Mitä ihmettä tehdä kissan kanssa joka ei sopeudu. Eikä entinen omistata sopimuksesta huolimatta ota takaisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Te joiden kissat pissii nurkkiin, olettehan käyttäneet ne lääkärissä? Ja onhan kissat leikattuja? Meillä leikattu kolli ja leikkaamaton narttukissa alkoi pissailla ympäriinsä, eläinlääkärissä selvisi, että molemmilla virtsatietulehdus. Antibioottikuurin ajaksi ongelma hävisi, mutta alkoi uudestaan melko pian. Käytin kissat uudestaan eläinlääkärissä, kollilla oli tulehdus uusinut ja narttukissan vein steriloitavaksi. Enää ei ole pissailtu vääriin paikkoihin, vaikka ennen se oli jokapäiväistä.

Myös laatikoiden määrä ja hiekan laatu vaikuttaa, laatikoita pitäisi olla vähintään saman verran kuin kissoja ja yleensä kissat tykkäävät eniten hajustamattomasta mikrohiekasta. Meillä esimerkiksi kristallihiekka ei ollut kissojen mieleen, kun oli liian suurikiteistä ja "terävää".

Eläinlääkäriin kuitenkin ihan ensimmäisenä! Virtsatieongelmat ovat kissoilla TODELLA yleisiä ja voivat hoitamattomana johtaa kuolemaankin. Monet kissat oireilevat vuosia, ennen kuin omistaja tajuaa, mistä on kysymys. Jotkut eivät tajua ollenkaan ja vievät kissan turhaan piikille. :(

Minä aloittaisin eläinlääkäriltä, sillä en kertakaikkiaan pysty hyväksymään ajatusta siitä, että kissa, joka on eläin, suunnittelee "kusaisenpa tähän omalle reviirilleni ihan vain siksi, että osoitan mieltäni"

Jos kissa on kipeä, se haluaa pehmeän alustan pissatakseen. Antibioottikuuri auttoi meillä yhden kissan vastaavaan toimintaan, oli munuaisissa tulehdusta.

mä olen samaa mieltä. ei kissa tahallaan ole ilkeä. tai no meidän misse teki noita tahallaan pissailuja kun oli kiima enkä päästänyt ulos. koko päivän oli nätisti sisällä mut kun tultiin kotiin niin hetken mauku ulos kunnes tajus ettei onnaa ja jos menit esim olkkarrinniin tuli perässä ja merkkas seinään. ärgh!! no 5 päivää meni etten nukkunut knnolla ja jouduin eläintä vahtimaan jatkuvasti. sit sain leikkaukseen ja homma loppui siihen.

Yhteistyössä