mitä laittaisin synttärikahvipöytään suolaiseksi vaihtoehdoksi? Vai tarviiko sellaista edes olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vino:
Kinkkupiirakkaa
pasteijoita (kinkku tai jauheliha tai munariisi)
Vai mitä muuta voisi muka tarjota suolaisena?

Makeaa on jo 4eri sorttia.

Johan tossa on. Voileipäkakku on mun mielestä aina must. Riippuu kenen synttärit on kyseessä, lapsen vai...?

Pasteijat on nopeita ja ihan hyviäkin: valmista voitaikinaa (torttutaikinalevyjä), yksi levy kolmeen osaan (ei tuu liian isoja kun kahvipöydässä on muutakin tarjottavaa), valmiita kinkkusuikaleita sisään, haarukalla ja vedellä "liimaamalla" painetaan reunat kiinni+pistellään muutama kerta päältä, voitelu munalla, uuniin ja a´vot! On hyviä!

aikuisen synttärit. Voileipäkakku on mun mielstä turhan vaivalloinen ja kallis ja ennenkaikkea hienostelua. Jotain tavallisempaa mieluummin kun ei ole edes tasavuosisynttärit.

siis oikeestiko jonkun mielestä on hyvä yhdistelmä kukkakaali ja kahvikupillinen. Ei kai nyt kasvisdipit kahvipöytään kuulu! Ennemmin johonkin illanistujaisiin tai alkupalaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aikuisen synttärit. Voileipäkakku on mun mielstä turhan vaivalloinen ja kallis ja ennenkaikkea hienostelua. Jotain tavallisempaa mieluummin kun ei ole edes tasavuosisynttärit.

Voileipäkakku ei ole vaivalloinen eikä hienostelua :) Se on yllättävän helppo tehdä. Vain se oletus on ihmisillä, että olisi vaikea tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis oikeestiko jonkun mielestä on hyvä yhdistelmä kukkakaali ja kahvikupillinen. Ei kai nyt kasvisdipit kahvipöytään kuulu! Ennemmin johonkin illanistujaisiin tai alkupalaksi.

Ihan hyvin ne kaupaks käy sen jälkeen kun sen kahvikupillisen ja makeitten syötävien jälkeen ottaa vähän suolasta dippiä ja just vaikka niitä kasviksia. Kuka sano että niitä tarvii kahvin kanssa vetää?

Jos vaan tavan vuosipäivä,ni helpoimmalla pääset ku ostat pussin tai pari pakastealtaasa niitä pasteijoita,paistuvat nopsasti uunista ja makuja löytyy moneen lähtöön.Ei tuu kalliiks ees.Mut jos haluat itse leipoa,osta voitaikinalevyjä ja vuoraa uunipelti sillä ja päälle esim. ihan paistettu jauhelihaseos-sipulisilppu,herkkusieni tai kanttarellihakkelus ja juustoraastetta sitomaan täytettä.Tulee näinkin suht helpolla hyvää.Tai valmis piirakkapohja piirasvuokaan esim.parssakaali-fetatäyte ja kerma-munamaito ja 200 astetta puol tuntia.Netistä löytyy lisää täytevaihtoehtoja..

Yhteistyössä