Mitä minä noiden lasten kanssa teen??!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Onko teidän paikkakunnalla uimakouluja, lasten jalkapallokouluja yms kesätoimintaa?
Tai onko mummolaa, minne nuo voisi lähettää viikoksi pariksi? :snotty: :D

Isompi käy jalisharkoissa 2krt viikossa, mutta ne on iltaisin ja vaan tunnin kerrallaan. Kesätoimintaa on lähinnä kouluikäisille ja sitäkin vähän. Ja mihinkään maksullisiin juttuihin ei oo edes rahaa tällä hetkellä. Uimakoulua ei oo rannoilla ollu vuosiin. Eikä kenenkään toisen hoiviin saa :(

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Alkuperäinen kirjoittaja juujaa:
onpas kireän kuuloinen äiti. harrastaako lie liikuntaa tai saako seksiä...

älä nyt viiti, kyllä kaikilla joskus kilahtaa...parempi purkaa tänne kun lapsiin!!!

ei tarttis purkaa, jos hoitas itteään.

Ai että jos liikkuu, hoitaa itseään, nukkuu tarpeeksi ja nussii säännöllisesti, niin lapset on kuin enkeleitä tai vaihtoehtoisesti äiti ohittaa niiden tekoset vain olankohautuksella? :D

Alkuperäinen kirjoittaja juujaa:
onpas kireän kuuloinen äiti. harrastaako lie liikuntaa tai saako seksiä...

älä nyt viiti, kyllä kaikilla joskus kilahtaa...parempi purkaa tänne kun lapsiin!!!

ei tarttis purkaa, jos hoitas itteään.

Ai että jos liikkuu, hoitaa itseään, nukkuu tarpeeksi ja nussii säännöllisesti, niin lapset on kuin enkeleitä tai vaihtoehtoisesti äiti ohittaa niiden tekoset vain olankohautuksella? :D

No vissiin niin. Oiskohan nuo kuin herrantertut, jos hommaisin itelleni päiväpanon miehen töiden ajaksi :whistle:
ja vastaavasti, mitähän mies tykkäis :laugh:

pitämällä itestään huolta, ei tarttis murehtia noin vähäpätösiä asioita, ku lasten keskinäiset riidat. jos on terveet lapset, ni en tajua tommosta valittamista yhtään. jos on itellä pinna tiukalla, ei osaa suhtautua asioihin oikein.

pitämällä itestään huolta, ei tarttis murehtia noin vähäpätösiä asioita, ku lasten keskinäiset riidat. jos on terveet lapset, ni en tajua tommosta valittamista yhtään. jos on itellä pinna tiukalla, ei osaa suhtautua asioihin oikein.

Mä pidän itsestäni huolta, mutta aivan taatusti mun pinna tiukkenisi jos isot lapset ("isot" kuten ap:llä ) vaan tappelee ja kitisee koko ajan.

Meillä tytöt melkein 7-v ja 4,5-v ja ihan(an) tutulta kuulostaa. Olen tullut siihen tulokseen, että johtuu ikäerosta. Mulla on itselläni kokemus 2 vuoden ikäerosta sisarukseen ja se on kyllä pahin mahdollinen jossain vaiheessa. Isompi on mielestään jo liian iso leikkimään yhtään mitään mitä pienempi keksii ja pienempi taas on isomman mielestä liian pieni yhtikäs mihinkään mitä hän haluaisi tehdä. Eipä aikuisen kai auta muu kuin kestää ja toivoa, että menee ohi - kuten meneekin viimeistään kun molemmat on kouluiässä ;)

Mun vakiovastaus ja keino tollaseen rutinaan on, että ensin passitan lapset eri huoneisiin ja sen jälkeen totean, että sitten pitää vissiin istua siellä ja pitää sitä tylsää. Yleensä tepsii ja hetken päästä yllättäen keksivät tekemistä itsekseen tai keskenään. Jos riitä nahistelu alkaa alusta, niin passitan ne taas omiin huoneisiinsa.

