Mitä ihmettä teen (liittyy lapsen asumiseen isällään jne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuultenviemää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuultenviemää

Vieras
Eli mun 6v tyttö asuu isällään, ja mä asun itse kaukana n 200km päässä kun opiskelujen takia lähdin vuosi sitten. Olen ollut vuoden uuden miehen kanssa jne.

Lapseni isä sanoi ettei tyttöä tuoda tälle paikkakunnalle kun niin pitkä matka, että tapaan 2vkon välein tyttöäni turussa... äitini luona. :/
Mies jonka kanssa olen vuoden ollut, haluaisi ehkä vielä lapsen, ja on puhunut että olisi ihanaa saada vauva.
Tämä kaikki on niin stressaavaa, koska miten ihmeessä selittäisin esikoiselleni asian jos odottaisin vauvaa, ja hän ei ole arjessa mukana lainkaan...

Voi helvetti, ahdistaa ja itkettää välillä kyllä kaikki etten tiedä mitä teen ja minne menisin...
Auttakaa...

erosimme v 2009 ja sovimme aluksi viikko-viikko tapaamisen mutta se ei toiminut koska lapsemme pikkuisesta asti päiväkodissa jne... silloin asuin turussa itse vielä. Muutin silloin pois yhteisestä kodistamme,jossa he asuvat edelleen. Kuitenkin LAPSEN PARHAAKSI sovimme niin että tyttö asuu isällään koska päiväkoti, kaverit vieressä, en halunnut riistää häneltä niitä. Siksi tapaan häntä 2viikon välein. Meillä on aina ollut tytön kanssa lämmin suhde, puhumme asioista, soitamme jokapäivä jne... mutta nyt siis hän päättänyt ettei tyttöä tuoda vieraalle paikkakunnalle..koska matka on niin pitkä.. :O

enhän voisi koskaan suunnitella omaa elämää, tms... ja Lapseni on maailman tärkein minulle!!
Aina!! olen niin loppu....

Kannattaa luoda suhde lapseensa nyt viimeistään, koska muuten peli on aika lailla menetetty. Kuka määrää, että lapsen pitää asua isällään? Lapsen paikka on äidin luona.

miksi ihmeessä lapsen paikka olis automaattisesti äidin luona. haloo????

ja eikö olis fiksumpaa suorittaa opiskelut loppuun ja tutustua tähän mieheen vaikka kaksi vuotta tehdä sitten se uusi vauva? Tärkempää kuin uusi vauva on hoitaa kuntoon suhde 6 vuotiaaseen lapseensa. kerran kahessa viikossa on hei TOSI VÄHÄN oli kyseessä sitten äiti tai isi. harmittavaa, kun tällasta lukee. ajatellaan vaan itseä, ei lasta ollenkaan. pistää harmiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuultenviemää;27919964:
erosimme v 2009 ja sovimme aluksi viikko-viikko tapaamisen mutta se ei toiminut koska lapsemme pikkuisesta asti päiväkodissa jne... silloin asuin turussa itse vielä. Muutin silloin pois yhteisestä kodistamme,jossa he asuvat edelleen. Kuitenkin LAPSEN PARHAAKSI sovimme niin että tyttö asuu isällään koska päiväkoti, kaverit vieressä, en halunnut riistää häneltä niitä. Siksi tapaan häntä 2viikon välein. Meillä on aina ollut tytön kanssa lämmin suhde, puhumme asioista, soitamme jokapäivä jne... mutta nyt siis hän päättänyt ettei tyttöä tuoda vieraalle paikkakunnalle..koska matka on niin pitkä.. :O

enhän voisi koskaan suunnitella omaa elämää, tms... ja Lapseni on maailman tärkein minulle!!
Aina!! olen niin loppu....

mikä ongelma tuossa on? käyt hakemassa tyttäresi luoksesi tapaamisviikonloppuina. Tai pyydät isää tuomaan vaikka puoleenväliin. En nyt ihan ymmärrä ongelmaa. 200km on tosi lyhyt matka.

