Mitä kaikkea henkilökohtaisen avustajan töihin kuuluu? Ja mihin ei tarvitse suostua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Olen hakenut henkilökohtaisen avustajan paikkaa. Tiedän, että työhön kuuluu ruuanlaittoa, siivoamista, kaupassa käyntiä jne. kotitöitä mutta entäs muuta? Ja onko jotain sellaista mihin ei tarvitse suostua?

Olin ennen henk.kohtainen avustaja, avustin pahasti vammaista poikaa, joka halusi, että käytän suihkussa jne. ja kysyi jopa voisinko avustaa seksissä hänen (vammaisen) tyttöystävänsä kanssa... olisi siis pitänyt avustaa tyttö päälle ja elin sisään jne. mutta en ihan suostunut. Muuten tein lähes kaikkea kotitöitä ja hoitotöitä.

Ihan riippuu siitä, mitä työnantajan kanssa sovitaan työhön kuuluvaksi. Mitä apua ko.henkilö nyt tarvitsee. Tietenkin seksi ja siinä avustaminen on asia, jossa ei tarvitse avustaa.

[QUOTE="minä";22067809]Olin ennen henk.kohtainen avustaja, avustin pahasti vammaista poikaa, joka halusi, että käytän suihkussa jne. ja kysyi jopa voisinko avustaa seksissä hänen (vammaisen) tyttöystävänsä kanssa... olisi siis pitänyt avustaa tyttö päälle ja elin sisään jne. mutta en ihan suostunut. Muuten tein lähes kaikkea kotitöitä ja hoitotöitä.[/QUOTE]

Argh et kai oo tosissas :x

[QUOTE="minä";22067809]Olin ennen henk.kohtainen avustaja, avustin pahasti vammaista poikaa, joka halusi, että käytän suihkussa jne. ja kysyi jopa voisinko avustaa seksissä hänen (vammaisen) tyttöystävänsä kanssa... olisi siis pitänyt avustaa tyttö päälle ja elin sisään jne. mutta en ihan suostunut. Muuten tein lähes kaikkea kotitöitä ja hoitotöitä.[/QUOTE]

aika hurjaa.... mutta tavallaan myös ymmärrän tilanteen.
itselläni SAATTAISI olla pokkaa avittaa tollaisessa asiassa. mutta ainut mikä pistäisi miettimään onko se täysin laillista. tulisiko ongelmaa huoltajan/holhoojan taholta. menisi viellä työpaikka alta. palkankorotus olisi kyllä kovasana sitten :)

Yhteistyössä