Mitä kannattaa puhua ja mitä ei? Kohta edessä reissu juttusille työterveyshoitajan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeesiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeesiä

Vieras
kanssa.

Eilen vain yhdelle kaverille kerroin, että tuo hoitaja oli viime viikolla kysellyt minulta, että haluaisi, että tulisin hänen juttusilleen kertomaan jaksamisestani näin kesän kynnyksellä.

Ja kaverini oli vain sitä mieltä, että mitään työpaikkaan liittyviä juttuja ei kannata mennä hoitajalle kertomaan, koska se tieto voi mennä myös työpaikkani johtajan korville ja sitten voinkin olla hankaluuksissa.

Joten en nyt tiedä mitä tuolla sitten uskaltaa ja voi kertoa? Puhuako vain jotain "ympäripyöreitä" juttuja?

Mies taas on toista mieltä, hänen mielestään minun kannattaisi ainakin jotain kertoa millainen meininki työpaikallani on.

Joten hukassa ollaan.

No eihän sinun nyt mitään hukassa pidä olla. Eikä se mikään juorulähde ole, hyvänen aika. Annat hoitajan johdatella keskustelua, koska sinut on sinne kutsuttu, etkä ole itse sinne pyytänyt päästä.

No en todellakaan ole sinne pyytänyt päästä ja olen todella ihmeissän miksi minut on sinne ylipäätään kutsuttu? Minä jakselen oikein mainiosti, ei minun jaksamisessani ole mitään vikaa. Joten en ymmärrä miksi minun pitää tuonne ylipäätän mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26310411:
No en todellakaan ole sinne pyytänyt päästä ja olen todella ihmeissän miksi minut on sinne ylipäätään kutsuttu? Minä jakselen oikein mainiosti, ei minun jaksamisessani ole mitään vikaa. Joten en ymmärrä miksi minun pitää tuonne ylipäätän mennä?

Älä nyt hermostu. Se on hyvä asia, että sinusta pidetään huolta. Mutta tuskin sinua voi sinne pakottaakaan. Tosin se vaikuttaa kummalliselta, jollet mene.

Jostainhan se tieto on tullut jo hoitajalle että sulla on jotain jaksamisongelmia, jos kerran erikseen pyytää sinua sinne käymään. Eli siinä mielessä kannattaisi olla rehellinen, jotta voit saada sellaista apua mitä tarvitset. Ei ongelmat sillä katoa että niistä vaikenee.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26310429:
vieras, no kun ei todellakaan ole jaksamisen kanssa ongelmia. Niin en ymmärrä tätä käynnin tarkoitusta.

Oletko koskaan kuullut ongelmien ennaltaehkäisemisestä? Mene ihan oikeasti nyt vaan avoimin mielin :)

Mutta kun koen todella, että ei minulla ole mitään ongelmia yhtään missään elämässäni. Elämä soljuu mukavasti perheeni kanssa eteenpäin. Tämmöisellä vain aiheutetaan stressiä ja mielipahaa, että mitä pahaa olen nyt tehnyt ja mitä kaikkea minulta kysellään.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26310411:

Tuossa voi olla kyse myös siitä, että joku muu työpaikallasi on käynyt valittamassa omaa uupumustaan ja on vihjaillut, että työpaikalla ei ole kaikki asiat ihan kunnossa ja nyt sitten työterveyshoitaja tahtoo jututtaa sua ja kuulostella, onko väitteissä perää. Tavallaan siis hakee sulta vahvistusta siihen, että asiat eivät ole kunnossa työpaikalla. Enkä siis tarkoita, että syy olisi sinussa ja sinusta haettaisiin syntipukkia, vaan sitä, että työnantaja toimii jollain lailla huonosti ja nyt haetaan sulta taustatukea.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26310457:
Mutta kun koen todella, että ei minulla ole mitään ongelmia yhtään missään elämässäni. Elämä soljuu mukavasti perheeni kanssa eteenpäin. Tämmöisellä vain aiheutetaan stressiä ja mielipahaa, että mitä pahaa olen nyt tehnyt ja mitä kaikkea minulta kysellään.

You are so in denial:) Mistä muuten oikeasti tiedät vaikka jokainen työpaikaltasi olisi jo käynyt siellä, jos tuo oikeasti olisi noin kamala salattava asia?

Sulla on hyvä tilanne, kun jaksamisen kanssa ei ole ongelmia. Jos sinulla ei ole ongelmia, niin miksi otat paineita käynnistä. Käyt vain jutustelemassa siellä ja toimit tilanteen mukaan. Tilanne olisi paljon hankalampi, jos menisit sinne sillä odotuksella, että käynnistä olisi jotain hyötyä ja apua. Vaikka puhut työpaikan ongelmista, niin kaikki pysyy kuitenkin muuttumattomana. Eli ei tarvitse pelätä, että voisit puheillasi aiheuttaa mitään muutoksia tms.

Yhteistyössä