Teette uuden sopimuksen tapaamisesta, alat pitämään lasta luonasi ja otat hänet osaksi elämääsi. Tilanne, jossa tytölapsi ei käy äidin kotona ei ole luonnollinen, ja varmasti jättää lapseen jälk´jet.

Miksi suostuit alunperin tuohon järjestelyyn? Onko sinulla päihdeongelmia tms, jonka vuoksi tapaamiset ovat ikäänkuin valvottija? Vai etkö vain välittänyt tarpeeksi lapsestasi

Ala ensin pitämään huolta esikoisestasi.Jos pystyt siihen, voit alkaa harkitsemaan uusia lapsia. jos et, unohtaisin uuden vauvan.

Liian pitkä matka??? Mitenköhän niin? Esikoiseni isä muutti ensin Turusta Helsinkiin, junalla kuljetettiin ja kun ikää tuli, laitettiin lentokoneella menemään. Muutti sitten Lappeenrantaan, opiskelemaan, hoiti kyllä kuljetukset Helsingistä eteenpäin. Ei tullut mieleenkään, etten olis poikaa päästänyt, kun oli niin pitkä matka. Hölmöä, eikä kai isä tosiaan sitä voi yksin päättää???

ei ole päihde tms ongelmia vaan lapsen takia sovittiin että hän jää asumaan taloon missä on kasvanut ja elänyt. se on pieni paikkakunta jossa hänellä päiväkoti ja parhaimmat ystävät. ihan tavallinen ihminen ja äiti olen.
Lapseni isä kuuli että tämä nykyinen mieheni istui vankilassa vuoden v 2010 ja meni lastenvalvojalle kertomaan, ja he siellä sitten päättivät että tyttöä ei tänne tuoda !
Vankilassa istumisen syyt olivat jotkin sakot mitkä kertyivät.. ei sen vakavampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuultenviemää;27920014:
ei ole päihde tms ongelmia vaan lapsen takia sovittiin että hän jää asumaan taloon missä on kasvanut ja elänyt. se on pieni paikkakunta jossa hänellä päiväkoti ja parhaimmat ystävät. ihan tavallinen ihminen ja äiti olen.
Lapseni isä kuuli että tämä nykyinen mieheni istui vankilassa vuoden v 2010 ja meni lastenvalvojalle kertomaan, ja he siellä sitten päättivät että tyttöä ei tänne tuoda !
Vankilassa istumisen syyt olivat jotkin sakot mitkä kertyivät.. ei sen vakavampaa.

Lapsen asuminen ja tapaaminen ovat kaksi eri asiaa. Sinä olet luopunut pitkälti normaaleista tapaamisoikeuksistasi? Miksi? Sillä ei ole tekemistä sen kanssa, että lapsen on parempi asua isällään.

Kertomuksesi ei täsmää. Lastenvalvoja kun ei päätä yhtään mitään vaan vahvistaa vanhempien sopimuksen? Mikä on koko totuus asiassa?

siis totuus on juuri se että kun muutin kauemmas se 200km, opiskelujen takia. tutustuin uuteen mieheen, ja lapseni isä tietää että tämä on istunut vankilassa. silloin hän sanoi ettei se ole lapselle turvallinen paikka. ja meni siitä lapsenvalvojalle kertomaan.

Pitänee muuttaa takaisin lähemmäs kun opiskelut loppuu, ja niin edelleen. lapseni on mulle maailman tärkein

joku puhuu nyt PASKAA, sakkoja ei enään istuta ja niistä aikoinaan istuneet ei jää merkintää vaikka hakee lapsenhoito alelle ;)
Nykyinen miehesi hakee rikosrekisteriotteen (voi tilata netistä) ja viet sen lastevalvojalle, sakot ei ole syy evätä tapaamisia tai sitten et kerro kaikea (joko nykyinen mies on oikeesti linnakundi tai oot mt ja alko / huume ongelmainen)

Lisäksi ainoastaan tuomioistuimen määräämä sakko voidaan muuntaa vankeudeksi, ei mitään poliisin määräämää ylinopeussakkoa.

