Mitä kaikkia kotitöitä voisin teetättää miehen edell. liiton lapsilla, siis lapsipuolilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äetpuol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äetpuol

Vieras
He ovat nyt 14 v ja 12 v. Meillä on aika iso omakotitalo, kolmessa kerroksessa. Mietin, että teinit voisi tehdä meillä aina lauantaisin käydessään viikkosiivouksen, ihan sen tavallisen:
- wc.n pesut, vessoja on 3 kpl joista yksi myös kylpyhuone, voisivat pestä myös sen kylpyammeen.
-imurointi, lattioiden luuttuaminen
- oven pielien ja kahvojen pyyhkiminen, tasopinnat, pölyt kaikkialta
- kesällä ruohon leikkuu, piha-alue ei kovinkaan iso ole.
- nyt syksyllä lehtien haravointi, lähinnä naapurien pihalta tulee ne lehdet kun ei meidllä ole puita juurikaan pihassa.
- talvella lumityöt
- kesällä kukkapenkkien kitkentä, asfalttitien harjaus ja putsaus,

mutta kun talviaikaan on vähemmän ulkotöitä, he voisi siivota ja pestä autotallin, heidän isänsä autotalli se kuitenkin on, tottahan he isäänsä auttavat
he voisivat myös huolehtia keittiön siisteydestä minun ruuanlaiton jälkeen, tiskit ja tiskikone.

kauppaan he voisivat tulla mukaan ja kantaa kauppakassit kotiin, heidän takiaanhan viikonloppuisin pitää ostaa niin paljon ruokaa ja maitoa joten miksi minun pitäisi se kaikki yksin kantaa. on epäekologista tehdä ne matkat autolla ja julkisia ei täällä ole, kaupat on kuitenkin lähellä noin kilometrin matka.
kummallekin kaksi kauppakassia, ja reput selkään, riittäisi viikonlopuksi koko porukalla (6 henkeä) ja alkuviikollekin vielä (ydinporukka eli 4 henkeä).

Mitä mieltä olette, minusta tämä olisi ihan hyvää opettamista että kaikkea ei saa ilmaiseksi, ja että kotitöitä on , niitä on opittava tekemään. Äitinsä kun passaa heidät ihan alusta loppuun asti.

Ovat tosiaan jo isoja teinejä. Harmittaa etten ole älynnyt laittaa heitä töihin jo aikaisemmin, alle kouluikäisenä jo.

miksi tämä ei ole vakava ja todellinen asia, jos EWInkin asia on?
olen kuitenkin oikeasti äitipuoli tuon ikäisille tyttölapsille. ok-talokin on, iso kuin mikä, oikeasti. Sen siivoominen on hiivatinmoinen urakka, kun huoneita on paljon, vessoja, rappusia, neliöitä..
Ewin innoittamana älysin, että voisin alkaa teetättää tätä hommaa lapsipuolilla. Miksi minun itseni yksin pitäisi vastata tästä kaikesta? Ihan niinkuin opetusmielessä, heidän omaa tulevaisuuttaan ajatellen..

Roskia on tyttö kiikutellut pyydettäessä, joskus täyttänyt astianpesukoneen, kattanut pöydän, imuroinut omaa huonettaan... Mutta mies kyllä aina maksaa noista hommista, eikä kylläkään mitään suuria summia... Tytöllä ikää 12 vuotta, eikä kyllä iman palkkaa tekisi varmaan mitään, kun ei hänen äitinsäkään luona tarvitse mitään tehdä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ihan samoja asioita kuin teillä kaikki lapset. Ei kai sillä ole merkitystä kenen puolelta ne tulevat?

Meidän yhteiset lapset on alle kouluikäisiä, eskarilainen ja 2 v. Joten senkään takia samoja asioita ei voi vaatia.

Toisekseen: kyllä sillä on merkitystä kenen puolelta tulevat ja kenen ovat. isokin merkitys.
Luuletko, että ostan heille limuja, sipsejä tai karkkia? No en taatusti, syökööt kotonaan.

miehesi lapset tulevat tapaamaan isäänsä lauantaisin ja se aika heidän pitäisi käyttää teidän muiden sotkujen siivoamiseen ja kantaa teille muille ruuat kotiin myös arkipäiville jolloin he eivät edes vieraile teillä? hieman sekava teksti sinulla ja asian ytimeksi saa sen että lapsipuolien kuuluisi tulla teille kotiorjiksi tapaamisten ajaksi?
toivottavasti omani ei saa samanlaista kohtelua isällään vieraillessa viikonlopun aikana...

