mitä ihmeen pelleillyä tämä on?! en tunne sikiön liikkeitä ja koetin soittaa äitiyspoliklinikalle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lihapulla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todennäköisesti hitaat liikkeet terveydenhuollon ammattilaisilta voi johtua siitäkin että kyse on nyt yhdestä päivästä ettet ole tuntenut mitää liikettä ja sinulla ei ole ollut mitää oireita ongelmista, muutoin kuin tuo liikkumattomuus. Eikä äiti ilmeisesti aina tunne liikkeitä, myöhäisessä raskaudessakaan, kun ei kaikki lapset ole kauheita myllääjiä. Ymmärrän hyvin huolen asian suhteen kumminkin.

Sää olet niiiiin nainen. Lopeta jo miehenä esiintyminen...

kommentoin vain tuohon että liikkeitä täytyy tuntua aina kun menet makuulle ja jos ei tuntiin tunnu niin päivystykseen. minä olisin saanu rampata sielä päivittäin kun meijän tytöt on ollu laiskoja liikkumaan ja liikkeitä ei tosiaankaan tuntunut heti ku pani maate. maalaisjärkeä tässäkin hommassa käyttää... se miten meni toisella ei tarkoita sitä että menis kaikilla vaikka olis kuinka monenmamma...

[QUOTE="wiiru";26378829]kommentoin vain tuohon että liikkeitä täytyy tuntua aina kun menet makuulle ja jos ei tuntiin tunnu niin päivystykseen. minä olisin saanu rampata sielä päivittäin kun meijän tytöt on ollu laiskoja liikkumaan ja liikkeitä ei tosiaankaan tuntunut heti ku pani maate. maalaisjärkeä tässäkin hommassa käyttää... se miten meni toisella ei tarkoita sitä että menis kaikilla vaikka olis kuinka monenmamma...[/QUOTE]

No tää ei kyllä oo mikään 'must tuntuu' ohje tai 'mulla meni näin' vaan ihan synnärin ohje jolla on tarkoitus ottaa kiinni ne lapset jotka ovat 'liian laiskoja' Kymmenen liikettä tunnissa on tosi vähän. Mun vauvat on liikkuneet laiskoinakin sen yleensä 10-15 minuutin aikana.

[QUOTE="Monenmamma";26378181]Yksi kokonainen päivä, niin ettei tunne vauvan liikkeitä, on tosi pitkä aika. Liikkeitä täytyy tuntea AINA kun menee pitkälleen vähintään 10 tunnissa. Jos ei ensimmäisen tunnin aikana tunne yhtään täytyy mennä päivystykseen. Jos tuntee alle 10 täytyy seurata toinen tunti.

Kohtukuolema tai uhkaava kohtukuolema ei välttämättä anna mitään muita merkkejä kuin vauvan liikkeiden loppumisen.
Terveydenhuollon hitaus tässä tilanteessa on kyllä pahimman laadun hoitovirhe.[/QUOTE]

Meidän lapsella oli jo kohdussa säännöllinen päivärytmi. Aamulla myllersi, sitten saattoi olla 4-5 tuntia ihan hiljaista. Alkuillasta otti toiset pitkät torkut, iltayöstä alkoi kunnon jumppa. Jos olisin sun ohjeita noudattanut, olisin ollut kahdesti päivässä päivystyksessä.

Tässä keskustelussa on annettu paljon hyviä ohjeita, mutta lisätään vielä yksi. Äiti tuntee itsensä ja lapsensa paremmin kuin kukaan muu. Siksi hänen pitää kuunnella vaistoaan. Jos vaisto sanoo, ettei kaikki ole kohdallaan, sitä tunnetta kannattaa kunnioittaa.