Mitä mä teen näitten sokereitten kanssa?

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
Mulla on ollu aiemmin kaks kertaa raskausdiabetes, kolmannessa raskaudessa ei ollu ja nyt oli sitte siinä kintaalla... tunnin arvo oli just se 10 mikä saa vielä olla, muut ok. Mä narahdan aina siinä rasituksessa, mutta kotona arvot on lähinnä liianki matalia. KÄvin pitkäaikaissokerikokeessakin, kun aloin epäillä tuota mittarin toimivuutta ja se arvo oli 4,7, eli mittari toimii ihan ok.

Mulla on aamuisin paastoarvo yleensä välillä 3,6-3,9, vaikka kuinka söisin illalla. Aterian jälkeiset arvot on harvoin yli 5, ne on yleensä tunti syömisestä luokkaa 4.1-4.7. Ja aivan sama mitä syön, oli sitte kasvista, täysjyvää, hedelmää tai hemmetti vaikka jätskiä tai karkkia..... Kysyin jo äitipolillaki, että mitä näille tehään ni vastaus oli, että no ainakin haima reagoi. Mutta eihän voi olla hyväks itelle saati vauvoille, että sokerit on koko ajan matalalla...?

Mihin aikaan syöt illalla viimeisen kerran? eihän tule yli 10h paastoa? laskee sokerit jos on liian pitkä väli syömisessä!! Varmaan sun täytyy herätä yöllä syömään,jos sokerit liian matalalla..niihän ne normaalisti diabetikotkin tekevät.

No eilen söin siinä klo 22.30 ja aamulla seitsemältä mittasin arvon 3,7. Ja söin siis just täysjyväleipää, leikkelettä, hedelmää jne... Mulla on jonkilaista ongelmaa ilmeisesti siinä, että liian pitkä paasto tosiaan heittää sokerit liian alas ja sitte alkaa varastosokeria tulla vereen...siks varmaan aina tossa rasituksessa jään siitä tunnin arvosta kii.... Eli kroppa ei liian pitkää paastoa siedeä. Mutta normaalilla ateriavälillä tosiaan aina arvot ennen ateriaa on yleensä siinä 4 pintaan ja aterian jälkeen sitte jotain 4,6.

Yhteistyössä