa aikuiseksi?

Todella siis todella epäkypsää vetää riitaa tollaset et "uutta kumppania kehiin" vaan sit...huh huh...
Ei tietoakaan rakentavasta riidasta...suosittelen et mietit tarkoin toi ei tosta nimittäin muutu noin vaan....Häät tulossa....hmmm otat siis pallon jalkaan ihan tosissas?! mikä mies sulla...

Tuli mieleen tosta et kun kerroit et se tänään ollut ns tosi mukava niin tulee mieleen persoonallisuushäiriöinen käyttäytyminen...tai siis kaikesta mistä kerroit...
Osaapa olla sit mielinkielin...

Alkuperäinen kirjoittaja ääpee;23086450:
ärsyttää kun en voi lähteä lätkimään, ei työpaikkaa, ei omia tuloja, huonekalut miehen rahoilla hankittuja. omani annoin sukulaispojalle kun hän muutti omilleen.

Mä lähdin lätkimään, vaikka oli jo kaksi lasta ja kolmas tulossa. Mun mies oli alkuun tosi ihana ja kaikki, mistä haaveilin, oli myös hänen haaveitaan. Hän oli valmis tekemään vaikka kahta työtä, että perhe saisi kaiken, eikä mitään puuttuisi. Ihanina aikoina oikein vallan ihana mies, huonoina hetkinä ihan helvettiä koko elämä. Jossain vaiheessa vaan rupes riittään, etenkin kun kuvioihin tuli toinen nainen, jonka olemassaolo kiistettiin vielä pitkään kiinnijäämisen jälkeen.

Meidän huusholli oli mun huusholli, kun mies sinne tuli. Silti mä lähdin juuri äitiysloman kynnyksellä tietämättä tulojani ja menojani lähes tyhjin käsin. Kaks vuotta ollaan oltu erossa ja pikkuhiljaa olen rakentanut meille hyvän ja hienon elämän. Äitiyslomalla sain hyvät äp-rahat, lapsilisät yh-korotuksella ja asumistuen. Elarit alkoi juosta vasta lähes vuosi eron jälkeen. Olisin kuulemma alkuun saanut sossusta toimeentulotukea ja ehkä jotain ylimääräistä hankintoja varten, mutta ylpeys ei antanut periksi mennä ja niin vaan ollaan omillamme (kelan rahoilla) toimeen tultu.

Elämä on niin paljon parempaa yksin kuin paskassa parisuhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ääpee;23092646:
tiina et tainnut lukea koko ketjua? en ole menossa naimisiin, en ole ottamassa lainaa.nih.

tiedän että menet naimisiin...... usko peli,muutama hyvä viikko niin olet taas ns sulaa vahaa ja et lähde kun yhteisiä lapsia,kohta toinen syntyy.Olet taloudellisesti sidoksissa,muutenkin yksinäisyys pelottaa...muutos vaan olisi sulle ihan liian iso ja stressaava askel.Sit tulisi pian ikävä sitä törkykasaa....

tärkeää olisi nyt saada tuo äijäke tajuamaan tuota omaa käytöstä,se voisi muuttua tai aikuistua,mutta työtä se vaatii...
Ei se että eroaa varsinkaan kun olet raskaana,ole se paras vaihtoehto.Tarvitset sitä toista,kuitenkin!

Kuule been there done that! mun inhotava mies on tänä päivänä paras mies mulle.Voi ne aikuistua,ainakin jotkut!

Minä kiinnitin huomiota tuohon "lähti juomaan". Juoko mies miten paljon/usein? Ihan klassista on kehittää riit, jolloin saa syyn juoda...
Teidän pitäisi saada kunnon keskustelu aikaan, jossa oikeasti mietitte jatkoja. Todella kuluttavaa elää tuollaisen paineen alla! Ja toisekseen jos todella olet sitä mieltä, ettet voi miehen kanssa jaktaa, niin varaa aika itsellesi sossusta ja mene juttelemaan. Kyllä apua on saatavilla!

Ajattele lastesi etua ja lopeta tuo pelleilysuhde, pärjäät ihan varmasti taloudellisesti ilman miestäkin. Sossu auttaa alkuun ja ä-raha + elarit + lapsilisät + asumistuki riittävät ihan hyvin elämiseen. On erittäin haitallista lapsille katsoa tuollaista henkistä väkivaltaa kotonaan.

