peesi.Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:Kyllä minä jaksan töiden jälkeen paremmin tehdä kotitöitä kuin kotona ollessani. Ei minun päälleni sovi, että siivoan, pyykkään jne. aamusta iltaan joka ikinen päivä. Tietyn määrän voi kotiäiti tehdä kotitöitä, mutta kaikki kotityöt monen lapsen kanssa saa pään hajoomaan, ainakin minulta. Pakko saada joskus käyttää aivojaankin.
Mä oon työssä käyvä äiti enkä yh mutta kyllä nuo kaikki kuuluu mun toimenkuvaan. Ei välttämättä joka päivä, ollaan jaettu ton puolison kanssa joka tekee viikolla pitkää päivää, melkein poikkeuksetta työt niin että mä hoidan viikot ja hän viikonloput.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Kotiäidin toimenkuvaan kuuluu hoitaa lapset,ulkoilla ja leikkiä heidän kanssaan,pestä,pukea,syöttää ym. mitä kulloiseenkin ikäkauteen kuuluu.Huolehtia läksyt ym.
Kotiäidin toimenkuvaan kuuluu mielestäni myös ruuanlaitto,kaupassakäynti,tiskaaminen,siivous ja pyykinhoito.
Eli normaalit kuviot mitkä tekee myös työssäkäyvä äiti.
Harvemmin vaan työssäkäyvät äidit valittaa lapsenhoidosta ja kotitöistä,se taas johtuu siitä ettei heillä ole siihen aikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Ehkä joillakin mies ei ole siellä kotona joka päivä että voisi tehdä edes niitä kotihommia, me kaikki perheetkään ku emme ole samasta muotista.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Kyllä nähtävästi, jos et ole miestäsi velvottanut kotitöihin.Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Ilmeisesti puhut yh-perheistä.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Kotiäidin toimenkuvaan kuuluu hoitaa lapset,ulkoilla ja leikkiä heidän kanssaan,pestä,pukea,syöttää ym. mitä kulloiseenkin ikäkauteen kuuluu.Huolehtia läksyt ym.
Kotiäidin toimenkuvaan kuuluu mielestäni myös ruuanlaitto,kaupassakäynti,tiskaaminen,siivous ja pyykinhoito.
Harvemmin vaan työssäkäyvät äidit valittaa lapsenhoidosta ja kotitöistä,se taas johtuu siitä ettei heillä ole siihen aikaa.
Muuten olet aika vinksallaan.
Vaikka noinhan se yleensä menee, vaikkei kuuluisi.
Eli mä olin sit vinksallaan avioliittoni aikana.
Keskiaika meni jo! Wake up and smell the coffee! :attn:
Miks muuten aikuista pitäis velvoittaa mihinkään? Eikö aikuinen ihminen joka on jo jopa lisääntynyt osaa ajatella omilla aivoillaan?
Keskiaika kyllä kiehtoo mua edelleen
Alkuperäinen kirjoittaja työtä riittää:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Ehkä joillakin mies ei ole siellä kotona joka päivä että voisi tehdä edes niitä kotihommia, me kaikki perheetkään ku emme ole samasta muotista.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Kyllä nähtävästi, jos et ole miestäsi velvottanut kotitöihin.Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Ilmeisesti puhut yh-perheistä.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Kotiäidin toimenkuvaan kuuluu hoitaa lapset,ulkoilla ja leikkiä heidän kanssaan,pestä,pukea,syöttää ym. mitä kulloiseenkin ikäkauteen kuuluu.Huolehtia läksyt ym.
Muuten olet aika vinksallaan.
Vaikka noinhan se yleensä menee, vaikkei kuuluisi.
Eli mä olin sit vinksallaan avioliittoni aikana.
Keskiaika meni jo! Wake up and smell the coffee! :attn:
Miks muuten aikuista pitäis velvoittaa mihinkään? Eikö aikuinen ihminen joka on jo jopa lisääntynyt osaa ajatella omilla aivoillaan?
Keskiaika kyllä kiehtoo mua edelleen
Meillä 2 lasta. Mies on viikolla usein töissä 3-4 päivää käymättä kotona. Teen palkkatyötä kotoa käsin. Siivoan kun viitsin, hyvää ruokaa teen, mies tekee "ulkotyöt" kotona ollessaan, huoltaa autot, traktorit, isommat lumityöt, ruohonleikkuut, kodin kunnostukset, polttopuut ja monet monet huoltotyöt. Keittiö ja kodinhoito on minun vastuullani. Hyvin ehtii, kun ei ole liian tarkka kaikesta. Esim. nukutusta ei ole koskaan harrastettu, lapset ovat aina nukahtaneet itsestään. Tekemistä ja leikkimistä keksivät ihan omatoimisesti ihan hyvin, ei ole tullut kovin paljon ohjailtua. Tarvittaessa soitetaan kavereita.
en jaksa lukee kokonaan mut tähän pakko kommentoida;samaa mieltä oon ja täytyy olla miehenkin tyhmä jos ei tajua tehdä mitään.joo,ja tiiän että sellasia on ja paljon,onneks mulla ei oo,(eikä tule),se on varmaAlkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Täytyy olla tyhmä nainen jos ei odota miehen tekevän kotitöitä.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Täytyy olla saamaton nainen jos koko päivä menee pelkkiin lapsen perässä juoksemisiin.Päivän aikana ehtii tehdä kaikki kotityöt kun vaan viitsii ja organisoi homman.
Helvetin jälkeenjäänyt suorastaan. Aivojen pitää olla rusinan kokoset, jos sitäkään.
Parempi saamaton kuin tyhmä.
:x
Ei ole muuten aikasemmin tullu mieleen et aitiyspaivaraha olis palkka kotitoista. Olen aatellu asian niin etta tama yllapito tavallaan on se "palkka". Ja kieltamatta joskus tulee piikamainen olo mut vastapainoks paljon rennommat paivat kun ensin paiva toissa ja sit kotiin olemaan lasten kans ja tekemaan viela kotityot paalle iltasin ja viikonloppusin.Alkuperäinen kirjoittaja äiskäliini:Mutta meillä se tuppaa oleen niin et ite hoidan lasta 24/7 ja teen KAIKKI kotityöt yksin. mun mies perustelee sen niin et "siitähän sulle maksetaankin" (äitiyspäivärahaa)