Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun kavereille tulee vauvoja, ja niitä mennään katsomaan, niin yleensä vien jotain tuomisia vauvalle. Mietin vain, miten käteviä ovat lelut, ja kuinka paljon ihmisllä on jo vauvan vaatteita valmiiksikin. Mikä olisi kiva ja tarpeellinen tuliainen, ehkä sellainen mitä ei itse tulisi hankittua? Ei mitään hirveän kallista, max 10 e tai erityistapauksissa 20 e.
Olisiko esim. kiva kuviollinen vauvan peitto tai viltti? Niitä ei tule itse ostettua mutta ovat kivoja, ja nitä voi hyvin tarvita useammankin .Vaatteita tosiaan on helposti aika paljon.... Lelut on kivoja, niistä vauva kuitenkin tykkää. Ehkä enemmän sellaisista isompien leluista (1- 2 vuotiaan) koska silloin varsinaisesti leluilla enemmän leikitään
Jos et keksi mitään, niin tuo aiankin rotinoita. Siis jotain syötävää tullessasi. Esim. ihan peruskeksejä kaupasta jos et ehdi/jaksa leipoa.
Älkää tuoko leikkokukkia! Itseä ainakin lähinnä siinä tilanteessa harmittaa kukat. Ensinnäkin, kädet täynnä töitä vauvan kanssa, vauva itkee sylissä ja joku ojentaa pakatun kukkapaketin. Ala siinä sitten availemaan sitä ja puljaamaan ravinnepussin kanssa ja etsimään maljakkoa. Sitten kukkien varret pitäisi leikata ja kaiken kukkuraksi kukatkin vaativat "hoitoa" eli vettä pitää vaihtaa, nyppiä kuihtuneita jne.... Vauvassa on ihan tarpeeksi hoidettavaa tuoreelle äidille, ei hän jaksa ja ehdi ruveta leikkokukkien hoitajaksi! Joku puutarhaan istutettava ruukkukukka vielä menee, mutta leikkokukat on mun mielestä ehdoton no no.
Mieluummin ostakaa kaupasta vaikka suklaalevy tai keksejä! Eivät vaadi mitään erityistä "hoitamista" ja ovat käteviä kun vieraita kuitenkin käy paljon.
Itse muistan yhden pariskunnan jotka tulivat katsomaan meidän pariviikkoista vauvaa ja hieman oli kädet täynnä töitä ja olin tosi väsynyt, mutta olin kattanut pöydän (kahvia ja keksiä tms) ja kysyin heiltä, onko heillä nälkä, niin nainen vastasi "on!" tulivat suoraan töistä ja sanoi olevansa tosi väsynyt ja kiireinen (ei ehkä olisi halunnut tulla meille mutta jotenkin koki sen velvollisuudekseen) ja tutnui olevan ärsyyntynyt kun ei päässyt heti töistä kotiin syömään. Aloin siinä sitten vääntää heille ruokaa, niin hieman sapetti itseäkin...
Tarkoitan siis, että älkää tulko vauvaperheeseen sillä mielellä että "laittakaa te meille ruokaa" tuokaa ruuat mukananne jos haluatte jotain erityistä syödä. Minusta ei voi olettaa pienen vauvan äidin laittavan mitään sen kummempaa kuin keksiä ja kahvia. Ei hänellä ole aikaa ruveta leipomaan ja passaamaan vieraita.