Mitä ihmettä!! Tytön silmä turposi yön aikana melkein umpeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pehmix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pehmix

Aktiivinen jäsen
01.06.2007
3 512
2
36
Yöllä tyttö 4v vinkui unissaan, kävin katsomassa niin silmä oli tosiaan turvonnut melkein umpeen. Oli siinä edellisenä päivänä pieni näppylä, kuin hyttysenpurema ollut, muttei mitään turvotusta. Nukuin sitten loppuyön lastenhuoneen lattialla kun pelkäsin että turvottaa hengitystietkin umpeen.

Mikähän ihme tossa voi olla, ja pitäisköhän mennä lääkäriin. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Jos silmä on vuotanut niin on varmastikin tulehdus, johon tarvitsee tippoja, tai sitten voi olla joku hyönteisen pisto, joka on aiheuttanut allergisen reaktion, siihenkin saa allergialääkkeet, jotka auttaa turvotuksen laskemiseen. Eli joo, minä käyttäisin lääkärissä.

Meillä oli kesällä sama juttu, illalla oli kaikki ihan kunnossa ja aamulla kun heräsi silmä oli muurautunut umpeen.

Mie en vienyt lääkäriin, kun silmä näytti kuitenkin siistiltä, ei siis ollut rähmää tms. eritteitä. Parissa päivässä oli sitten ihan normaali. Luulisin että joku tuohon luomeen pisti, pikkuinen punainen jälki silloin näkyi.

Voi olla ihan hyttysenpistokin. Syksyn hyttysten jäljiltä tulee ainakin meillä tosi helposti paljon turvotusta. Meidän tytöllä viime syksynä valui turvotus ohimolta silmään, eikä tuolla lapsella ole ollut mitään allergiaoireita hyönteistenpuremista. Ei siitä lääkärissäkäynnistä pitäisi olla mitään haittaa, jos ette onnistu sieltä saamaan jotain tartuntaa, kuten minä itse kerran.

Ei tule mitään eritteitä kyllä silmästä, silmä itsessään ihan normaalin näköinen, mutta toinen puoli kasvoista ihan turvoksissa. Siitä luomen ympäriltä ja sivusta punottaa ja on kuuma, kuumetta ei kyllä ole. Kyllä taidan ainakin lääkäriin soittaa, katsotaan jos käskevät tulla näytille.

Lääkäriin veisin. Luultavasti jos hyttysen pistoksen on saanut ,on siitä tullut allerginen reaktio. Saat sieltä kunnon lääkkeen jos tarvis. Toivottavasti lapsesi paranee nopeasti.
Silmien kanssa ei kuitenkaan ole leikkiminen joten vie ihmeessä lääkäriin. :hug:

Joo, sanottiin ajanvarauksessa että kannattaa tulla näyttämään. Ihan ihme juttu kyllä on, yleensä itse olen aika varma kaikista sairausjutuista, mutta tämä löi ällikällä! Lähdemme siis lääkäriin. Kiitos teille kaikille avusta! :flower:

Meillä samanlainen tapaus.Pojalle n.1v5kk oli aamulla silmä turvonnut umpeen,ei rähminyt eikä punoittanut.Käytiin lääkärissä,mutta mitään sen kummempaa ei löytynyt.Ja turvotus laskenut aamusta jonkin verran.

Veljeni lapsella oli juuri samanlainen tapaus muutama viikko sitten!! Hänellä oli edellispäivänä kuin hyttysenpisto silmän alla ja yön aikana silmä paisui umpeen. Lääkärissä asia ei meinannut selvitä, kunnes lääkäri kysyi että onko tytön silmä osunut johonkin kasviin/kukkaan tms. Ja he muistivat että veljeni oli nostellut sylissään lastaan ja kasvot olivat hipaisseet sisäkukkaa ja SE OLI SYYNÄ SILMÄN TURPOAMISEEN! Mene ihmeessä lääkäriin.

Käytiinpä lääkärissä. Jonotettiin 3 tuntia... :headwall: Lapset hermostuivat ja mölysivät ja eräs mummeli alkoi siitä valittamaan...

No, lopulta päästiin lääkäriin, lääkäri ei oikein mitään osannut sanoa, kortisonivoidetta ja zyrtekkiä vaan. Hyttysenpistoa epäili tämä lääkärikin.

Mulla on silmäluomien paisumista aamusin. Mutta se johtuu siitä jos itken ennenku meen nukkumaa koska silmät on silloin kosteat ja se kerää sen kosteuren luomiin ja ne paisuu.

Yhteistyössä