Mitä todella nopeaa ja todella helppoa tarjoaisin lapsen nimipäiväkahvituksilla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiiiiirus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiiiiirus

Vieras
Mulla on silloin ihan karmea työviikko ja yhtenä päivänä pääse JO klo17, joten silloin sitten pidämme ne klo18 -->
Kutsutaan vain lähimmät ihmiset, eli n.10henkeä.

Ajattelin tarjota coctailpiirakoita ja munavoita, sit jotain keksejä ja mitä makeaa vielä? Vai olisko joku suolainen piirakka? Mulla on se edellisilta aikaa sit leipoa ja esim.tehdä se munavoi valmiiksi..

Linkatkaa ja vinkatkaa, mulla ei ole hajuakaan mitä kauppojen pakastealtaista nykyään löytyy ja miltä maistuu! :)

Minä tein pitkästä aikaa omenapiirakkaa, sillä murupohjalla jota ei tarvitse vatkata. Oli nopeaa ja helppoa ja hyvää, jäin kaipaamaan vaniljajäätelöä sen kanssa, mutta senhän sinä voit korjata? ;)

Kääretorttu itse tehden on myös nopea ja helppo, laitat vaikka mansikkasurvosta väliin, maustat sen sitruunalla ja vaniljalla, ja sitten ladot kulhoon marenginpalasten ja kinuskin kanssa.

Oho, tuli nälkä.

Keksit teen vegaaniliiton ohjeella, muokaten ja vaihdellen eri suklaita jne. Tosi helppo ja nopea ohje:
http://www.vegaaniliitto.fi/vegaia/kolinat.html#Suklaamurukeksit

Osta valmis suolainen piirakkapohja, kinkkusuikaleita, ruokakermaa, juustoraastetta... Tee niistä kinkkupiiras hyvissä ajoin ennen juhlia, pistä pakkaseen ja ota sulamaan jääkaappiin juhla-aamuna. Lämmitä uunissa ennen tarjoilua.

Sitten on tosi hyviä "lisää vain neste" -makeita leivonnaisia, esim. muffinsseja.

Tekisin edellisenä päivänä vaikka kinkkupiirakan ja suklaamuffinseja. Jos samana päivänä täytyy selviytyä niin ruisleivän paloja, joihin päälle voita ja kylmäsavulohiviipale (tai pestoa ja vuohenjuustoviipale) ja hetkeksi uuniin. Makeaksi Aino-jäätelö.

Voileipiä kaikilla täytteillä ja salaateilla yms. Pakastekakkua, nyt on Angry birdsiäkin. Riisipiirakat ja munavoi voi olla myös kiva. Keksiä, jätskiä. Pakasteesta löytyy jopa tuulihattuja.

Eli paikalle tulee myös aikuisia?
Suolanen piirakka valmis pohja pakastealtaasta
ja marjapiirakka senkin pohja löytyy pakstealtaasta.
Mansikoita tai hedelmiä coktail-tikkuihin?
Limpparia, teetä ja kahvia

Rainbow pakastealtaan karjalanpiirakat on ihan sairaan hyviä! 20min uunissa ja sitten uitat vielä maitovoi seoksessa niin nams! Ja ei maksa ku alle 2e pussi, siinä on 8-9 piirakkaa.

Tee pellillinen kinkkupiirakkaa tai pizzaa etukäteen ja pakasta. Sitten vaan sulatat ennen kemuja. Jos haluat muuta vielä, niin niitä pakastekarjiksia lisäksi. Jotain makeaa vielä, vaikka jäätelöä ja keksejä.

ei meillä ole koskaan vietetty nimipäiviä! Enkä ymmärrä, miksi pitää järjestää kymmenen vieraan kahvikekkerit, jos on noin kiire ja ressi sitten siitä juhlasta.

Mtta vastaus kysymykseen: jätski toimii aina makeana, kaveriksi keksejä.

Yhteistyössä