Mitä ihmettä voin tehdä tässä asiassa? Luovutin kissan ja nyt tämä henkilö ei jätä minua rauhaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Tein apulaan tunnukset ja sitä kautta sain entisen mieheni kissan uuteen kotiin sunnuntaina. Kissa oli hellyydenkipeä, seurallinen ja sisäsiisti, mutta poikani allergian takia en voinut tätä pitää.
Kissan uudella omistajalla oli kaksi muuta kissaa ja otti kissan avosylin vastaan.
Nyt kuitenkin on laittanut ja häirinnyt minua päivittäin viestein miten kissa merkkaa hänen kotonaan joka paikan ja on pissinyt myös hänen syliin! Oli palauttamassa kissaa, mutta sanoin että en voi ottaa sitä takaisin tietyistä syistä.
Oli tehnyt kuulema ilmoituksen jonnekin eteenpäin asiasta, mutta ei suostu kertomaan minne.
Tilanne stressaa minua todella! En koe velvollisuudekseni ottaa kissaa takaisin joka on saanut uuden kodin. Kissan käytös ihmetyttää silti koska ei ollut täällä ollenkaan tuollainen. Minne minun pitäisi ottaa asian tiimoilta yhteyttä tai mitä minun tulisi tehdä tässä tilanteessa? En halua saada törkeitä viestejä päivästä toiseen miten valehtelen kissan kiltteydestä ja sisäsiisteydestä kun asia oli täällä ihan toisin.

[QUOTE="Vieras";28347956]Ottaisin kissan takaisin ja yrittäisin etsiä sille uuden kodin.[/QUOTE]

Lisään vielä että näin tekisin josvälittäisin kissasta. Jos en sen vertaa siitä välittäis, että kiinnostaisi millaiseen kotiin se joutuu, niin kissalle armollisempaa olisi ottaa se silti takaisin ja viedä piikille. Vai ottaako nämä löytöeläinsuojat tms. kissoja, en tiedä.

No eipä tuo kissan vastaanottanut henkilö tunnu tietävän kissoista mitään.. Kyllähän se kissaa stressaa joutua uuteen kotiin jossa jo entuudestaan kissoja. Ei mikään ihme että merkkailee ja käyttäytyy huonosti. Varmasti kissa on sinun luonasi käyttäytynyt hienosti :)

Älä ota kissaa takaisin.Jos uusi omistaja ei halua kissaa niin se on hänen tehtävä hommata sille uusi koti.Turha kiusata kissaa enempää,kun itse et kuitenkaan pysty kissaa pitämään.

[QUOTE="vieras";28347985]Älä ota kissaa takaisin.Jos uusi omistaja ei halua kissaa niin se on hänen tehtävä hommata sille uusi koti.Turha kiusata kissaa enempää,kun itse et kuitenkaan pysty kissaa pitämään.[/QUOTE]

Hei mitä ihmettä oikeesti, en IKINÄ pystyisi omasta lemmikistäni miettimään noin. Annettu kissahan oli AP:n miehen kissa, eikö miestä kiinnosta miten kissa voi?

Jos kissa ei ole tottunut muihin kissoihin niin sille on kova paikka mennä uuteen kotiin jossa on kissoja. Ilmeisesti tämä uusi omistaja on heittänyt kissat saman tien keskenään eikä ole totutellut niitä pikkuhiljaa toisiinsa. Esimerkiksi netistä löytyy neuvoja miten voi toimia vastaavassa tilanteessa. Ehkä on parempi etsiä uusi koti jossa ei ole muita kissoja.

Ei miestä ei kiinnosta miten kissa voi! Mies kissan halusi syksyllä (en minä) ja erossa mies lähti kävelemään ja jätti kissan minun huolekseni. Joten vaikka kissasta tykkäsin ei se ollut minulle niin tärkeä kuitenkaan. valitettavasti.

Ota kissa takaisin ja vie eläinlääkärille lopetettavaksi.

En voisi jättää kissaa kiertoon, etenkään tuollaiselle uudelle omistajalle joka ei selvästikään tajua elävistä olennoista hölkäsen pöläystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28348059:
Ota kissa takaisin ja vie eläinlääkärille lopetettavaksi.

En voisi jättää kissaa kiertoon, etenkään tuollaiselle uudelle omistajalle joka ei selvästikään tajua elävistä olennoista hölkäsen pöläystä.