Sakko on yleensä lisärangaistus jonkin toisen rangaistuksen ohessa. Lisäksi sakkoa pitää olla jonkin verran, että se ylipäätään muunnetaan vankeudeksi.

Eli miehesi ei ole syyllistynyt pelkkään pieneen ylinopeuteen vaan johonkin vakavampaan tekoon. Mihin?

Lisäksi mieheläsi ei ole enää luottotietoja, jos hän on jättänyt sakkonsa maksamatta. Kuulostaa loistavalta isäpuolelta.

Mistä muuten miehesi sai tietää vankeusrangaistuksesta? Rikosrekisteritiedot kun eivät ole julkisia? Olisiko kuitenkin niin, että hänen elämäntyylinsä on yleisesti tiedossa?

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän vaan;27920085:
joku puhuu nyt PASKAA, sakkoja ei enään istuta ja niistä aikoinaan istuneet ei jää merkintää vaikka hakee lapsenhoito alelle ;)
Nykyinen miehesi hakee rikosrekisteriotteen (voi tilata netistä) ja viet sen lastevalvojalle, sakot ei ole syy evätä tapaamisia tai sitten et kerro kaikea (joko nykyinen mies on oikeesti linnakundi tai oot mt ja alko / huume ongelmainen)

Kyllä niitä muunnetaan, jos ne jättää maksamatta JA ne ovat tuomioistuimen määräämiä (ei poliisin) ja niitä ei ole vain vähän.

Kuten tuossa mainitsinkin, tuomioistuimen määräämä sakko on yleensä lisäragaistus. Eli sakko vain osa ssaatua rangaistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän vaan;27920085:

Kyllä niitä muunnetaan, jos ne jättää maksamatta JA ne ovat tuomioistuimen määräämiä (ei poliisin) ja niitä ei ole vain vähän.

Kuten tuossa mainitsinkin, tuomioistuimen määräämä sakko on yleensä lisäragaistus. Eli sakko vain osa saatua rangaistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuultenviemää;27919819:
Eli mun 6v tyttö asuu isällään, ja mä asun itse kaukana n 200km päässä kun opiskelujen takia lähdin vuosi sitten. Olen ollut vuoden uuden miehen kanssa jne.

Lapseni isä sanoi ettei tyttöä tuoda tälle paikkakunnalle kun niin pitkä matka, että tapaan 2vkon välein tyttöäni turussa... äitini luona. :/
Mies jonka kanssa olen vuoden ollut, haluaisi ehkä vielä lapsen, ja on puhunut että olisi ihanaa saada vauva.
Tämä kaikki on niin stressaavaa, koska miten ihmeessä selittäisin esikoiselleni asian jos odottaisin vauvaa, ja hän ei ole arjessa mukana lainkaan...

Voi helvetti, ahdistaa ja itkettää välillä kyllä kaikki etten tiedä mitä teen ja minne menisin...
Auttakaa...

MIKSI LASTEN PITÄÄ AINA KÄRSIÄ NÄMÄ NS. IDIOOTTIVANHEMPIEN KRIISIT YMS??? HÄPEÄISITTE IHMISET, JOTKA LAPSIA HANKITTE JA ETTE KUITENKAAN JAKSA HEISTÄ HUOLEHTIAKAAN. Tänä päivänä kyllä jokaisen suomalaisen pitää tietää miten ne lapset tulevat.
Aloittajalle vielä, että tyhmä olet, jos hankit lapsia lisää ennenkuin oikeasti olet sinut edes esikoisen kanssa...

Yhteistyössä