Onko susta vähäpätöistä, jos lapset heittää toisiaan päähän kivillä ja kepeillä??!! Sitä meillä noiden "viattomat pikku välienselvittelyt" nimittäin on nykyään. Mun mielestä se on melkoisen vaarallista kyllä. Ja mihinkä hittoon se niiden käytös siitä muuttuu, vaikka nussisin itteni hengiltä samalla ku jumppaan, lenkkeilen ja laitan tukkaa/meikkaan? HÄH?

Onpa täällä taas täydellisiä äitejä....voi helv...
Sulla ei koskaan mene hermot lapsiin.....?????

Jep, jep, ja sulla oli kotihoidossa montako alle kouluikäistä tai vähän vanhempaa lasta!?

No kylläpä taas tulee hyviä neuvoja oikein roppakaupalla :headwall: Mikä siinä on ettei ymmärretä että keskenkasvuiset saa joskus äidin kuin äidin väsähtämään? Kaikki sympatiat ap:lle, tiedän nuo jutut vaikka itsellä ei (vielä ) tollasta. Auttaa en valitettavasti voi, antaisin varmaan kossien "kehittää keskinäistä vuorovaikutustaan" ihan keskenään, kai ne siihen tappeluun lopulta väsyy ja keksii jotain :flower: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Voi vee, kun on taas täydellisiä äitejä ketju pullollaan... Koitahan Tyllerö jaksaa, kohta on ilta ja lapset menee nukkumaan, voit oikasta sohvalle ja levätä.

Kyllä tää tästä pakolla kuluu iltaan, eihän muukaan auta.

Oli vissiin virhe tulla tänne purkamaan. Isomman vitutuksen taidan vaan saada. Minkäs sille teen kun epätäydellinen ja hermoni menettävä äiti olen.

*poistuu laittamaan ruuan pöytään ja vissiin sit kai itekseni nussimaan saadakseni lapset ruotuun*

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Voi vee, kun on taas täydellisiä äitejä ketju pullollaan... Koitahan Tyllerö jaksaa, kohta on ilta ja lapset menee nukkumaan, voit oikasta sohvalle ja levätä.

Oli vissiin virhe tulla tänne purkamaan. Isomman vitutuksen taidan vaan saada. Minkäs sille teen kun epätäydellinen ja hermoni menettävä äiti olen.

*poistuu laittamaan ruuan pöytään ja vissiin sit kai itekseni nussimaan saadakseni lapset ruotuun*

Jos yhtään lohduttaa, niin et suinkaan ole ainoa! :hug:

:laugh:
Oih...koitahan jaksaa :hug: . Enää reilu 2 kk ja toinen lapsista menee kouluun :xmas: (meneehän?).

Oih...koitahan jaksaa :hug: . Enää reilu 2 kk ja toinen lapsista menee kouluun :xmas: (meneehän?).
Menee, ja toinen päiväkotiin takaisin.

:D

:D [/quote]

Jes =). Tee hei itsellesi sellainen kampa olkkarin seinälle, josta revit joka päivä yhden piikin irti kunnes lapset menee taas päiväkotiin/kouluun ja sä saat elämäsi takaisin :xmas:
Mun riiviöt jää tänään kesälomalle, ja menevät takaisin päiväkotiin kaiketi syyskuussa :| . Mun suunnitelmana on reissata mahdollisimman paljon (Visa vinkuu) koska kotona me kaikki tullaan hulluksi. Mun lapset on onneksi vielä niin pieniä että ne kulkee kätevästi kainalossa tai niska-perseotteessa minne vaan :D

:D

Jes =). Tee hei itsellesi sellainen kampa olkkarin seinälle, josta revit joka päivä yhden piikin irti kunnes lapset menee taas päiväkotiin/kouluun ja sä saat elämäsi takaisin :xmas:
Mun riiviöt jää tänään kesälomalle, ja menevät takaisin päiväkotiin kaiketi syyskuussa :| . Mun suunnitelmana on reissata mahdollisimman paljon (Visa vinkuu) koska kotona me kaikki tullaan hulluksi. Mun lapset on onneksi vielä niin pieniä että ne kulkee kätevästi kainalossa tai niska-perseotteessa minne vaan :D[/quote]

-------------
Mielellään reissaisin minäkin. Mutta talous ei aana periks mihinkään suuntaan. Eilispäivän kohokohta oli, kun oli rahaa käydä ostamassa ruokaa illalla, päivällä kun jääkaappia koristi vain valo.

