Tuli tuosta juttu Suomenkin televisiossa kevään tai kesän aikana...hurjaa puuhaa...Alkuperäinen kirjoittaja vivianne:Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:Alkuperäinen kirjoittaja vivianne:Olisi mukava kuulla myös perusteluja näille boikoteille!
Itse välttelen ainakin Nestlen tuotteita, varsinkin korvikkeet jätin kauppaan (taannoinen korvikekatastrofi Afrikassa), Hennesiä (lapsityövoima), untuvatuotteita (elävänä kyniminen) sekä Unisefin tuotteita (avustukset kuljetetaan yhdessä aseiden kanssa). Lisäaineita myös välttelen ja suosin lähiruokaa.
Karseeta, mä en tiennyt tuollaisesta elävältä kynimisestä!!Oikeesti, mistä sä tuollaista tietoa olet saanut? Mä haluan tietää lisää. Ei kai sentää kaikki ole elävältä kynitty?
![]()
No ei ihan kaikki, kaksi kanadalaista firmaa pystyi todistamaan ettei käytä. Eikö tästä Suomessa ole ollut mitään juttu? Ruotsissa oli kevättalvella valtava haloo kun eräs asiaohjelma selvitti että joku ruotsalaisfirma käyttää untuvia jotka tulivat suurimmaksi osaksi elävänä kynityiltä hanhilta. Se kun oli tuottaja mukaan kannattavampaa. Jatkotutkimuksissa selvisi, että 80 % maailmalla tuotetuista untuvista tuli nimenomaan elävinä kynityiltä hanhilta ja ainoastaan nämä kaksi kanadalaista firmaa saivat puhtaat paperit kun heille tulee untuvat pientuotajalta läheltä tehdasta.