Miksi ihmeessä kissa pitäisi lopettaa? Jaa koska se on kaksi päivää uudessa kodissa kuseskellut, leikkaamaton poikakissa?

Miksi ihmeessä kissa pitäisi lopettaa? Jaa koska se on kaksi päivää uudessa kodissa kuseskellut, leikkaamaton poikakissa?

Jos se uusi tyyppi ei meinaa kissaa pitää niin joko a) hän itse hommaa kissalle uuden kodin, mutta millaisen? b) heittää kissan pihalle c) lopettaa kissan

Jos ottaisin elukan takas niin veisin piikille. Kodittomia kissoja on pilvin pimein niin ei tämän tarvis ainakaan päätyä jonon jatkoksi.

Turhaan mun kans alat meuhkaamaan, mä olen kuoppaamassa niin ex-ravurit, kodittomat kissat, yli-ikäiset sairaat koirat suht surutta kun olen nähnyt miten niiden pahimmillaan voi käydä kun jäävät oman onnensa nojaan.

No jos uusi omistaja ei sitä halua pitää. Toki jos uusi omistaja löytäisi sille nopeasti uuden hyvän ja pysyvän kodin niin se olisi paras vaihtoehto. Mutta sääliksi käy kissaakin, jota riepotellaan kiertolaisena kodista toiseen.

Minun mielipiteeni asiasta on että vaikken mie siitä kauheammin pitänytkään niin se oli hellyydenkipeä ja todella kiltti kissa. En mie sitä takaisin halua ottaa ja viedä piikille sentään! Siihen minä en pysty vaikka oisi koira joka olisi aggressiivinen niin joku saisi tehdä sen minun puolestani. Eläimen lopetus on sellainen asia johon en pystyisi itse vaikka mikä olisi.
Silti en koe tehtäväkseni etsiä kissalle uutta kotia joka ei ollut edes minun ja koska sillä on jo uusi omistaja. Jos omistaja ei halua kissaa pitää niin eikö hänen tämä asia tulisi sitten hoitaa eikä minun?
ap

Se oli ollut ennenkin tekemisissä kissojen kanssa kun sillä oli tuossa helmikuussa vielä veli kaverina. Leikkaamaton kissa kyseessä. -ap

Onko tämä kissa siis pentu? Jos oman sisaruksen kanssa tulee toimeen niin ei se välttämättä tarkoita sitä että kissa ottaa avosylin vieraat kissat vastaan tai vieraat kissat ottavat kyseisen kissan hyvin vastaan. Kysy siltä kissan uudelta omistajalta miten se on totuttanut uuden kissan kotiin. Ei meinaa ole mikään läpihuutojuttu välttämättä ja joskus käy niin että kissat tule ikinä toimeen keskenään.

yli kaksi vuotias kissa kyseessä. Sanoi minulle että ne kaksi muuta kissaa tappeli parisen viikkoa alussa mutta sitten ovat tulleet hyvin toimeen..eli kai on pistänyt ne vaan samaan huoneeseen heti.
-ap

Pystyykö tällaisesta tilanteesta tekemään jonkun ilmoituksen? En itse koe tehneeni mitään väärin. Sitä mietin sanooko omistaja vain vai minne olisi tehnyt minusta ilmoituksen.. hän kun itse ei suostu kertomaan numeroa että olisin asian hoitanut itse alta pois.
-ap

Leikkaamaton kissa merkkailee useimmiten, varsinkin uudessa kodissa. Kissalle ominaista merkkailla reviiriään.
Kannattaa ehdottaa kissan leikkauttamista pikimmiten, niin merkkailu loppuu. Näin ainakin meillä.

Älä noista ilmoituksista stressaa. Kissahan käyttäytyy luonteensa mukaisesti uudessa ympäristössä kun merkkailee paikkoja. Sinuna en enää vastaisi kyseisen henkilön yhteydenottoihin.

Mä en tiedä mihin voisi ilmoitusta tehdä, hiukka hassulta kuulostaa koko ajatus. Jos ja kun kissan elämä uudessa kodissa on sekaisin niin elämän järjestäminen kuntoon on uuden kodin tehtävä.

Mitähän se uusi omistaja kuvitteli ottaessaan kolmanneksi kissaksi leikkaamattoman parivuotiaan?? :confused:

Yhteistyössä