Mitä leipoa 10 ja 11v maahanmuuttajatyttöjen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Ovat ystäväperheestä ja haluaisivat oppia leipomaan jotain. Jotain jota voisivat sitten itse kotonakin tehdä..äitinsä ei osaa kun jonkun kakun leipoa. Tulevat meille hiihtolomalla yhtenä päivänä ja sovittiin että leivotaan jotain,mutta mitä? Jotain suolaista ja makeaa ajattelin. Osaisko ton ikäset jo esim kääretortun tehdä? Sehän aika helppo?

Pullaa, se on helppoa:) ja suolaiseksi sämpylöitä.

Mutta täällä olen jo aikaisemmin ihmetellyt että miten jotkun puhuu PANNARISTAKIN niin että sitä leivotaan??? Saatikka letut?

Kyllä minäkin hiukan ihmettelin että miksi maahanmuuttaja piti mainita, mutta jos siksi että ap haluaisi leipoa jotain "supi-suomalaista", mitä tytöt ei ole ennen kokeilleet? Näin veikkaisin, ei siihen nyt oikein muuta "järjellistä" selitystä (kai ) voi olla...

no varmaan siksi piti mainita tuo mamu, että kulttturierot voi olla melkoiset, eli joku ei ole pullasta kuullutkaan. Ja ehkä tältä palstalta nää jumalattoman fiksut ja näpäyttelevät kotiäidit olisi voineet antaa sellaisia vinkkejä, jotka olisi olleet hyviä juuri suomalaiseen elämään tutustuville.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pullaa, se on helppoa:) ja suolaiseksi sämpylöitä.

Mutta täällä olen jo aikaisemmin ihmetellyt että miten jotkun puhuu PANNARISTAKIN niin että sitä leivotaan??? Saatikka letut?

tuota varmaan pitäs kysyy esim.joltain leivontakirjan tehneeltä että miksi leivontakirjoissakin on pannukakun ohjeita kun niitä ei leivota.. mutta mun mielestä leivontaa ei oo vaan se että taikinaa vaivataan ja pyöritellään vaan myös se kun tehdään sekoitettavaa taikinaa ja siitä paistetaan pannukakkua tai lättyjä tai jotain muuta.

Yhteistyössä