Mitä teet kun lapsi ei syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iemel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iemel

Aktiivinen jäsen
13.08.2006
1 198
0
36
Keski-Suomi, periferia
meillä 1v2kk tyttö temppuilee usein ruokapöydässä eikä syö. Joskus 1 lusikallinen joskus ei ees suostu maistaan. Ja nälkä luulis jo olevan. Sama ruoka saattaa joskus muulloin kelvata et ruoasta ei oo kyse... Ei kai tuota ihan nälässäkään viittis pitää. Muutenkaan ei syö ku yhen oikeen ruoan päivässä...

Yritän muutaman kerran ja jos ei syö niin pois pöydästä. Väkisin en ala tuputtamaan. Meillä ei nuorin 1v8kk syö kuin yhden aterian. Muilla vain kääntelee päätä pois ja sanoo ettei tykkää/jaksa/halua. Pärjätköön sitten sillä yhdellä aterialla. (Ja hyvin tuntuu pärjäävän)

Alkuperäinen kirjoittaja Smilodon:
Yritän muutaman kerran ja jos ei syö niin pois pöydästä. Väkisin en ala tuputtamaan. Meillä ei nuorin 1v8kk syö kuin yhden aterian. Muilla vain kääntelee päätä pois ja sanoo ettei tykkää/jaksa/halua. Pärjätköön sitten sillä yhdellä aterialla. (Ja hyvin tuntuu pärjäävän)

Sama täällä 3v:n kanssa.Ja aina ei mee edes yks kokonainen ateria.
Sit kun esim. mummuilla yötä,mä manaan kuinka on huono syömään ja hakiessa mummut kertoo kuinka on syöny monta lautasellista puuroa ja soppaa ja vaikka mitä :o Mutta kotona ei...Hengissä näyttää olevan,vaikka joskus elää päivän pelkällä jogurtilla.Mutta minkäs teet kun ei syö,niin ei syö.. :/

Täälläkin tytöllä 2v on välillä ollut kausia ettei ruoka maistu (useita päiviä että syö vain leipäpalan ja jugurttia), oon aatellu että lapsi ei nälkäänsä kuole ruoan äärellä, eli jos ei syö niin en pakota. Kyllä se sitten maistuu taas. :) Tyttö ottaa sitten takasin ja syö runsaammin välillä ja hyvin kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vitviu:
Sama täällä 3v:n kanssa.Ja aina ei mee edes yks kokonainen ateria.
Sit kun esim. mummuilla yötä,mä manaan kuinka on huono syömään ja hakiessa mummut kertoo kuinka on syöny monta lautasellista puuroa ja soppaa ja vaikka mitä :o Mutta kotona ei...Hengissä näyttää olevan,vaikka joskus elää päivän pelkällä jogurtilla.Mutta minkäs teet kun ei syö,niin ei syö.. :/

Just niin tuttua! Mielläkin hoitotäti sanoo että poju on porukan paras syömäri. Onkohan ne mun pöperöt sit niin huonoja.... :ashamed: :whistle:

Ja niin, silloin kun tehtiin hampaita niin ruoka ei maistunut muutamaan päivään, juuri tuossa reilun vuoden iässä tuli poskihampaat ja sitten kulmahampaat.. Kylmänä meni puuro :)

Ei ne nälkään kuole. Esikoiseni ei syönyt mitään muuta kuin kahta piltin 8 kuisten sosetta. Hänen ollessa 3-vuotias, soseiden ostaminen lopetettiin. Poika ei sitten syönyt lämmintä ruokaa yli 3 vuoteen. Murot, leivät, jugurtit ja puurot upposi, mutta ei esim. peruna ja kastike. Eskarissa sitten vähitellen alkoi taas syömään ja nyt on reipas ja lähes kaikkiruokainen 8-vuotias.

Meillä jos muksuille ei ruoka maistu niin sitten pois pöydästä. En ala tuputtamaan. herkkujakaan ei kyllä sitten heru. Kyllä lapsi syö jos nälkä on. Meillä on välillä päiviä ettei mikään tunnu maistuvan ja toisena päivänä sit taas maistuu. Ja varsinkin jos paljon ulkoiltu niin paremmin menee ruoka alas =)

Yhteistyössä