Mitä mä teen ihan väärin tässä laihdutuksessa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
ku mä oon jo kuukausikaupalla syönyt terveellisesti, ainakin pääosin aina. Syönyt monipuolisesti ja kohtuudella. Kyllä mä joskus herkuttelen, mutta napostelua en harrasta. Laskeskellut kaloreita, tehnyt hikiliikuntaa yleensä 4-5 kertaa viikossa. lenkkeilen joka päivä koirien kanssa, vaikka se ei nyt hikiliikuntaa olekaan ja lisäks rappustelen pakosta päivittäin kun asun 4 krs hissittömässä talossa.

Mikä ihme tässä mättää? Mä en jaksa? :( autaakaa kiltit.

[QUOTE="Kuukkeli";25078784]Liikaa energiaa. Yksinkertaista.

Nimim. 25 kg laihduttanut, jolle pelkkä terveellisesti syöminen ei auttanut painonpudotuksessa, piti olla tiukemmat otteet.[/QUOTE]

kerta se ei auta mullakaan, niin mitä keinoja sä tarkalleen ottaen käytit? teidän puitää nyt auttaa mua :(

Vaikea sanoa, näin lähtökohtia tietämättä.

Paino?
Pituus?
Syötyjen kalorien määrä?
Kuinka usein syöt niitä herkkuja, mitä ja kuinka paljon?

aloittaessani ka intoa uhkuen painoin 110kg. nyt painan kait 107kg. en oo viitsiny enää käydä vaa'alla enkä edes salilla koko viime viikolla kun ei siitä mitään hyötyä tunnu olevan.
oon 165cm pitkä.
syön kaloreita päivässä n. 900-1300.
syön herkkuja enimmillään kerta viikkoon. yleensä silloin leivon jotakin esim lettuja tai ostan kiisseliä tai suklaata.

arvasin että joku tulee hehkuttaa karppausta ja kohta varmaan proteiinipatukoita tai nutrilettiä. mä en ymmärrä miten voi syödä monipuolisesti ja terveellisesti ilman hiilihydraatteja...? ja mitä mä sit ees söisin? kertokaa esimerkkejä. karppaus.info sivuista en ymmärrä mitään. Sit mä en vois herkutella enää ollenkaan? mites kuidut? mun vatsa ei toimi ollenkaan ilman kuituja.ja huomattakoon että mä en voi syödä kalaa enkä pähkinöitä.

en siis nyt kyseenalaista, etsin vaan tietoa.

Todella vähän kaloreita, tuolla määrällä jo minäkin laihtuisin ja vauhdilla, vaikka olenkin jo hoikka. Laske vain niitä kaloreita mutta laske oikein. Käytä jotain palvelua, esim kalorilaskuria. Älä harrasta överivajeita, ne eivät tee hyvää aineenvaihdunnallesi, päin vastoin.

Jos et laihdu niin sitten olet varmaan laskenut kalorit väärin! Punnitsetko ruuat vai miten päättelet tuon kalorimäärän? Ja lasketko varmasti kaiken mitä olet syönyt? Noilla kiloilla olisi todellakin pitänyt lähteä enemmän. Karppaus ei edes toimi kaikilla vaikka fanaatikot muuta väittävät.

No tuskin sun koko päivän ruuat tulee sieltä työpaikkaruokalasta! Sen voit arvioida. Pistä lautanen puolilleen kasviksia. Valmisruuat ovat melkoisia kaloripommeja, joten luultavasti olet vain arvioinut reilusti alakanttiin ja syöt paljon enemmän mitä luulet.

no mä siis olen yrittänyt syödä terveellisesti eli en syö valmisruokia. en koskaan.
ja viime aikoina pääosa mun ravinnosta tulee just lounaalta koska aamulla en syö ja illalla oon sit syönyt joko pari ruisleipää, salaattia, jugurttia tai nuudeleita. koska muuten kalorit nousis niin paljon.

ja vaikka söisin enemmän kuin mitä kiloklubi laskee niin ei sen silti pitäis olla mahdottoman paljon jos ajatellaan et kiloklubi näyttäis vaik 1000kaloria niin vaikka söisin tuplasti sen tietämättäni, senkin pitäisi tästä painosta kaiken mukaan pudottaa eikö?

Kirjaudu nyt vaikka kalorilaskuriin, sen tiedän ainakin olevan hyvä ja toimiva. Osta keittiövaaka ja punnitse. Vaikuttaa hankalalta mutta nopeasti oppii myös arvioimaan _oikein_ ne määrät. Ruokaa kun laittaa niin mittaa/punnitsee, kirjoittaa ylös ja tekee reseptin, sitten ainakin on oikein kun vaakaa mitä ottaa. Työpaikkaruokalassa otetun ruuankin opit nopeasti arvioimaan, kun vähän aikaa punnitset.
Helpostihan sitä laittaa että esim 1dl tai 40g tms. mutta pieni mandariinikin on jo 80g.

Yhteistyössä