Mitä laittaisitte tarjolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nelliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nelliina"

Vieras
Miehen sisko ja sen mies ja 4-vuotias ja 8kk ikäinen tulee käymään, eivät oo ikinä käyny meillä, joten stressi on ihan kauhee. Parilla ikää noin +30.

Mitä helppoa mutta tarpeeksi "hienoa" voisi laittaa tarjolle kahvin kaveriksi?
Miten huomioida lapset?

Stressaannuttaa!!

Osta jotain valmista tarjottavaa, vaikka pastejoita ja pikkuleipiä ja jäätelöä, riisipiirakoita
ja päälle leikkelettä ja juustoa, salaattia ja vaikka kurkkua tai täytettyjä kerrosvoileipiä.

[QUOTE="...";25440812]Teet vaikka suolaista piirakkaa, kinkkupiirakka tms.
Sitten vaikka marjapiirakka+vaniljakastike. Niin lapset, ehkä jotain keksejä myös?[/QUOTE]

Eikä, kun unohda se vaniljakastike, ja ostat vaniljajäätelöä, se maistuu lapsille, ja myös marjapiirakan päällä.

Tulevat siis iltapäivällä ns. välipala-aikaan? Tarjoaisin jotain marjarahkaa ja ihan vaikka valmiiksi tehtyjä voileipiä vaikka kolmioiksi leikattuina (siis päällä ihan levite, kinkku, kurkku ja juusto tms). Lisäksi vielä vaikkapa ihan kuivakakkua ja lasta ajatellen vaikka carneval keksejä.

Mitä osaat tehdä, mikä on sun bravuuri? Itse laittaisin varmasti nyt illalla jonkun juustokakun jääkaappiin hyytymään ja leipoisin huomenna jonkun suolaisen piirakan kunnon aineksista. Sitten varaisin jätskiä ja keksejä lapsille, toki aikuisetkin niitä vois ottaa.

[QUOTE="nelliina";25440795]kiitos hirveesti ite ku en ajatellut ekana? ei mitää hiton pullaa[/QUOTE]

Jos joku viitsisi nykypäivänä leipoa oikeaa pullaa alusta loppuun itse, niin olisin tosi onnellinen.
Mutta osta sinä raakapakasteita ja valmiita piiraspohjia ja paistele niistä.

Ihan hyvää niistäkin tulee, muttei mitään kovin hienoa.

tässä on hankalaa se että meen kotiin vasta huomenna illalla, ku oon nyt toisella paikkakunnalla! ääää miten hitto kerkeen,siivoukset ja kaikki päälle..UH! juustokakku ois ihana tehä ja joku suolanen piirakka kans, mut nää suolaset ei jotenki ikinä onnistu!! :/

Ehdottomasti hyvää pullaa. Hyydytettykakku johon tulee digestivepohja.
Kinkkupiirakkaa ja pieniä karjalanpiirakoita munavoilla.
Hedelmäsalaattia kanelikermalla.

Jos ovat pidempään keität toisen kerran kahvit.

[QUOTE="...";25440851] Itse laittaisin varmasti nyt illalla jonkun juustokakun jääkaappiin hyytymään ja leipoisin huomenna jonkun suolaisen piirakan kunnon aineksista. Sitten varaisin jätskiä ja keksejä lapsille, toki aikuisetkin niitä vois ottaa.[/QUOTE]

Näin minäkin!

Jos et pullaa halua, niin mtes tuoreet sämpylät? Laitat pellin uuniin kun tulevat, sitten ei tarvita kuin voita päälle ja NAM. Tuoksukin tulee kaupan päälle.
Lisäksi kurkkua, tomaattia, juustoa, kinkkua, jos haluaa, minusta turhia.

Turhaa hienostelua nykyään ihmisillä nuo tarjoilut, perusjutut olis niin ihania.

Jotain suolaista esim. piirakoita tai sämpylöitä + kinkkua, juustoa, kurkkua, salaattia jne. Makeaksi tekisin marjapiirakkaa ja lisäksi jätskiä tai vaniljakastiketta.

[QUOTE="Minä";25441160]Jotain suolaista esim. piirakoita tai sämpylöitä + kinkkua, juustoa, kurkkua, salaattia jne. Makeaksi tekisin marjapiirakkaa ja lisäksi jätskiä tai vaniljakastiketta.[/QUOTE]

Oi, mustikka- tai puolukkapiirakka! Vaniljakastiketta mukaan.

Tee itse pitsaa! Helppo tehdä ja aina hyvää. On myös sellainen suolainen mikä maistuu usein suolaisen suhteen nirsoille lapsille. Täytteeksi vaikka kinkku-ananas ja toiseen jotain "aikuiseen makuun" sopivaa kuten vaikka homejuustoa/vuohenjuustosa, oliiveja...

Lapsille sopiva makea on erilaiset piparit ja jäätelö. Aikuisille sitten juustokakut sun muut. Mokkapalat on myös helppo suosikki.

Sämpylät on tuoreena niin ihania. Tänään maistui lapsille ja aikuisvieraille ja tosiaan ei ollut muuta kun oivariinia päälle sekä suklaakeksejä kahvin ja mehun kera :)

Ei ole rahaa paljon laittaa tarjoiluihin, mutta kylläpä maistuivat vieraille ja omille porukoille.

Yhteistyössä