Mitä mä teen noiden naapurin lasten kanssa?!!

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Eli lähetin pojan kotiinsa ennen kuin laitoin nuorimmaisen päikkäreille ja sanoi, että meidän lapset tulee sitten hakemaan kun nuorimmainen herää. Nyt tuo poika on sisaruksineen käynyt jo tunnin sisällä neljä kertaa soittelemassa ovikelloa ja kyselemässä isoja ulos |O Ja jos sanon, että me syödään ja isot tulee sitten hakemaan, niin ne saattaa päivystää tuossa rapussa yli puolikin tuntia :headwall: Kivaahan se on, kun on kavereita, mutta tämä on jo vähän liikaa... ainakin mun hermoille. Ja kun ottaa ovikellon pois, niin lapset hakkaa ovea :|

Meissä on eroja. :) Mun hermot kestää. En ole edes huomannut että kavereista olisi jotain ongelmaa. Jos syödään, niin tuossa ne istuu odottamassa ja sitten menoksi. En ole lähetellyt ketään kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meissä on eroja. :) Mun hermot kestää. En ole edes huomannut että kavereista olisi jotain ongelmaa. Jos syödään, niin tuossa ne istuu odottamassa ja sitten menoksi. En ole lähetellyt ketään kotiin.

3-5 kpl 5-8-vuotiaita sisällä, yritäppä siinä metelissä saada lapsi päikkäreille :D Ja mun mielestä on ihan mukava pitää jotkut hetket vaan oman perheen kesken, kun nuo muuten leikkii keskenään kaiket päivät.

Joo, sama kokemus naapurintytöstä.. Aamukahdeksalta koputtelee ekan kerran - kiva, mutta lapset saattavat nukkua yhdeksään asti. Sitten vähintään puolen tunnin välein koputellaan ja kysellään, milloin voi tulla, mitä te teette, mitä teillä on ruoka, missä te olitte, milloin te tulette.. Siis rajansa kaikella! Jos sanon, että syömme ensin ja sitten lapset voivat tulla ulos, vähintään kaksi kertaa ruokailun aikana ehtii oveen käydä koputus.

Rasittavaaaaa. Kaverit on ihan ok-juttu ja ymmärrän että kun ei ole sisaruksia, aika käy pitkäksi. Silti se vähän ärsyttää :saint:

Mä olen ihan vastaavissa tilanteissa huutanut vihaisena niille lapsille. Siis kun ei ole mennyt perille monesta nätisti sanomisesta. Mä en voi sietää sitä, että tullaan hakkaamaan ja potkimaan ovea |O Silloin kyllä räjähtää mulla. Meille ei ainakaan tulla norkoilemaan syömisen tai pienimmän päiväunien ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
miksi teet asiasta ongelman. pienin menee nukkumaan. isommat leikkii keskenään. lapset voi kyllä syödä ja kaveri odottavat.

ap on aivan oikeessa että jos perhe haluaa olla ilman naapurin lapsia niin silloin he eivät saa häiritä.
Minä puhuisin naapurin lasten vanhempien kanssa.
Ei meilläkään tulla odottelemaan sisälle jos lapset käy syömässä tai vaikka päikkäriaikaan

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
miksi teet asiasta ongelman. pienin menee nukkumaan. isommat leikkii keskenään. lapset voi kyllä syödä ja kaveri odottavat.

ap on aivan oikeessa että jos perhe haluaa olla ilman naapurin lapsia niin silloin he eivät saa häiritä.
Minä puhuisin naapurin lasten vanhempien kanssa.
Ei meilläkään tulla odottelemaan sisälle jos lapset käy syömässä tai vaikka päikkäriaikaan

Ja kun meidän lapset juoksee ja leikkii kavereiden kanssa koko päivän, niin ne on niin väsyneitä ja kiukuttelee ja itkee kaikesta mahdollisesta. Siksi rauhoitin tämän juoksemisen nuorimmaisen päikkäreiden ajaksi, silloin piirrellään tai touhutaan ihan omalla porukalla hetken, niin ilta menee huomattavasti kivuttomammin :)

Eikö ne siis lähde kotiinsa vaikka komentaisit ja jäisit vielä katsomaan etteivät jää maleksimaan? Ymmärrän kyllä hyvin, kukapa siinä malttaa syödä rauhassa jos toinen maleksii oven takana tai ääressä. Ruoka ja leporauha, naapureillakin. Kaikki ei tätä valitettavasti ymmärrä vaan hoidattaa lapsensa toisilla.

Voisiko kavereiden kanssa sopia jonkun merkin --kyltti oveen -- jolloin teille EI saa tulla soittamaan ovikelloa tms. Lapset ovat tunnetusti kärsimättömiä, ja ajantaju hukassa, kun odotetaan leikkikaveria.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Eikö ne siis lähde kotiinsa vaikka komentaisit ja jäisit vielä katsomaan etteivät jää maleksimaan? Ymmärrän kyllä hyvin, kukapa siinä malttaa syödä rauhassa jos toinen maleksii oven takana tai ääressä. Ruoka ja leporauha, naapureillakin. Kaikki ei tätä valitettavasti ymmärrä vaan hoidattaa lapsensa toisilla.

Ne ei välttämättä lähde edes täältä sisältä sovinnolla ja useimmiten sitten lähtevät rapusta ja tulevat heti takaisin... Tai sitten huutelevat tuossa keittiön ikkunan alla.

Joku mainitsi kyltin, ovessa on lappu kun nuorimmainen nukkuu, mutta eipä oo auttanut. Ja nytkin joka kerta sanoin, että lapset tulee sitten teitä hakemaan kun tulevat ulos :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Ne ei välttämättä lähde edes täältä sisältä sovinnolla ja useimmiten sitten lähtevät rapusta ja tulevat heti takaisin... Tai sitten huutelevat tuossa keittiön ikkunan alla.

Joku mainitsi kyltin, ovessa on lappu kun nuorimmainen nukkuu, mutta eipä oo auttanut. Ja nytkin joka kerta sanoin, että lapset tulee sitten teitä hakemaan kun tulevat ulos :/

No mä olisin kyllä niin paskiainen että taluttaisin ne kotiovelleen asti ja sanoisin kiitos näkemiin :whistle:

Keskustelkaa niiden lapsien vanhempien kanssa - niin mä olen tehnyt ja naapurit ymmärtävät kyllä, että MEIDÄN perheessä halutaan ruokarauha. Samoin oon sanonu naapureille, että meidän tytön voi sitten lähettää kotiin heidän ruoka-aikanaan tai jos muuten haluavat olla rauhassa :)

Yhteistyössä