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Roskia on tyttö kiikutellut pyydettäessä, joskus täyttänyt astianpesukoneen, kattanut pöydän, imuroinut omaa huonettaan... Mutta mies kyllä aina maksaa noista hommista, eikä kylläkään mitään suuria summia... Tytöllä ikää 12 vuotta, eikä kyllä iman palkkaa tekisi varmaan mitään, kun ei hänen äitinsäkään luona tarvitse mitään tehdä :/

mies maksaa sille ämmälle jo elatusmaksuja. siitä voi maksaa sitten kakaroillen viikkorahaa miten mielii. jos mies maksaa jotain näille pennuille, maksaa myös mulle ja meidän yhteisille.

mutta kiitos vinkeistä, aloitan heillä kotitöitten tteettämisen. kiva, joka toinen vkl saan kotini siistiksi, eikä tartte edes maksaa siitä, vähän jotain alennusruokaa... kuivaa leipää ja laihaa maitoa.

No koetas onnea vaan!!!! Saattaa tulla palaute lasten äidiltä aika äkkiä plus uskon, että ukkos ei suostu! Jos ovat vaan lauantain teillä miks hitossa niiden pitää sun viikon paskoja siivota siellä. Isää he tulevat tapaamaan, eikä siivoamaan laiskan äitipuolen paskoja!! Jos koko aika menee siivoukseen tuskin toiste tulevat. Muuta kunnan kaksioon jos et jaksa paskoja putsata nii suuresta kämpästä!!

Alkuperäinen kirjoittaja yh-äiti:
miehesi lapset tulevat tapaamaan isäänsä lauantaisin ja se aika heidän pitäisi käyttää teidän muiden sotkujen siivoamiseen ja kantaa teille muille ruuat kotiin myös arkipäiville jolloin he eivät edes vieraile teillä? hieman sekava teksti sinulla ja asian ytimeksi saa sen että lapsipuolien kuuluisi tulla teille kotiorjiksi tapaamisten ajaksi?
toivottavasti omani ei saa samanlaista kohtelua isällään vieraillessa viikonlopun aikana...

Onhan ne täällä sen sunnuntainkin ja vaan joka toinen vkl.

mutta jos hoitolasten kuuluu tehdä kotitöitä EWIn kotona, niin miksipä ei voisi alkaa opettaa näitä isoja laiskoja teinejä vastuullisuuteen ja arjen tehtäviin, kun ei heidän äitinsä heitä opeta vaan passaa.

Teen siis heille Hyvän Palveluksen kun toimin Elämänopettajana :D

Riippuu varmaan siitäkin kuinka paljon aikaa viikottain he ovat siellä teillä. Jos ovat vain viikonloppuja niin voisi kuvitella että töitä tekisivät 1/3:n siitä mitä "täysviikkoiset" lapset tekisivät.

Kyllä mä nakitin miehen pikkusisarukset täällä ollessaa mukaan siivoomaan viikkosiivousta. Lapset ovat koulussa, mutta molemmat alle 10-vuotiaita. Asuvat vanhan isänsä luona pienessä asunnossa, joten tyttö oli ainakin innolla mukana oppimassa "naisten" juttuja. Ei mitään isoja juttuja, mutta pölyjen pyyhkimiset, hanojen kiillotukset, roskien viennit. Samoin osallistuivat ruuanlaittoon, kattaukseen, leipomiseen. Ei tänne maalle tulla pelkästään lomailemaan. Jos tänne mielii tulla lomilla pidemmäksi aikaa, niin osallistuu normaaliin elämään. En mä mikään täysylläpitopiika ole! Parin päivän kyläilyt sitten erikseen.

