Mitä IHMETTÄ minä teen noiden lapsen vaatteiden kanssa? AUTTAKAA HYVÄT IHMISET SÄILYTYSRATKAISUSSA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nee";24380246]Okei.. no käveleekö? osaako oikeesti kävellä lipokkailla? onko ollut niin paljon juhlia, että tarviit kolmet juhlakengät? tonikäisellä meillä oli kesällä sandaalit ja ensiaskelkengät, talvella talvikengät eli kolmet kengät ja hyvin pärjättiin.[/QUOTE]

Kävellyt jo jonkin aikaa.
Mä vaan haluan, että mekon kanssa on yhteensopivat kengät :D. Eli mustat, punaiste ja hopeiset...Samallalailla jos on vaatetus luontoväristä, ei niiden kanssa musta sovi pinkit lenkkitossut.

En itsekään pukeudu niin, miksi pukisin lapseni. Huhheijaa. Mutta täältä ei saa näköjään mitään kysyä, heti on provo tai lapsensa vaatteilla rehvasteleva diiva.
Onhan noita vaatteita paljon, mutta niitä myös likaantuu paljon. Aamulla laitetaan puhtaat, päivittäin vaihdetaan ainakin kolmeen kertaan likaantuneet vaatteet. lapsi opettelee itse syömistä, ruokalappu on käytössä mutta silti likaantuu joskus. Meillä on eläimiä, vaatteisiin tarttuu karvoja, lattiat eivät ole maailman puhtaimmat, sukan / sukkahousun pohjassa on milloin mitäkin moskaa...

Minusta on kuitenkin kätevä, että vaatetta ja kenkää on enemmän liikaa kuin liian vähän. Jos lenkkitossut kastuu, voi ottaa vaihtolenkkarit, ei tarvii odottaa toisten kuivumista, sama pätee haalareihin. Lapsi sottaa ja reuhuaa maassa, tutkii joka paikan. En osta haalareita sen takia, että lapsi sitten napottaa uudet Cuppikset päällä rattaissa ettei vaan sottaannu...:(

Mutta ihan todella noita säilytysratkaisuja tässä metsästän...Mietin, josko myisin sittenkin tappiolla tuon lähes uuden vaatekaapin ja ostaisin koko seinän levyisen kaapiston...vai mitä...Osaako tälläinen TSI ihminen koota nuo Ikean lipastit itse? Kokemusta? :D

[QUOTE="vieras";24380277]Mua kiinnostais tietää minkä verran sulla itsellä on vaatteita.[/QUOTE]

Perusvaatteet mahtuu kolmioviseen vaatekaappiin :D. Tietysti kengät ja takit lisäksi vievät henkaritilaa nuo jälkimmäiset PALJON. olen haaveillut vaateHUONEESTA. Eli koko huoneen kokoisesta tilasta, jonka jokainen seinä olisi hyllyä ja tankoa, saisi koko perheen vaatteet nätisti YHTEEN paikkaan siististi.

Tän on pakko olla provo. Ei kenelläkään ole 40 paria kenkiä, paitsi ellei ole Imelda

Imeldalla tai olla 4000 paria...

Aikuisilla kyllä helpostikin on tuo määrä, kun kaikki mahdolliset kengät lasketaan tuohon. On minullakin >30 erilaiset kengät ja talvikenkiä pitäisi ostaa vielä uusia kun vanhoja heitin keväällä roskiin. Toki minä en uusi kenkävarastoani vuosittain ja en edes pysty olemaan kenkäfriikki, kun tällä kavion koolla valikoimat ovat kovin vähäiset.

Meillä on asusteita ja kenkiä varten tuulikaapissa iso 30cm syvä kaapisto, johon sitten hyllyille voi asetella mun kengät ja tumput sun muut. Hyllyväli voi olla tosi tiuha.

Viimeksi muokattu:
Argh! Mua pelottaa että mullaki menee tohon! Nyt on 1 2-ovinen vaatekaappi ja 1 lipasto täynnä vauvanvaatteita ja eteisen kaappi täynnä vauvan ulkoiluvaatteita, eikä vauva oo vielä syntynyt. :D Itellä 2 2-ovista vaatekaappia täynnä vaatteita (toisessa pelkkiä äitiys- ym. isoja vaatteita) ja eteisen kaappi täynnä kenkiä ja laukkuja. :D Toinen eteisen kaappi on täynnä koiran vaatteita, pantoja, hihnoja ym. :D

Olipa huojentavaa lukea tätä ketjua. Meillä olen kans esikoiselle, alkutalvesta 3 vee täyttävä poika, ostanut vaatteita matkan varrella enemmän kuin laki sallii... tai niin luulin kunnes luin tämän ketjun. Meillä myös lapsi saa tutkia ja leikkiä sekä ulkona että sisällä. Lisäksi puen lapseni sävysävyyn eli kaikki sopii yhteen. Vaatteet vaihdetaan päivän aikana vain jos kastuvat. Ulkovaatteita meillä on aina kaksin kappalein eli esim vk-haalari ja vk-takki ja housut. Kenkiä ei todellakaan ole kuin esim. nyt kesällä sandaalit, lenkkarit ja kumpparit. Vaatetta on sen verta paljon esim. edellisessä koossa 98 ettei kaikkia ehditty edes pitää eli hyvin on pärjätty.
Meillä on myös säilytystilasta pulaa. Itsellä on 3 kaapillista (1 hyllykaappi ja 2 henkarikaappia) vaatteita ja miehellä 2 kaapillista eli minun ja miehen makuuhuoneessa on 5 kaappia eikä enempää mahdu. Pojan huoneessa on lisäksi kuusilaatikollinen lipasto, jossa ovat minun ja miehen sukat, alusvaatteet, sukkahousut yms. Vaatehuone on, mutta se on sen verta pieni, ettei sinne mahdu kuin lakanat, pyyhkeet ja matkalaukut. Ulkovarasto pursuaa pieneksi jääneitä vaatteita laatikoissaan. Ratkaistiin ongelmaa sillä että teetettiin pojan huoneeseen liukuovellinen kaappi mittatilaustyönä ja hyvin on toiminut ja suunniteltiin se vielä niin, että jos joskus toisen lapsen saamme myös hänen vaatteensa sinne mahtuvat. Mutta kävi yllätys ja odotan kaksosia, joten jossain vaiheessa säilytysratkaisut on laitettava uusiksi, jotta jokainen saa oman kaapin. Onneksi ei vielä hetkeen... Mutta tyytyväinen olen siihen, etten ole yhtä ainutta vaatetta hävittänyt, koska nyt minun ei tarvitse ostaa uusille tulokkaille mitään, koska kaikki on jo valmiina! Rahanmenoa kun kaksosten kanssa tulee olemaan muutenkin. Tietenkin jos ovat tyttöjä täytyy varmaan kaikista kymmenistä salama mcqueen paidoista luopua -poika ei muita suostu pitämään-.

Yhteistyössä