Mitä kauppoja/tuotteita boikotoit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vivianne:
Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Alkuperäinen kirjoittaja vivianne:
Olisi mukava kuulla myös perusteluja näille boikoteille!

Itse välttelen ainakin Nestlen tuotteita, varsinkin korvikkeet jätin kauppaan (taannoinen korvikekatastrofi Afrikassa), Hennesiä (lapsityövoima), untuvatuotteita (elävänä kyniminen) sekä Unisefin tuotteita (avustukset kuljetetaan yhdessä aseiden kanssa). Lisäaineita myös välttelen ja suosin lähiruokaa.

Karseeta, mä en tiennyt tuollaisesta elävältä kynimisestä!! :o Oikeesti, mistä sä tuollaista tietoa olet saanut? Mä haluan tietää lisää. Ei kai sentää kaikki ole elävältä kynitty? :(

No ei ihan kaikki, kaksi kanadalaista firmaa pystyi todistamaan ettei käytä. Eikö tästä Suomessa ole ollut mitään juttu? Ruotsissa oli kevättalvella valtava haloo kun eräs asiaohjelma selvitti että joku ruotsalaisfirma käyttää untuvia jotka tulivat suurimmaksi osaksi elävänä kynityiltä hanhilta. Se kun oli tuottaja mukaan kannattavampaa. Jatkotutkimuksissa selvisi, että 80 % maailmalla tuotetuista untuvista tuli nimenomaan elävinä kynityiltä hanhilta ja ainoastaan nämä kaksi kanadalaista firmaa saivat puhtaat paperit kun heille tulee untuvat pientuotajalta läheltä tehdasta.
Tuli tuosta juttu Suomenkin televisiossa kevään tai kesän aikana...hurjaa puuhaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo tietää:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Nestle, Procter&Gamle, merinovilla, tuotteet joissa on hirveät määrät e-koodeja

Onko tuo merinovilla listassa mulesingin takia vai onko siihen joku muu syy ?

Siis miksi merinovilla?! Me ei voitais elää ilman...

Koska sitä merinovillaa ei tuoteta niin että eläinten olis hyvä olla. :'( Sairasta, kun mä näin miten ne eläinparat kärsii päätin että ikuna en osta tollasta tuotetta jota tuotetaan noin julmalla tavalla. Siinä oli jotain että niistä lampaista lähti ihan nahkaa kun ei niitä hoidettu kunnolla vaan haluttiin vaan karva viedä päältä... :headwall: Niin ja ihan varmaan voi elää ilman merinovillaa.

Alkuperäinen kirjoittaja e:

Mulesing vapaata merinovillaa löytyy kyllä. :)

Osaan kyllä etsiä googlella (kai), mutta voisitko lyhyesti valottaa muillekin palstalla olijoille? Siis miksi ei saa ostaa ja mitä saa?

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

Koska sitä merinovillaa ei tuoteta niin että eläinten olis hyvä olla. :'( Sairasta, kun mä näin miten ne eläinparat kärsii päätin että ikuna en osta tollasta tuotetta jota tuotetaan noin julmalla tavalla. Siinä oli jotain että niistä lampaista lähti ihan nahkaa kun ei niitä hoidettu kunnolla vaan haluttiin vaan karva viedä päältä... :headwall: Niin ja ihan varmaan voi elää ilman merinovillaa.

Missä olet nähnyt tuollaista tapahtuvan? Minä kun olen nähnyt merinolampaita kavatettavan paljon paremmissa oloissa kuin tavallisia.

Hm ja vastaavien rättikauppojen liikettä boikotoidaan täälä. Hintalaatusuhde surkea. Vaatteet menevät tosi nopeasti rikki. Täälä mennyt vaatteisiin hermot. Enää meillä ei näy yhtään rättikauppojen vaatteita eikä käydäkkään niiden kaupoissa.

Suomi soffaa, ostin sohvan tuli vääränvärinen vaikka vielä kassalla miehen kanssa myyjältä ihmeteltiin sitä värikoodia että miksi on eri kuin mallisohvassa, oli kuulemma silti samanvärinen. Kun piti sohva hakea, menin myymäläpäällikön juttusille ja hän oli sitä mieltä että MEIDÄN olisi vain pitänyt ITSE tarkistaa se väri vielä. onneksi sain sentään kaupan purettua.

Vauvatalo johannaa...Oltiin ostamassa kaukaloo esikoiselle ja siinä niitä katseltiin ja myyjä tuli kysyyn joko meitä palvellaan ja sanoin et ei ja olin jo alkamas kysyyn kaukalosta kun myyjä tokas et joo ootatteko hetken ja meni toisen myyjän juttusille ja jäi sinne juoruaan ja mulkoileen meitä...eipä sitten ostettu sieltä sitä kaukaloo.

Mäkkiä jo kauan aikaa, mielummin Hese koska kotimainen. Giganttia; sama kuin keskitason rautakaupassa, palvelua saa odotella tuntitolkulla ja tietoa saa kiskoa hohitmilla.
Vaihdettiin Mustaan Pörssiin koska haluan OIKEAA palvelua!!

suomi soffa --siellä on aina ale ja kesätavarat talvellakin ulkona ilman suojaa
masku-siellä on aina ale ja tavara ei tule ikinä silloin kuin pitäisi
sotka- ei tullut tavara silloin kun piti, olisi pitänyt 2 kk odottaa ruoka pöytää ja oli aikasempi jo myyty pois,ehkä vedin herneen liian hepposesti nenään, mut en sen koommin ole mennyt mitään ostamaan sieltä
veikon kone- ei tule tavara silloin kun pitää,saatikka antavaat jollekin toiselle asiakkaalle sinun tilaaman tuotteen..yksi kerta riitti :)

en varsinaisesti boikotoi mitään kauppaa tai tuotetta. enemmänkin mun kohdalla on kyse siitä että tarkistan aina esim. ruokakaupassa tuotteiden alkuperämaan. suosin suomalaista.

Yhteistyössä