Mitä jos tiputtelis steariinia polttopuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Takan sytyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Takan sytyttäjä

Vieras
Syttyiskö ne paremmin?
Ajattelin vain, kun oon lukenut niistä kävyistä joissa on steariinia ja joita käytetään sytykkeinä.. mitä jos johonkin ohkasiin puihikin laittais sitä steariinia, oisko sama vaikutus?

Olis varmasti sama vaikutus!! Meillä muksut oli tehny koulussa sytykkeitä, kanamunakennoista leikattu yks kuppi kerrallaan ja siihen paperisilppua ja steariinia. Loistavia sytykkeitä =)

Muista pari nyrkkisääntöä takan lataamisessa... eli aina puut vaakaan ja sytytys pitäisi tehdä päältä (tai siis lähes päällimmäisestä puusta) niin silloin takka ei savuta ja tuli pitää luukun kirkkaana. Meillä ammattitakkailijan taloudessa käytetään sytytyspaloja, ei missään nimessä paperia. Niitä saa robbarista ja joka puolelta ihan puoli-ilmaiseksi ja tekevät takkatulen teosta näppärää.

Muista pari nyrkkisääntöä takan lataamisessa... eli aina puut vaakaan ja sytytys pitäisi tehdä päältä (tai siis lähes päällimmäisestä puusta) niin silloin takka ei savuta ja tuli pitää luukun kirkkaana. Meillä ammattitakkailijan taloudessa käytetään sytytyspaloja, ei missään nimessä paperia. Niitä saa robbarista ja joka puolelta ihan puoli-ilmaiseksi ja tekevät takkatulen teosta näppärää.

Paskan marjat, minä olen aina sytyttänyt takan ja leivarin puiden alapuolelta, takkaan lataan puut pysty asennosta kun on iso takka leivariin pistän vaakaan, paperilla tai tuohella ne syttyy helposti eikä tarvi ostaa mitään syttöpaloja.

Yhteistyössä