Mitä joululeivonnaisia sinä leivot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
No ainakin pienen erän perinteisiä pipareita leivon tai noh lapsi niin kovin toivoo pipareiden leipomista, että tottakai niitä on leivottava.

Joulutortuista en niin välitä, eivät ole hyviä kuin leipomispäivänä.

Joulun kuivakakutkin ovat vähän niin ja näin, en tiedä teenkö ollenkaan.

Luumurahkaa on tietysti tehtävä, se on herkkua.

Torttuja tehdään sitä mukaa kun joku niitä haluaa, ekaks varmaan 1-2 peltiä, pipareita pakon edessä ehkä yksi satsi ( mä inhoan pipareita ja sitä hajua ) 4 lapsesta 2 syö pipareita, 2 ei, ei myöskään mies syö niitä... kuivakakkuja ei syö kukaan. Ehkä jos pienen täytekekun tekis vois kelvata kaikille. Turha sitä on kaikkea laitella kun syömättä jäävät kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25213598:
"joo", maistuvatko nuo omatekoiset suklaat ylipäätään hyviltä? mistä aineksista suklaita teet ja miten?

Maistuu hyvältä, mulla on erilaisia konvehtivuokia (perinteisiä muotoja+eläin- ja jouluhahmoja jne)+suklaansulatusastia, mutta voi myös sulattaa mikrossa. Pääasiassa käytän tummaa suklaata, joskus sekoitan valkoista 'viiruiksi', sitten pähkinöitä, marjoja (yleensä itse kuivattuja), minttua (itse kasvatettua=), sesamsiemeniä, mitä milloinkin. Tai teen levyksi niin kuin dajm. Joskus olen tehnyt täytettyjä konvehteja, ensin kuori suklaasta, täyte ja kansi päälle mutta en lasten kanssa jaksa operoida niin paljon. Menee lahjaksi ja itselle =)
Eihän nuo yhtään sen halvemmaksi juuri tule kuin ostettuna (tosin ovat siis stydimpää suklaata kuin esim. pandan jne maito- ja kasvisrasvasuklaamössöt...), mutta ihan hauskaa ja helppoa hommaa!

papereita ja joulutorttuja, näitä perus. Lisäks ehkä sitruunajuustokakku kun se on sellanen raikas, vaikka onkin aika täyteläinen. Meillä jouluna jälkkäriks on hedelmäsalaattia tai hedelmiä tai pakasteesta kesän marjoja. Sellaista raikasta tekee mieli jouluruokien jälkeen.

[QUOTE="pipari";25213701]papereita ja joulutorttuja, näitä perus. Lisäks ehkä sitruunajuustokakku kun se on sellanen raikas, vaikka onkin aika täyteläinen. Meillä jouluna jälkkäriks on hedelmäsalaattia tai hedelmiä tai pakasteesta kesän marjoja. Sellaista raikasta tekee mieli jouluruokien jälkeen.[/QUOTE]

selvennetään vielä että siis pipareita.

Yhteistyössä