Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Alkuun: minä täysimetin, joten turha heittää ''se koira.''. Mutta voi hyvä jumala aloittaja, millainen Sinä olet!
Minusta on erittäin mielekiintoista, miten sinä voit arvostella minua, mutta minä en saa hypoteettisesti arvostella ketään ylipäätään. Minusta en ole sen pahempi kuin muutkaan teistä/meistä.
A) millä tavalla toisten ihmisten imetys kuuluu Sinulle minkään vertaa? Vaikka kuinka olisi kyseessä siskosi tai tuttusi, ei maidontulo ole Sinun huolenaiheesi. Miksi naisesta tulee kaikkien omaisuutta, kun hän on raskaana/saa lapsen? Ja hui, minä kuuluin myös näihin kamaliin akkoihin, joiden mahaa ei tarvinnut tulla raskausaikana lääppimään, jotain yksityisyyttä nyt sentään.
Toisten imetys ei kuulu minulle, kuin vain siinä tapauksessa, että minulle tullaan avoimesti kertomaan että on lopetettu maidon antaminen sen takia kun ei sitä kuulemma tule. Todettakoon että samaan hengenvetoon kerrotaan että ei haittaa, nyt mä saan sitten ihan rauhassa ottaa pari kaljaa ja vetää just niin paljon röökiä kun tahdon.
Naisesta ei mielestäni tule kenenkään muun omaisuutta koskaan. Piste tälle. Minä en ole sanonut että itsekkään nauttisin tällaisesta tilanteesta. Ja tiedoksesi ("vaikka näin hyvin tunnet minut", näköjään

) en minäkään nauti kuvailemistasi tilanteista. Omituista että olet yhdistänyt nämä kaksi asiaa.
B) jos ensiksi haukut ''itsekkäät'' äidit, jotka eivät ''huvikseen'' imetä, et voi tosissasi olettaa että he kertovat sinulle rehellisesti imetyksen lopetuksestaan. Siis jos syy on jokin, jonka Sinä leimaat itsekkääksi. Kuka Sinulle nyt sitten tuollaisia haluaisi kertoa?
Kuten edellä kirjoitin, minulle ei tarvitse kertoa mitään, mutta jos kuitenkin tulet kertomaan jotain, niin miksi ihmeessä tarvitsee valehdella. Minua ei kiinnosta kumpaa annat lapsellesi, mutta miksi ihmeessä siitä pitää oma-alotteisesti tulla valehtelemaan minulle.
C) millä meriiteillä Sinä leimaat toisia äitejä itsekkäiksi? Miksei ÄITI saa huolehtia esim. omasta jaksamisestaan ja mielenterveydestään? Kirjoitat että on kaksi vaihtoehtoa a) äiti täysimettää tai b) äiti haluaa ryypätä ja juhlia. Eikö ole mitään välimuotoja?
Sanoin jo tämänkin tuolla edellä. Minusta masennus/mieleterveysongelmat ovat ihan yhtä päteviä syitä kuin lääketieteelliset muutkin syyt. Tottakai äidin pitää huolehtia itsestään. En ole näinkään sanonut. Nostan hattua niille äideille jotka osaavat/jaksavat/haluavat/ja muistavat arvostaa itseään. En ole sanonut että ei olisi muita vaihtoehtoja, olen tässä puhunut asiasta todella kärjistetysti. Jos sinulle asia ei tullut jossain vaiheessa selväksi niin en voi syyttää omaa kirjoitustani. Vaan itse olet asian ymmärtänyt näin.
D) ja voi hyvä jumalat akan länkyrät (lainatakseni erästä tunnettua mäkikotkaa) yleensäkin, luuletteko te todella että hyvän äidin mitta on imetys? Se kaiken uhraava Madonna, joka jopa kovien tuskien keskellä imettää lastaan, vaikka vihaisi sitä, on Suomen pyhä lehmä. Ainakin äitien keskuudessa.
Kuten jo aikaisemmin sanottu, tässä en vähättele ketään tai mitään. Olen sanonut että korvike on varmasti oikea ratkaisu monelle. Mutta korostan tässä, että miksi pitää valehdella sitä syytä. Mä en ole missään sanonut että korvikelapset ovat huonompia, tai että niiden äitien pitäisi tuntea syyllisyyttä jostain. Puhun yleisesti kärjistetysti siitä että ihmisille (odottavlle) annetaan kuva että moni lopettaa imetyksen, koska maitoa ei "muka" tule.
Ja minä muuten ymmärrän ''pointtisi''. Nainen ei saa sanoa, ettei maitoa tullut, jos se ei ole totta, koska näin ''hämätään'' tulevia esikoisen saajia, jotka luulevat että asia on totta ja yleistä. (Heitäpä muuten vähän tilastoja (luotettavia) ja faktaa (luotettavia) asiasta, niin juttusi saavat uskottavuutta.)
En jaksa etsiä mitään tilastoja. Jokainen varmaan lukiessaan tätä tietää itsekkin nähneensä monta tällaista maitoa ei enää tule, aloitan lisämaidon-keskustelua. Itse puhun omasta kokemuksestani, ja siitä kuinka oikeasti pelästyin raskausaikana ja ajattelin imetyksen todella olevan jotain tähtitiedettä ja hyvän onnen suoma tilaisuus ruokkia lastaan, mutta joka onnistuu todella todella harvalla, ja vain niillä jotka antavat koko elämänsä asialle. Näinhän ei ole.
Paitsi etten uskon tämän olevan se Sinun oikea pointtisi? Oikea pointtisi lienee vain kiillottaa omaa kruunuasi korostamalla kuinka MINÄ onnistuin, MINUUN koski, kuinka MINUN imetykseni oli kamalaa ja sitten ihmetellä silmät pyöreänä näitä itsekkäitä äitejä, jotka valehtelevat että maito loppui, vaikka taustalla olisi muutakin. Jos todellinen näkökantasi olisi ollut ykköskohta, olisit tuonut sen esiin jo aloitusviestissäsi. Jos nyt vaadit että muitten olisi pitänyt lukea muut viestisi, olet. Hassu. Et voi olettaa että ihmiset lukevat kymmenen sivua löpinöitä, vaan Sinun pitää ymmärtää tuoda todellinen mielipiteesi napakasti esiin aloitusviestissä, eikä laukoa pskaa ja koettaa sitten paikkailla kirjoittamaasi seuraavat kuusikymmentä viestiä.
Olet oikeastaan todella väärässä. Tiedän vain sen että tällä palstalla asialliset keskustelut tai niiden aloitukset tyssäävät heti alkuunsa. Pieni tökkäisy muurahaispesään yleensä antaa lisäpotkua keskusteluun.
Tokikaan en voi sinua kieltää ajattelemasta asiaa noin mustavalkoisesti kuin teet. Ja en voi sinua kieltää ajattelemasta minusta noin. Itse tiedän että en ole täällä kiillottamassa kruunua, enkä puhumassa koskemisesta. Kirjoitin sen vain koska tuntuu että ihmiset kuvittelevat että imetyksen ei ole tarkoitus tuntua missään, ja etteivät ne odottajat alattele, että se kipu olisi jotenkin verrattavissa siihen onnistuuko imetys vai ei.
Mutta hienoa että kuitenkin olet tajunnut pointtini