Voimia paljon!

juo harvoin kun tietää etten siitä pidä yhtään. aina jos yritän keskustella jostain niin se sanoo ettei mun kanssa voi mistään puhua(?)... juupajuu... toi on niin epäreilua et jos tulee riitaa niin toinen alkaa haukkua ja joka hemmetin kerta tulee toi "eti si toinen isä lapsilles ja mä etin uuden naisen"... ihan hyödytöntä koittaa mistään keskustella kun toinen ei osaa ja sen lisäks ei osaa edes riidellä reilusti...

[QUOTE="Tiina";23092706]tiedän että menet naimisiin...... usko peli,muutama hyvä viikko niin olet taas ns sulaa vahaa ja et lähde kun yhteisiä lapsia,kohta toinen syntyy.Olet taloudellisesti sidoksissa,muutenkin yksinäisyys pelottaa...muutos vaan olisi sulle ihan liian iso ja stressaava askel.Sit tulisi pian ikävä sitä törkykasaa....

tärkeää olisi nyt saada tuo äijäke tajuamaan tuota omaa käytöstä,se voisi muuttua tai aikuistua,mutta työtä se vaatii...
Ei se että eroaa varsinkaan kun olet raskaana,ole se paras vaihtoehto.Tarvitset sitä toista,kuitenkin!

Kuule been there done that! mun inhotava mies on tänä päivänä paras mies mulle.Voi ne aikuistua,ainakin jotkut![/QUOTE]

Juu, voivat aikuistua, mutta eivät todellakaan aina aikuistu. Miksi pitäisi jäädä toisen alistettavaksi?! Eihän siinä ole mitään järkeä, pelkkää haittaa lapsillekin.

Minä kiinnitin huomiota tuohon "lähti juomaan". Juoko mies miten paljon/usein? Ihan klassista on kehittää riit, jolloin saa syyn juoda...
Teidän pitäisi saada kunnon keskustelu aikaan, jossa oikeasti mietitte jatkoja. Todella kuluttavaa elää tuollaisen paineen alla! Ja toisekseen jos todella olet sitä mieltä, ettet voi miehen kanssa jaktaa, niin varaa aika itsellesi sossusta ja mene juttelemaan. Kyllä apua on saatavilla!

miksi aika sossusta?? he tarjoavat varmaan ls asiakkuutta jotta saa tukea.

toimeentulotuen saa ihan kirjallisella hakemuksella(tietty on kuntia missä käytäntö on se että ekan tt hakemuksen ollessa kyseessä varataan aika sosiaalityöntekijälle).

Mies tuli töistä kukkapuskan kanssa ja taisi suuttua kun en yhtään ilahtunut. kysyin muistaako vielä mitä sanoi sunnuntaina ja sitten toistin nuo mitä hän sanoi... no mies vastasi että olet sinäkin törkeitä juttuja sanonut joskus. kysyin miten nyt viimeksi häntä haukuin ym, eikä hän osannut mitään sanoa. eikä ollut lainkaan pahoillaan, ei edes siitä että lapsen kuullen tuollaisia puhui. nyt mun silmät aukes. se ei nää itsessään mitään vikaa, vaan alkoi musta taas hakea syitä käytökselleen. tää on ihan toivotonta. mihin mä olen itseni oikein työntänyt? paskaan?

Ainakin kannattaa nyt siirtää häiden ja asuntolainan miettiminen hamaan tulevaisuuteen. Tiedän itsekin miten raskaana ollessa riidat on vielä rankempia kestää. Sitä vaan on psyykkisesti ja fyysisesti heikompi kuin normaalitilassa. Muuttoa tai häitä ei kenenkään kannattaisi raskausajalle suunnitella. (Itse tein sen virheen!) Entä jos ottaisit neuvolan psykologiin yhteyttä? Mä olisin ainakin itse sen tuen tarvinnut silloin, mut en tajunnut tätä vaihtoehtoa.
Tosi tyhmää kun mies uhkailee ja loukkaa tilanteessa kun on itse vahvempi (ei raskaana) ja taloudellisesti (yhteisten lasten takia) vahvempi. Tsemppiä!

sehän siinä on kun tällä hetkellä mula ei ole mitään. ei työtä, ei tuloja, ei enää huonekalujakaan. pelottaa jos lapsi jäisi isälleen etten häntä enää näkisi...

Yhteistyössä