Mitä kauppoja/tuotteita boikotoit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Chupa:
Hairstorea. Ei varmaan tarvi perusteluja

Kerro minulle, en ole asioinut siellä koskaan, enkä muista, jos olen kuullut siitä jotain joskus.

Siellä on ollut näitä laittomia irtisanomisia, ylityökorvausten maksamatta jättämisiä ja vanhentuneiden tuotteiden systemaattista myyntiä, eli kaikin puolin kyseenalaista yritystoiimintaa...

Siellä on ollut näitä laittomia irtisanomisia, ylityökorvausten maksamatta jättämisiä ja vanhentuneiden tuotteiden systemaattista myyntiä, eli kaikin puolin kyseenalaista yritystoiimintaa...

Ai joo, muistanhan minä, kiitos muistutuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Alkuperäinen kirjoittaja hölmö:
Hairstorea. Ei varmaan tarvi perusteluja

mikä tää juttu on?

Kusevat kaikkia työehtoja ja soppareita mennen tullen kun kyykyttävät nuoria kampaajiaan.

Ai vieläkinkö?

Aina, kun mahdollista ostan kotimaista ja mahdollisimman vähän jalostettua. En suosi erityisemmin kuitenkaan luomua, joskin joskus ostan, jos on sillä hetkellä järkevä tuote ja hinta. En varsinaisesti boikotoi mitään tiettyä liikettä tai tuotemerkkiä, niitä joita en halua ostaa on NIIN paljon enemmän, kuin niitä, joita haluan ostaa, ja osittain menevät kyllä ristiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Yritän:
Aina, kun mahdollista ostan kotimaista ja mahdollisimman vähän jalostettua. En suosi erityisemmin kuitenkaan luomua, joskin joskus ostan, jos on sillä hetkellä järkevä tuote ja hinta. En varsinaisesti boikotoi mitään tiettyä liikettä tai tuotemerkkiä, niitä joita en halua ostaa on NIIN paljon enemmän, kuin niitä, joita haluan ostaa, ja osittain menevät kyllä ristiin.
Mä pyrin suosimaan luomua, mutta en ole sen suhteen ehdoton. Paitsi lihassa ja kananmunissa, niiden on oltava sekä kotimaista että luomua. Muissa tuotteissa ostan mieluummin kotimaista tavallista kuin ulkomaista luomua. Kotimaista pyrin yleensä ostamaan, mutta on sitten tuotteita, joita ei kotimaisena saa kuten esim kahvi.

Reilun kaupan tuotteita ja Shelliä.
Molemmat liittyen johonkin dokumenttiin minkä joskus olen katsonut ja hämärä mielikuva jäänyt jostain boikotoimisperusteesta.

Että näin vakaumuksellinen ihminen täällä.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Alkuperäinen kirjoittaja vivianne:
Olisi mukava kuulla myös perusteluja näille boikoteille!

Itse välttelen ainakin Nestlen tuotteita, varsinkin korvikkeet jätin kauppaan (taannoinen korvikekatastrofi Afrikassa), Hennesiä (lapsityövoima), untuvatuotteita (elävänä kyniminen) sekä Unisefin tuotteita (avustukset kuljetetaan yhdessä aseiden kanssa). Lisäaineita myös välttelen ja suosin lähiruokaa.

Karseeta, mä en tiennyt tuollaisesta elävältä kynimisestä!! :o Oikeesti, mistä sä tuollaista tietoa olet saanut? Mä haluan tietää lisää. Ei kai sentää kaikki ole elävältä kynitty? :(

No ei ihan kaikki, kaksi kanadalaista firmaa pystyi todistamaan ettei käytä. Eikö tästä Suomessa ole ollut mitään juttu? Ruotsissa oli kevättalvella valtava haloo kun eräs asiaohjelma selvitti että joku ruotsalaisfirma käyttää untuvia jotka tulivat suurimmaksi osaksi elävänä kynityiltä hanhilta. Se kun oli tuottaja mukaan kannattavampaa. Jatkotutkimuksissa selvisi, että 80 % maailmalla tuotetuista untuvista tuli nimenomaan elävinä kynityiltä hanhilta ja ainoastaan nämä kaksi kanadalaista firmaa saivat puhtaat paperit kun heille tulee untuvat pientuotajalta läheltä tehdasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lidl ehdottomasti.

Tähän kelkkaan minäkin! ja hairstorea myös. hairstorehan pistää raskaana olevia työntekijöitä pihalle yms. yms.

Paikallisesti boikkaan k-rautaa. Sielä saa haahuta ihan rauhassa ja yksin vaikka tuomio päivään ja henkilöstö pinkoo pakoon. Sielä saa aina niitä ei ole mun osasto vastauksia yms yms. Rempan aikaa oli pakko asioida kun tili oli sielä mutta nyt EI EI EI.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lidl ehdottomasti.

Tähän kelkkaan minäkin! ja hairstorea myös. hairstorehan pistää raskaana olevia työntekijöitä pihalle yms. yms.

Paikallisesti boikkaan k-rautaa. Sielä saa haahuta ihan rauhassa ja yksin vaikka tuomio päivään ja henkilöstö pinkoo pakoon. Sielä saa aina niitä ei ole mun osasto vastauksia yms yms. Rempan aikaa oli pakko asioida kun tili oli sielä mutta nyt EI EI EI.

Meidän paikallinen rautakauppa on ollut ennen sellainen, että myyjä juoksee karkuun asiakasta.
Nykyään ollaan saatu aivan loistavaa palvelua. Siellä on panostettu asiakaspalveluun, vaikka osa työntekijöistä näyttäisi olevan niitä entisiä asiakaskammoisia. =)

Yhteistyössä