Asiaa oman verkkokaupan perustamisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja verkkokauppa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

verkkokauppa...

Vieras
Olen pyöritellyt mielessäni ajatusta oman verkkokaupan perustamisesta, liittyen omaan koiraharrastukseeni, mahdollisesti myös muihin lemmikkieläimiin. Nykyäänhän kilpailu on kovaa ja tuotteita on saatavilla jo monesta paikasta, mutta valikoimat ovat usein melko samanlaisia.

Kysyisinkin nyt teiltä joilla on lemmikkejä, mitä tahtoisitte uudenlaiseen verkkokauppaan? Minulla olisi mahdollisuus ottaa myyntiin ystäväni käsintekemiä herkullisen ihania kaulapantoja ja näyttelytaluttimia, sekä toisen ystäväni tekemiä taidetuotteita. Saisin myös toimitettua ruoka- ja hoitotarvikkeita yms. tavaraa ns."tukusta" kaikkiin lemmikkieläimiin liittyen. Pointti onkin siinä, että pitäisi luoda valikoima laadukkaita tuotteita joita ei jo myydä ihan joka putiikissa.

Mulla on ollut lemmikkejä siitä lähtien, kun täytin 13 vuotta. Eli 39 vuoden ajan. En silti edelleenkään koe tarvetta lemmikkieni jatkuvaan tuunaukseen eikä karvapalleroni ymmärrä seurata muotiakaan. Eli näen - jos ruokia ei lasketa lukuun - tarpeen olevan suurin lemmikin hankintahetkellä. Mun edesmennyt malamuuttini eli 15 vuotta ja sillä oli sinä aikana 3 kaulapantaa ja 2 talutushihnaa. Eli kovin kummoinen asiakas en olisi ollut verkkokaupalle :D

Onko sulla joidenkin rotujen asiantuntemusta?
Tunnetko eläinten (erityisesti koirien) ravintoasiat?

Tunnetko koirien trimmausta?

Jos mietitään mielestäni huippuja suomessa lemmikkitarvikekaupassa, niin parhaista tulee mieleen laaja valikoima, hyvä tuotteiden saatavuus ja nopea+ luotettava toimitus.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28455575:
Niin joo, ehkä keskittyisin tuotteissa näyttelypuolelle.

Tässä oikein hyvä pointti. Näyttelypuoli+ turkkirodut. Vaatii asiantuntemusta, mutta siinä olisi segmentti joka tällä hetkellä kaipaa "erikoisempia tuotteita".

Jep, meidänkin porukassa on 2 kissaa, 2 koiraa ja akvaariot ja mulla menee nettieläinkauppoihin ehkä 100 euroa vuodessa. Tuosta satasesta suurin osa varmaan menee akvaarioihin. Nyt kun tuli uusi koiranpentu, niin eniten oli hakusessa panta, jossa on suuuuuuri säätövara. Toinen mitä oisin kaivannut, olisi ollut kunnolliset "pentupaketit", mistä olisi löytynyt hihnat, kupit, pannat jne..

Mutta itse valitsen nettieläinkauppani yleensä hinnan ja palvelunnopeuden vuoksi. Akvajutut tilaan kyllä ihan hinnan takia Saksasta, koirille ja kissoille Suomesta.

Mun mielestä eläinkaupoissa yleensäkin, on aika vähän tarvikkeita+tavaraa metsästyskoirille.

Yhteistyössä