mitä HYVÄÄ tofusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lihansyöjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lihansyöjä

Vieras
Tofuköntti viekoitteli itsensä mun ostoskärryyn... näytti jotenkin herkulliselta semmoinen savustettu tofu... nyt kotona maistoin raakana (pahaa) ja sitten leivitin kananmunassa ja jauhoissa, ja paistoin voissa... rakenne/suutuntuma on outo, ehkä kun en ole siihen tottunut. mutta kiinnostamaan jäi kovasti mitä tofusta voi tehdä ja voiko se oikeasti olla vielä hyvää?

Siitä tulee tosi hyvä "jauhelihakastike" kun tekee tomaattipohjaisenkastikkeen runsaalla sipulilla ja valkosipulilla. Korvaa vaan jauheliha pilkotulla tofulla (tai soijarouheella).

Yks vakkari on, että paistaa kuutioina tofua, tekee itse vihreän peston ja kokoaa salaatin couscousista, pestosta, tofukuutioista, fetasta, oliiveista, kirsikkatomaateista, kurkusta ja salottisipulista. Tai sitten aineista, joita kaapista löytyy. :)

Tofusta saa rapeaa kun paistaa öljyssä. Kananmunaa ei kannata käyttää leivittämiseen, korppujauhokin on makuasia.
paistetut tofukuutiot voi lisätä kastikkeeseen, pataan, wokkiin jne. Tai syödä sellaisina. Savunmakuinen tofu ei ole kovinkaan hyvää. Parempaa on valmiiksi marinoidut tai maustamaton kova tofu, jonka maustaa itse mieleisekseen.

Meillä tehdääön välillä sellasta pastaa johon tulee tofua kuutioina tai pehmeetä tofua, tricoloripastaa, aurinkokuivattua tomaattia, oliiveja, pestoa ja koko höskä vuokaan uuniin.

savustetusta en tiedä, mutta tavallisesta maustamattomasta saa tosi hyvää kun paistaa öljyssä ja maustaa soijakastikkeella (reilusti!) ja paprikalla ja paistaa tosi pitkään sellaiseksi "kuivaksi". nam!

En tiedä mite onnistuu savustetusta mutta tavallisesta ainakin.
Kuutioiksi, pyörittää öljyssä ja ripottaa mausteita samaan satsiin perunoita lohkottuna ja mausteita

Tofuvartaat ovat ok monesta lihansyöjästäkin.

Kuutoi tofu ja marinoi se (chilisoosi, inkiväärisilppu, valkosipuli, yrttejä).

Lisäksi vartaasen paprikaa, pikkutomaatteja, kesäkurpitsaa tai vaikka isoja herkkusieniä tai mitä nyt tykkäät.

Tofuköntti viekoitteli itsensä mun ostoskärryyn... näytti jotenkin herkulliselta semmoinen savustettu tofu... nyt kotona maistoin raakana (pahaa) ja sitten leivitin kananmunassa ja jauhoissa, ja paistoin voissa... rakenne/suutuntuma on outo, ehkä kun en ole siihen tottunut. mutta kiinnostamaan jäi kovasti mitä tofusta voi tehdä ja voiko se oikeasti olla vielä hyvää?

Tiedän, että keskustelu on vanha, mutta jos joku yhä etsii hyviä tofureseptejä, niin kurkista tänne: http://papupata.com/tofu-red-curry/

Yhteistyössä