Lisään vielä ettei lapset mene rikki kotitöistä tai niihin "pakottamisesta". Ainoa mihin se vaikuttaa on sinun ja lasten suhde ja siihen että mitä lapset oppivat että kotona pitää tehdä. Lapset eivät mielestäni kärsi, eikä isä... Ainoa joka saattaa kärsiä olet sinä jos lapset loukkaantuvat vaikka töiden määrästä.

lapset aina osallistuneet kotitöihin omalla panostuksella, siivoavat huoneensa, vievät roskia, pesevät pyykkiä...
mutta tässä tekstissä selvästi yritetään provosoida muita ja esittää näköjään sitä v*tun ärsyttävää ja ilkeätä äitipuolta...

En minä täällä yksin ole sotkemassa, täällä asuu myös mies, noitten likkojan isä. Ja meidän yhteiset pienet lapset.
Ja on ihan sama miten niitten kanssa ollaan, ei niitten äiti puutu. Se ei ole minkäänlaisissa väleissä lastensa isään, heillä ei ole mitäänm yhteistyötä. Korkeintaan, jos pitää vaihtaa joku viikonloppu, niin sitten tulee tekstarit. ei muuta.

ja kesäloman ajanjaksosta tulee tekstiviestit,. ei muuta.

Mitä se isän tapaaminen tarkoittaa? Istuvat sohvalla ja tuijottavat isäänsä ihaillen? nehän tulee TOISEEN KOTIIN ja tästä pitäisi tehdä heille KOTI ja kotona on kotityöt. Meidän kodissa se olen minä joka määrään.

Oliskkin hyvä, jos eivät enää ikinä tulisi, siinä toivossa saavatkin alkaa siivota saunankin. Ja pihavaraston. Ja pannuhuoneen. Ja sen autotallin, paskanen ku mikä ja se ei ole minun valtakuntaa vaan heidän isänsä.

Veikkaan, et faija lähtee jossain vaiheessa pois tuosta kuviosta sikiämään jonnekkin muualle. Siinähän siivoatte talojanne ja maksatte lainaanne eksän kanssa rinta rinnan..

Luulenpa että kohta miehesi tytöt ei enää halua isänsä luokse kun sielä on se KAMALA ÄITIPUOLI!Mutta osoitat olevasi laiska kun korostat että nuo miehesi tytöt tulevat teille siivoamaan KAIKEN PASKANNE kodistanne ja saat/saatte nauttia sitten puhtaasta kodista.Pyh!Laiska äitipuoli olet..käy sääliks sua!En tiiä miks mutta oot aika nolla...Kohta jäät yksin.

Kerroppa miehelles toi ehdotus ja kato miten se reagoi siihen että aijot ruveta orjuuttaa lapsia. Kyllähän se ymmärrettävää on että ton ikästen pitäis jo jotain osata tehä, mutta toi sun ideas meni jo vähän yli hilseen. Voit ehdottaa että auttais sua vaikka pöydän kattamisessa ja vaikka roskien viennissä ja muussa tollasessa pienessä askareessa. Mut ei jumankauta mun mielestä kuuluis olla niin että ruvetaan orjuuttaa. Mietippä vähän mitä suustas päästelet.

Kyllä eskarilainenkin voi osallistua ihan hyvin pannuhuoneen siivoamiseen ja kaikkeen siihen mitä ne teinitkin. 2veekin pyyhkii kyllä pölyt ja imuroi.

Muista pistää omatkin hommiin, niin pääset toisella viikolla helpommalla.

Tiedättekö, että minua tämä ketju ihan oikeasti satuttaa syvältä ;(! Minun lapsillani on äitipuoli, joka suhtautuu irl juuri näin. Lapseni eivät saa isän luona käydä suihkussa. Heitä simputetaan, nimitellään, vähätellään ym. Sydäntä särkee. Äitipuoli on perheneuvolan ja lastensuojelun mukaan niin vaikea tapaus, ettei mitään voida tehdä. Ystävällisyys, diplomatia, tiukkuus, avun hakeminen, mikään ei ole toiminut. Lapseni kärsivät ja isän luona käynnit ovat äitipuolen toiveesta vähentyneet. Isä on selkärangaton eikä kykene suojaamaan lapsia.

niinpä siis rukoilen, että tämä on typerä provo. Ihmiset hyvät ajatelkaa niitä puolisonne edellisestä liitosta olevia lapsia persoonina ja lapsina - älkää purkako heihin sitä, mitä ikinä heidän äitiään kohtaan tuntisittekin.

Yhteistyössä