Tää kurja rahatilanne herkistää pinnaa entisestäänkin, valitettavasti :ashamed:

Siis ei perkele tää oo totta :headwall:

Sen että imurin hurautan käyntiin, on tilanne päällä. Kolina vaan kuuluu, kun tavaroita HEITELLÄÄN pitkin seiniä ja lattioita :o Arvatkaa vaan käskinkö siivota huoneet enkä sotkea.

:'( En enää edes jaksa yrittää siivota. Ollan vittu paskoissamme sitten kun ei kerran voi tätäkään tehdä...

ei sulla kyllä tuo arki oikein ole hanskassa. tää ei ole ihan ensimmäinen ketju, missä sä raportoit vähän väliä mitä luvatonta muksut taas tekevät kun sun pitäis siivota/pyykätä/kokata. MIKSET SÄ OLE SIELLÄ LASTEN LUONA OJENTAMASSA NIITÄ JOS NE TEKEE HÖLMÖYKSIÄ???? mitä se auttaa asiaa että siinä koneella asiaa päivittelet ja mitä niille sun niiiiiin tärkeille kotihommille oikein tapahtuu aina sillä hetkellä kun tänne raportoit??

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:
ei sulla kyllä tuo arki oikein ole hanskassa. tää ei ole ihan ensimmäinen ketju, missä sä raportoit vähän väliä mitä luvatonta muksut taas tekevät kun sun pitäis siivota/pyykätä/kokata. MIKSET SÄ OLE SIELLÄ LASTEN LUONA OJENTAMASSA NIITÄ JOS NE TEKEE HÖLMÖYKSIÄ???? mitä se auttaa asiaa että siinä koneella asiaa päivittelet ja mitä niille sun niiiiiin tärkeille kotihommille oikein tapahtuu aina sillä hetkellä kun tänne raportoit??

Sen ajan kuin olet tänäänkin, ap, täällä palstaillut, olisit voinut käyttää kotosalla paremmin.... Profiilisi mukaan vähintään pari tuntia mennyt palstailuun tänään.
Itse syyllistyn ihan samaan; palstailu vie mennessään, takuuvarmasti silloin, kun pitäisi velvollisuuksia hoitaa. Ennen miehet karkas autotalliin kun olisi ollut kotihommia tiedossa, nykyisin naiset karkaa nettimaailmaan... ;)
Mutta jos siis oikeasti haluat hoitaa asiat kunnialla loppuun, ota itseäsi niskasta kiinni. Ensin laitat lapset ruotuun ja sen jälkeen pistät vauhdilla kämpän kondikseen. Kyllä sä pystyt siihen, kun päätät niin :)

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:

Lukiko jossain etten ojenna? Ei kai tuon ikäisten lasten vierellä tartteis noin niinku normaalisti olla koko aikaa metrin säteellä.....

Ja niinku kirjotin, antaa paskojen sit olla, siis hommien kun ei kerran voi rauhassa tehdä.

Otan kohta ritolat ja silleen.

Että kivat teillekin MORALISOIJAT, älkää viittikö kun ette tilannetta tiedä.

Ja arki kyllä on hallussa, hommat saan hoidettuu jos pakko on. Mut kun ei perkele saa enää täälläkään höyryjä päästellä.

Vissiin oisitte tyytyväisiä, jos lukisitte sit lööpeistä, että äiti pakasti lapset tms.