Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Minä kyllä tykkään tehä kotihommia täällä samalla kun oon lasten kanssa, oma pää ei kestäisi pelkkää leikkimistä/lasten viihdyttämistä.
Elikkä minulle kuuluu hommina ruuanlaitot, siivoukset, pyykinpesut, ym. Miehen hommiin kuuluu roskien vienti.
Tässä sellanen rusina-aivonainen, josta mainitsinkin jo aiemmin. :headwall:
Joo siis tätä päivää on se että jaetaan kotityöt jne. Mutta mielestäni sä Lunatic olet nyt turhan jyrkkä sanojesi kanssa. Jos joku nainen tahtoo vapaaehtoisesti hoitaa kotia, niin ei kai se tee hänestä rusina-aivoista?
Tiedän pareja joilla on ihan perinteiset roolimallit. Nainen hoitaa kodin ja mies hoitaa ulkotyöt yms. Ja näitä töitä on takuulla suhteessa molemmilla yhtä paljon.
On eri asia jos nainen alistuu tekemään kotonaan kaiken vaikka ei haluaisi, kuin että tykkää touhuta kotona ja se sopii parhaiten koko perheelle.
Kuten jo itsekin mainitsin, mä tykkään tehdä ruoan valmiiksi miestä odottamaan ja kernaasti myös siivoilen ja pyykkään kotona ollessani. Se ei kuitenkaan tee musta vanhanaikaista, rusina-aivoista tai alistettua naista. Se ei liioin tarkoita etteikö miehelle vielä jäisi paljon töitä tehtäväksi.