Mitä joulupöytään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvää joulua

Vieras
Ekan kerran tarjoan vanhemmille jouluaterian ja mietin, että mitä tarjoais laatikoiden ja kinkun lisäks?
Entä jos syömässä neljä aikuista, niin kuinka monta valmislaatikkoa pitäis varata?Ei mitään kauhia suursyömäreitä oo?Mietin, et kaks lanttua ja kaks perunaa ja yks porkkana ja yks pieni maksa...

meille tulee appivanhemmat + miehen veli tyttöystävänsä kanssa. Noiden lisäksi tarjoan fetasalaattia. Rosolleista sun muista ei kukaan välitä, joten en niitä turhaan laita.

Mitä jälkkäriä ootte tehny ku mä aattelin vaa tarjota glögiä joulupipareilla ja joulutortuilla...

Entäs mitä salaatteja?Toi fetasalaatti on mun ja miehen herkku, mut en ajatellu, että joulupöytään..Taidanpas tehäkkin sitä.=)

Meillä on rosollia, sienisalaattia, vihersalaattia, hillosipulia, ja erilaisia kaloja.
Jos on paljon kaikenlaista tarjottavaa niin ei yhtälaatua tarvitse paljoa varata, koska se lautanen täytyy äkkiä kun ottaa kaikkea vähän.
Mun mielestä tuo mitä laitoit varmasti riittää.

Mä teen lisäksi punajuuril- ja bataattilaatikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä jälkkäriä ootte tehny ku mä aattelin vaa tarjota glögiä joulupipareilla ja joulutortuilla...

Entäs mitä salaatteja?Toi fetasalaatti on mun ja miehen herkku, mut en ajatellu, että joulupöytään..Taidanpas tehäkkin sitä.=)

Mä olen tehnyt joskus puolukkajäädykettä jälkkäriksi, mutta glögi piparit ja joulutortut riittää ihan hyvin.

Juu, kalaa tulee tottakai, unohdin. Ja leipää...Ja maksapasteijaa...ja juomana viiniä, punasta ja valkosta. Tosin ovat tässä vaa illan ja mäkin menen yötöihin siitä puol ysiks ni ei voi ku lasillisen ottaa.
Rahatilanne vaa tosi heikko ja siks en kauheesti voi erilaisia juttuja ostaa, esim.kala tosi kallista.=/

Yhteistyössä