Mitä köyhä saa/ei saa laittaa suuhunsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pirkkoliimanaama";24947962]just, puuttuu vielä, että se pihi miesystävä rupeais tästä mulle huuteleen. Toivottavasti se ei lue kaksplussaa :O[/QUOTE]
Ai kauhee, vaikka nikki ennestäänkin on jo liimanaama :DDD

Mutta aatelkaa, ne romanikerjäläisetkin saattaa syödä jotain mäkkärisapuskoja. Se Ile Jokinen tai joku sanoi kerran nähneensä, eikä siksi lahjoita enää niille. No en kyllä minäkään lahjoita mitään, mutta olin sitä mieltä ennen tätäkin, ja nyt vielä suuremmalla syyllä.

[QUOTE="pirkkoliimanaama";24948339]Mutta aatelkaa, ne romanikerjäläisetkin saattaa syödä jotain mäkkärisapuskoja. Se Ile Jokinen tai joku sanoi kerran nähneensä, eikä siksi lahjoita enää niille. No en kyllä minäkään lahjoita mitään, mutta olin sitä mieltä ennen tätäkin, ja nyt vielä suuremmalla syyllä.[/QUOTE]

Eli köyhä ei saa syödä McDonaldsin tuotteita. Ihan hyvä, semmonen paskapulju kun sekin on.

Eli köyhä ei saa syödä McDonaldsin tuotteita. Ihan hyvä, semmonen paskapulju kun sekin on.

no ei, justhan mä sanoin, ettei köyhä saa hakea koskaan autogrilliltä 3e safkaa. Huh, että vielä mäkkäristä!!
Mutta siltä varalta, että olit tosissaan, vaikka ennekin oon mennyt sun kohdalla lankaan, niin onhan tuota joku voinut ostaa ja viedä sille kerjäläiselle sen mäkkärisafkan, aatellu et meneepä edes ruokaan?
Tai sit jos joku repeis mulle huutaan, kun kävisin mäkkärillä ihan uteliaisuuttani, että mikä siinä on parempaa, kuin kaupassa ostetussa atrian hampparissa.. tai mikä kaupan hampparissa on parempaa, kuin itse tehdyssä paahtoleipä+jauhelihapihvihampparissa, tai ihan itse leipomassa..
Joo, olen kerran syönyt mäkkärillä, jotain 7 vuotta sitten. Hesellä en ole koskaan käynyt. Mutta silti haaveilen, että silloin tällöin voisin ostaa autogrilliltä porilaisen, kun en jumaliste kotona osaa tehdä yhtä hyvää.

[QUOTE="mä";24948432]Joo eipä köyhille romanikerjäläisille kelvannut ruoka kun olisin tarjonnut(makaronipussi ja kaurahiutaleita) , sanoi vain että raha, raha ....[/QUOTE]
No joo, oikeesti voi miettiä missä ne kans ne laittaa, noita paha syödä raakana.
Muuten olen kyllä Vanhasen kannalla noissa, ei anneta niin häipyvät.

[QUOTE="vieras";24948659]öö, ette.

mulla jää 120e/kk[/QUOTE]
No et oo köyhä sinäkään. Sossun laskurin mukaan pitää jäädä 400 ja risat.
Tämä ei tietenkään päde, jos sulla on asunto- tai muuta lainaa. Mutta silloin et ole köyhä.

[QUOTE="Minni";24948480]Ollaanko me köyhiä? Meille jäi miehen kanssa ruokaan, bensaan, muuhun 1200 € kk :([/QUOTE]

Oleellisempaa on se mihin se raha menee...
Mielestäni...

[QUOTE="pirkkoliimanaama";24948339]Mutta aatelkaa, ne romanikerjäläisetkin saattaa syödä jotain mäkkärisapuskoja. Se Ile Jokinen tai joku sanoi kerran nähneensä, eikä siksi lahjoita enää niille. No en kyllä minäkään lahjoita mitään, mutta olin sitä mieltä ennen tätäkin, ja nyt vielä suuremmalla syyllä.[/QUOTE]

Sallisin yhden euron juuston päivässä, jos ei muuta ruokaa, kerjäläisillekin.

Köyhä ei saa syödä mitään. Sen sijaan se saa ostelle lääkkeitä apteekista jotka: auttavat kipuihin, poistavat nestettä jne. Näihin lääkkeisiin voi mennä kuussa satoja euroja per nenukka mutta ei hätää onhan ne käypä hoidon- suositusten mukaisia ja kunta korvaa.
Mut annas jos menet ja ostat sitä kalaa, lihaa, kasviksia, juureksia jne ja voit mainiosti, liian kallista. Ja sulla ei ole sen jälkeen oikeus valittaa ellei ole varaa legoihin tai bagukaneihin.

Vanha ketju. Köyhällä on sama valinnanvapus kuin sinullakin. Eri asia on tietysti se että onko kovin fiksua käyttää viimeiset rahat johonkin sipseihin tai mcdonaldsiin. Ja jos käytät rahaa enemmän kuin kulutat niin pysyt köyhänä. Jos käytät rahaa myös turhiin limsoihin ja tupakkaan niin olet itse sokea omille huonoille valinnoille jotka ylläpitävät köyhyyttäsi. Syö terveellisesti mikä tarkoittaa sitä että ainoat makeat ovat leivonnaiset kerran viikossa ja karkkipäivä kerran viikossa. Jos ylläpidät terveyttä terveellisellä ravinnolla ja liikunnalla niin et tarvitse lääkkeitä ja sillä lopulta säästää rahaa.

Yhteistyössä