[QUOTE="äippä";24498215]Virtsatietulehdus voi oireilla ruokahaluttomuudella. Mutta jos lapsi muuten on terveen oloinen ja tilanne on kestänyt kauan niin tuskin sellaista vaivaa on. Onko teillä rauta-arvoja katsottu? Meillä lääkäri sanoi, että niin kauan kuin kasvu on tasaista, rauta-arvot hyvät ja itse jaksan imettää, niin voimme jatkaa rintamaidolla ja ruoka uppoaa kun uppoaa. Mutta toki tuo öisin 40min välein on aika raskasta itselle. Meilläkin syö vielä öisin jonkin verran ja nyt tosiaan 12 kk iässä menee ruokaa:
aamupala puuroa 1,5dl
lounassose 1dl
välipala 1dl
päivällinen 1,5dl
iltapuuro 1dl
Joskus enemmän, joskus vähemmän. rintaa syö 2-7krt päivässä ja 1-6krt yöllä. Sairastelut vaikuttaa heti ruokahaluun. Mutta siis itse tarjoan kiinteän aina ennen rintaa ja joskus jos kieltäytyy heti kiinteästä, niin noustaan pöydästä ja keksitään joku leikki että rintamaito unohtuu mielestä ja kokeillaan hetken päästä uudestaan kiinteillä. Alle 1-vuotiaalla voi myös huoletta käyttää kikkakolmosia, eli lelua ruokapöydässä, omaa lusikkaa, maissinaksua tai muuta sormiherkkua suuta avaamaan ja jopa telkkaria, jos sitä tuijotellessa huomaamatta suu aukeisi.[/QUOTE]
Tuosta raudasta se lääkäri puhuikin ja siksi saatiin se aika ravintoterapeutille kun se on kuulemma riskinä että se laskee. Meillä ennen rintaa ei onnistu kiinteä ollenkaan kun suuttuu niin kovin kun laitan pöytään. Pienen maitoilun jälkeen hyvällä tuurilla syö sen muutaman lusikallisen.
Meillä paino pysyy niukasti omalla käyrällään, mutta pysyy kuitenkin. Hoikka tyttö kuitenkin. 72 cm ja 7640 g
Tuota kikkakolmosta voisi kyllä koittaa. Jos se auttaisi tuohon poiskatsomiseen. Mulla on kaksi aiempaa olleet niin hyviä syömään että tämä on aivan outoa mulle kun lapsi ei syö.