Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ööh, et voi olla oikeesti tota mieltä! Melkoinen Robin Hood
Rikollisilta tietenkin pitää ottaa omaisuus pois ja telkien taakse, mutta kyllä Suomesta löytyy paljon ihan rehellisellä työlläänkin rikastuneita. Ja vaikka kaikki onkin alunperin lähtöisin Äitimaasta, niin joku ne on sieltä kovalla työllä rahaksi jalostanut eli sun termien mukaan "anastanut". Jos tuolle linjalle lähdetään, niin länsimaiden pitäisi kokonaisuutena palauttaa takaisin kaikki kehitysmaista hakemansa luonnonvarat. Ei tietenkään mikään hullumpi idea, mutta tuskin sinä rallen olisit ensimmäisenä saajapuolena...
No itse ainakin olin järkyttynyt koulun penkillä pienenä koululaisena kun luin historian kirjaa, ja siellä kerrottiin usan pommittaneen pieniä lapsia kuoliaaksi hiroshimassa ydinaseilla ja kerrottiin vallkoisen rodun varastaneen kaiken, mutta ei joutuneen mitenkään ksokaan palauttaneen näitä varastettuja asioita.
ja nyt muka antavat jotain helkkarin hvyäntekeväisyyttä, almuja, vaikka ovat varastaneet kaiken ja varastavat koko ajan.
kukaan ie ole koskaan OMALLA TYÖLLÄ rikastunut. vain käyttämällä muiden selkanahkaa ja otta malla itse voiton.
Kyllä, olen kanssasi samaa mieltä siitä että länsimaat ovat riistäneet kehitysmaita koko modernin historian. Mutta silloin meidän tulisi vaatia kaikkia meitä länsimaisia palauttamaan rikkaudet kehitysmaihin, ei kitisemään Suomen rikkaista joilla on enemmän kuin meillä (kuten tässä ketjussa tehdään)?
Onko se kitinää jos kieltäytyy nuolemasta rikkaita. Muistaakseni koko tää ketju lähti siitä liikkeelle, että joku ihmetteli moista nuoleskelua. mutta yleistähän se on, huomaan..
Ja mitä tulee rikkauksien hankkimiseen omalla työllä, niin kyllä se on lähes mahdotonta. Eikä todellakaan kaikille tavoittelemisen arvoista. Ylpeä köyhähän se on pahin mahdollinen eläjä, melkein yhtä paha kuin hyväsydäminen rikas. Ja ainakin melkein yhtä harvinainen