Mitä jos kiusaaja on ulkomaalainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Opelle on soitettu ja toivon, että maanantaina asia selviää ja hyvässä tapauksessa ei siitä sen enempää vaan kiusaus loppuu. Minusta se on ongelma, että lapset eivät leiki keskenään, vaan omissa ryhmissään, eri ihonvärien mukaan. :( se juuri aiheuttaa vastakkainasettelua ja kiusaamista puolin ja toisin.

Olen halukas ottamaan kyseiset tytöt meille vaikka leikkimäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Asenteet myös ulkomaalaisia kohtaan lähtevät kotoa, siitä tavasta miten vanhemmat heistä puhuvat. Lapset ovat luonnostaan suvaitsevaisia, mutta imevät kyllä vaikutteita aikuisilta ja etenkin omilta vanhemmiltaan!

Samaa mieltä. minua harmittaakin juuri se, kuinka paljon olen yrittänyt opettaa kunnioittamaan muita ihmisiä ja olla kiinnittämättä huomiota väriin yms, niin sitten just nää ulkomaalaiset kiusaa just meidän poikaa. Voisiko ne kiusata mieluummin niiden rasistien mukuloita? |O

Mutta mutta...
Ne lapset eivät kiusaa poikaasi siksi, että he ovat ulkomaalaisia, vaan siksi että he ovat tuhmia.
Eikä poikasi ainakaan pitäisi vihata heitä siksi, että he ovat ulkomaalaisia, vaan siksi että he kiusaavat häntä.
Tuomita ihmiset heidän tekojensa eikä heidän syntyperänsä mukaan. Siihen jokainen täysjärkinen ihminen taatusti kykenee, myös sinun poikasi :)

Ei poika ketään vihaakkaan. En ajattele, että kiusaisivat siksi, että ovat ulkomaalasia, vaan ehkä siksi, koska minun poika on suomalainen ja hiljainen ja pieni, eikä hänestä ole vastusta.

Yhteistyössä