mitä keksin mummulle joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mummo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mummo"

Vieras
mummo on 63v jolla on kaikkea... siis ihan kaikke..ja mulla ei oo paljoa rahaa ostaa kallista... ainakin mietin että ilahtuisikohan mummo jos maksan velat takasin sille:) se anto rahaa syksyllä ja sano et ei oo pakko maksaa takaisin muty mietin et pitäskö laittaa rahat nyt takasi ....oishan se kiva:) ja suklaata...

No jos oot lainaa pyytänyt, niin ilman muuta maksat takasin! Eri asia jos hän antaa ne oma-aloitteisesti, sit et tietenkään maksa.

Joku lapsen tekemä joulukoriste? Kakku tai kukka?

Kertokaa lisää vinkkejä mitä voisi ostaa mummolle,kun itsekkään en keksi mitään ja mummolla on tosiaan jo kaikkea.Toki ajattelin ostaa kukankin,mutta sinne menemme joulua viettämään niin olisi kiva jotain muutakin ostaa tai lähinnä mummolle ja sen miehelle yhteiseksi lahjaksi.

mites olisi liput teatteriin tai leffaan tai sisäänpääsymaksu jonnekin lähistöllä olevaan kylpylään. Itse tehty sinappi, kuivakakku tai muu leipomus voisi olla myös hyvä. Pullo konjakkia tai kuohuviiniä voisi piristää mummon iltaa myös.
muksujen valokuvasta taulu tyyppinen ratkaisu joko seinälle tai piirongin päälle.

No me laitetaan mummulle taas kalenteri lapsien kuvilla varustetuna. Toissavuonna hankittiin myös, mut ei viime vuonna... mummu oli sit suruissaan, kun viime vuodelle ei saanutkaan sitä.. Eli tässä tapauksessa lasten kuvilla elävöitetty lahja on todennäköisesti erittäin mieluinen :xmas:

Tunnen monta mummoa, jotka ovat sangen persoja hyvin juotetulle hedelmäkakulle. Leivo siis kakku ja pistele siihen reikiä, joihin valutat viskiä, rommia tai konjakkia. Anna tekeytyä ja valuta vielä huomennakin.

Tuntemani mummot eivät välttämättä koske lainkaan konjakkipulloon mutta tämä juotettu kakku maistuu niin kovin hyvälle mummon suussa. Minäkin alan isona sellaiseksi mummoksi.

Mun tän vuotiset joululahjat mummoille (ja papoille) tänä vuonna on tälläiset;

Omalle äidille vein eilen
kilpokonnan mallisen tiffanylampun (siis joku halppis juttu) oli vaan väritykseltään ja malliltaan niin äidin tyylinen. Varoitin kyllä et ei välttämättä mitään järkevää oo paketissa.

Lisäksi oli 2 punaista peltistä sydäntä. Toinen iso ja toinen pieni. Pienemmän tyttö löysi ite kaupasta ja tuli näyttämään mulle et tämmöinen mummolle. Isomman sit ostin myöhemmin kun oli samantyylinen.
Paikallisesta pikkuputiikista ostin 2 pientä metallista lintua kuusenkoristeeksi.
Lisäksi peltinen Mozart konvehtirasia.
Ja sitte vielä 6v ja 8v kirjoittivat omia ajatuksiaan joulusta ja piirsivät ja koristelivat paperin täyteen. Tuli hienoja. Ne käärin rullalle ja paketoin. Ai niin poika halus välttämättä ostaa tosi pitkät tulitikut mummulaan.

Anoppilaan on sit osittain samat.
Eli nuo metallisydämmet ja linnut (eri värisenä), sekä konvehtirasia ja nuo pitkät tulitikut on samoja. Lisäksi on lasten koulun myyjäisistä ostettu pakkaus kynttilöitä ja koristeltu tulitikkurasia.
ja edelleen myyjäisistä ostettu maalattu katuharja.
Periaatteessa pitäis jotain viel keksiä tuohon mut ei oikein ideaa.
Nuo kirjeet pitää viel kopioida tai kirjotuttaa uudestaan..

Meilläkin se tilanne et molempien vanhemmat ei oikeasti tarvi mitään. Onneksi arvostavat itse ja lasten tekemiä juttuja..

Tykkääkö leipoa??

Joululehdessä oli idea jostain leivontakiposta, siis että laittaa sellaiseen lasikippoon esim. muffinien kuivataineet, jotenkin kauniisti aseteltuna, ei siis sekoitettuna.... Pohjalle jauhot jne.
Itse pitää vaan lisätä kananmunat ja margariini ym.. Kipon etiketiksi voi sitten laittaa ohjeet.

Minä ostin mummalle puhelin muistion jonne saa laittaa osoitteet.
Näin hänen osoite kirjansa kun satuin samaan aikaan kahville kun mumma kirjoitteli joulukortteja.
Oli ihan riekaleinen ja sivuja puuttui, osoitteet hukassa.

Toivottavasti mumma ilahtuu!

Me ajateltiin ostaa mummolle ja papalle tänä vuonna sellainen nätti saunakiulu ja kauha johon sitten samalla kerättäis saunatuoksuja, istumaaluset,saunamittari yms. Mitä sitten keksiikin. Ja sitten on joka joulu tehty herkkukori mummoloihin elikkäs jotain hyvää kahvia ja teetä, konvehteja, pähkinöitä ja sellaisia "keksejä" nimeltään after eight ja sitten on kerätty muutakin sellaisia herkkuja joita ei tule niin usein syötyä.

Yhteistyössä